نگاه

تداوم حمایت از مجاهدان صادق مقاومت

قریب 9سال از این پیروزی مقاومت میگذرد و ایران اسلامی همچنان حامی اصلی مقاومت در منطقه بوده و گروههای مقاومت در طی این مدت حماسه های متعدد دیگری را آفریده اند تا آنجا که اوبا ما در رابطه باعلت ناتوانی آمریکا برای حمله نظامی به ایران اعتراف کرد که اگر ما به ایران حمله کنیم حزب الله بلافاصله اسرائیل را با خاک یکسان میکند .

حمیدرضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی درسخنان نماز عید فطر خود با اشاره به جمعبندی ایران و5+1 در رابطه با مسئله هسته ای

فرمودند : چه این متن تصویب بشود و چه نشود ما از حمایت دوستانمان در منطقهدست نخواهیم کشید از...مجاهدان صادق

مقاومت در لبنان وفلسطین همواره مورد حمایت ما خواهند بود.آمریکائی ها حزب الله را و مقامت لبنان را که فداکارترین نیروهای دفاع ملی در یک کشورند متهم به تروریسم میکنند. از این بی انصافی بالاتر نمی شود.27/4/94

همزمان با روز مقاومت اسلامی پرداختن به این بخش از سخنان مهم امام خامنه ای در نماز عید را ضروری دانستیم .

طبق اعتراف سران آمریکا درسال 2003 نامه ای از سوی دولت اصلاحات به سران آمریکا نوشته شده که حاکی از آمادگی دولت اصلاحات برای خلع سلاح حزب الله و حماس در قبال حل موضوع هسته ای ایران بوده است .

این سابقه غرب را در مذاکرات به این اشتباه انداخت که شاید بتواند با تیم دولت یازدهم بر اساس همان نگاه سال 2003 به توافقی برسد که ایران در قبال حل مشکل هسته ای اش دست از حمایت دوستانش در جبهه مقاومت اسلامی منطقه بردارد.

در حالی که تصور نمی کرد رهبر ی ایران هوشیارانه توطئه آنها را شناخته و خنثی خواهد کرد . بیاد داریم که

معظم له هنگام پیروزی مقاومت در جنگ سی و سه روزه لبنان با اسرائیل ،نیز فرمودند:این جنگ یک طرف پیروزمند داشت، یک طرف شکست خورده. خوب معلوم است طرف پیروزمند، حزب‌اللَّه لبنان، مقاومت لبنان، ملت لبنان و درواقع امت اسلامی بودند. همه‌ی ملتها خوشحال شدند. شنیدید و واقعیت همین است که امروز نام حزب‌اللَّه و رهبر آن در دنیای اسلام و کشورهای عربی و بین ملتها، جزوِ شیرینترینِ نامهاست. افرادشان جزوِ محبوبترین انسانهایند. در کشور خود ما هم همین‌طور است. در ترکیه، مصر، شمال آفریقا و در کشورهای اسلامی، همه‌جا همین‌طور است. این نشان‌دهنده‌ی این است که همه‌ی دنیای اسلام خودشان را در این پیروزی سهیم میدانند. طرف شکست خورده، البته صهیونیستها بودند؛ دولت جعلی اسرائیل بود؛ اما هیچ‌کس در دنیا نماند که امریکا را هم جزوِ طرفهای شکست خورده نداند. اروپاییها هم این را تصریح کردند، دیگران هم گفتند، خود امریکاییها هم با زبان بیزبانی به شکلهای مختلف، گفتند. امریکا هم در این قضیه شکست خورد. بدیهی است اینها در سطوح مختلف، وابستگانی هم در منطقه دارند؛ آنها هم جزوِ جناح شکست خورده محسوب میشوند. همان که عرض کردیم، این پیروزی از یک طرف و شکست از یک طرف، یک حادثه‌ی بزرگ بود و عبرتهایی هم با خودش دارد که ملتها - چه دشمنان بخواهند، چه نخواهند - از این عبرتها استفاده خواهند کرد؛ یعنی ملت فلسطین، ملت عراق، ایران و ملتهای دیگر، همه به چشم خودشان دیدند که راه مقاومت و ایستادگی، تنها راه پیروزی است؛ راه دیگری وجود ندارد؛ ولو مقاومت کننده یک گروه کوچک باشد؛ ولو آن قدرتی که در مقابل آن مقاومت میشود، ارتش درجه‌ی یک دنیا باشد و از طرف امریکا هم حمایت بشود. هرچه باشد، این یک راز و سنّت الهی است.

ایستادگی وسیله‌ی پیروزی است، منتها کسانی که مقاومت میکنند، باید از خطرات مقاومت نترسند. اگر ترسیدند، در مقاومتشان اختلال پیدا خواهد شد و پیروزی به دست نخواهد آمد و این، آفت اغلب ملتها و جماعات است، که وسط راه دچار ترس میشوند. اگر آن گروه، ملت و جماعتی که میخواهد مقاومت کند، از فقدان لذایذ زندگی، از فقدان حیات و از فقدان راحتی نترسد و ناراحت و آشفته نشود و پیش برود، بدون تردید مقاومت با پیروزی همراه است.
حادثه‌ی جنگ 33 روزه لبنان، درس مقاومت را به همه‌ی مسلمانها داد و صفحه‌ی حوادث در این منطقه ورق خورد البته آثارش بتدریج و در بلند مدت برای همه روشن شد. ملتها یک بار دیگر بعد از انقلاب اسلامی - که پیروزی انقلاب اسلامی در آنجا تجربه شده بود - به چشم خودشان دیدند و تجربه کردند که راه پیروز شدن و راه نجات، جز مقاومت در مقابل زورگویان، متجاوزان و ستمگران نیست.

ازآن پس شکست خوردگان این حادثه بیکار نمانده‌اند و مشغول فعالیت و تلاشند تا بتوانند نتایج این ناکامی و شکست را مهار کنند؛ اولاً برنامه‌ی اینها در خود لبنان، تضعیف حزب‌اللَّه است. میخواستند از قدرتمند و قویتر شدنِ حزب‌اللَّه جلوگیری کنند؛ ولی بحول و قوه الهی توطئه آنها شکست خورده و امروز خود اذعان دارند که حزب الله قوی تر و توانمند تراز گذشته نه تنها از تمامیت ارضی لبنان دفاع میکند بلکه از سوریه نیز در برابر تروریستهای تکفیری دفاع میکند و قدرت بازدارنده در برابر اسرائیل به حمایت از ایران است . وبا مواضع منطقی واصولی در مسائل داخلی لبنان طوری عمل کرده که بقول مقام رهبری؛ ملت لبنانحزب‌اللَّه را دوست دارند. اغلب سیاستمداران برجسته‌ی لبنانی - چه شیعه، چه سنی و چه مسیحی - به حزب‌اللَّه علاقه‌مندند و به آن افتخار میکنند.

ولی امر مسلمین جهان در 25 مرداد سال 85 وبعد از پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه طی پیامی به سید حسن نصرالله فرمودند:

آنچه شما با جهاد و مقاومت بی‌نظیر خود به امت اسلامی هدیه کرده‌اید از حد توصیف این‌جانب بالاتر است. جهاد دلاورانه و مظلومانه‌ی شما که نصرت الهی را به شما ارزانی داشت،‌ بار دیگر ثابت کرد که سلاح‌های مدرن و مرگبار در برابر ایمان و صبر واخلاص‌‌،‌ ناکارآمد است و ملتی که ایمان و جهاد دارد، مغلوب سیطره‌ی قدرتهای ستمگر نمی‌شود. پیروزی شما پیروزی اسلام بود.‌ شما توانستید به حول و قوه‌ی الهی ثابت کنید که برتری نظامی، به ابزار و سلاح و هواپیما و ناو و تانک نیست، به قدرت ایمان و جهاد و فداکاری همراه با عقل و تدبیر است. شما برتری نظامی خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کردید؛ تفوق معنوی خود را در ابعاد منطقه‌ئی و جهانی تثبیت نمودید؛ افسانه‌ی شکست‌ناپذیری و هیبت دروغین ارتش صهیونیست را به سخره‌ گرفتید؛‌ و آسیب‌پذیری رژیم غاصب را به نمایش گذاشتید. شما به ملتهای عرب، عزت بخشیدید و توانائیهای آنان را که دهها سال بوسیله‌ی تبلیغات وسیاستهای استکباری، انکار شده‌بود،‌ در صحنه‌ی عمل به همه نشان دادید.
آنچه اتفاق افتاد حجتی از سوی خداوند بر همه‌ی دولتها و ملتهای اسلامی و بویژه در منطقه‌ی خاورمیانه است.
جهاد مظلومانه‌ی شما، دشمن را افشاء کرد و چهره‌ی حقیقی او را به نمایش گذاشت.. ،‌ چهره‌ی‌ حقیقی زمامداران آمریکا و برخی دولتهای اروپائی را در کنار چهره‌ی کریه و منفور رژیم صهیونیستی به همه نشان داد. نشان داد که شعارهای منافقانه‌ی آنان در باب حقوق بشر و آزادی و دموکراسی، چقدر آلوده به دروغ و فریب و رذالت است

دشمن اکنون در صدد بریدن این بازوی توانا و کارآمد است؛‌ در صدد ایجاد اختلاف میان سیاستمداران است؛‌ در صدد پاشیدن ویروس بی‌صبری و تردید در مردم است. همه باید در برابر این سمپاشی‌ها بیدار باشند
به شما و دیگر برادران و دلاوران عرصه‌ی جهاد درود میفرستم و دست و بازوی همه‌ی شما را می‌بوسم . سیدعلی خامنه ای

قریب 9سال از این پیروزی مقاومت میگذرد و ایران اسلامی همچنان حامی اصلی مقاومت در منطقه بوده و گروههای مقاومت در طی این مدت حماسه های متعدد دیگری را آفریده اند تا آنجا که اوبا ما در رابطه باعلت ناتوانی آمریکا برای حمله نظامی به ایران اعتراف کرد که اگر ما به ایران حمله کنیم حزب الله بلافاصله اسرائیل را با خاک یکسان میکند .

آری علت اصلی حمایت جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت اسلامی در لبنان و سوریه و عراق و فلسطین علاوه بر مبانی عقیدتی و ایدئولوژیک ,حفظ امنیت منطقه ای نظام اسلامی و مقابله با توطئه های دشمنان استعماری و استکباری و صهیونیستی علیه امت اسلامی است .

https://shoma-weekly.ir/jdt1ox