نگاه

تحولات ایران پس از واقعه هفتم تیر

از اثر خون شهدای هفت تیر ماهیت و چهره واقعی تفکر منافقین و مجاهدین خلق و تفکرهای التقاطی برای مردم کاملاً آشکار و عیان شد. چنانچه این تفکر در جامعه باقی می‌ماند مصیبت‌های فراوانی برای جامعه به دنبال داشت.

دکترعلیرضا اسلامی، فرزند شهید محمدصادق اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون تحولات بعد از واقعه هفت تیر گفت: پس از شهادت شهدای هفت تیر مردم به ماهیت بنیصدر، منافقین (مجاهدین خلق) و گروههای افراطی و انحرافی نظیر فرقان و گروههای مارکسیستی پی بردند. مردم سر مزار و به در منزل شهید بهشتی میرفتند و از بازماندگانشان حلالیت میطلبیدند و عذرخواهی میکردند.

اقبال به نامزد حزب

وی اظهار کرد: پس از واقعه هفت تیر مردم به شهید رجایی، نامزد حزب جمهوری اسلامی اقبال کردند. در صورتی که قبلاً اینطور نبود.

آشکار شدن ماهیت منافقین

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از اثر خون شهدای هفت تیر ماهیت و چهره واقعی تفکر منافقین و مجاهدین خلق و تفکرهای التقاطی برای مردم کاملاً آشکار و عیان شد. چنانچه این تفکر در جامعه باقی میماند مصیبتهای فراوانی برای جامعه به دنبال داشت.

منکوب جریان های انحرافی

وی با بیان اینکه پس از واقعه هفت تیر طرفداران بنیصدر روی ماندن در کشور را نداشتند، افزود: چون گروههای دیگری مثل جبهه ملی و نهضت آزادی با بنیصدر و اطرافیانش پیوند داشتند پس از این واقعه منکوب و در جامعه مطرود شدند.

حاکم شدن پیروان خط امام راحل

فرزند شهید محمدصادق اسلامی یکی از تحولات پس از شهادت شهدای هفت تیر را حاکم شدن پیروان خط امام راحل و اسلام ناب در جامعه دانست.

اقبال به تحزب

وی مطرح کرد: پس از واقعه هفت تیر مظلومیت حزب جمهوری اسلامی و تفکر حزبی مشخص شد که حزب چیزی برای خودش نمیخواهد و اسلام ناب را تبلیغ میکند و لذا در جامعه اقبال به تحزب زیاد شد و دفاتر حزب فعالتر شدند و حزب جمهوری اسلامی در شهرها و استانهای کشور شکل قویتری به خود گرفت.

اسلامی اشاره کرد: پیش از شهادت عدهای از شهدای هفت تیر اینها در معرض سوء نظر بودند و برچسب‌‌هایی به آنها زده میشد مثل شهید بهشتی و شهید محمد منتظری، اما پس از شهادتشان همه آن شائبهها از بین رفت و شهادتشان نشان داد اینها انسانهای مخلص و خالصی بودند.

وی برگزاری کنگره در جماران و اردوگاه شهید باهنر فعلی پس از واقعه هفت تیر را یکی از پیامدهای شهادت این شهدا دانست و گفت: در این اردوی دو سه روزه که از سراسر کشور حضور داشتند، اساسنامه و مرامنامه حزب جمهوری اسلامی تدوین و تصویب شد و اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند. این کنگره خیلی باشکوه و اثرگذار برگزار شد. پس از آن حزب موفق به برگزاری کنگره دوم در مدرسه شهید مطهری شد.

حساسیت در گزینشها

این کارشناس مسائل سیاسی بالا بردن ضریب امنیتی جامعه و حساسیت در گزینش‌‌ها در سازمانها و ادارات دولتی را از دیگر برکات واقعه هفت تیر دانست و خاطرنشان کرد: حساسیت در گزینشها جلوی ورود بسیاری از نفوذیها را به ارگانهای مختلف کشور گرفت.

وی در پایان پیامد دیگر حزب جمهوری اسلامی را کادرپروری دانست و گفت: نیروهایی که حزب تربیت کرد بعداً خیلی از کادرهای نظام جمهوری اسلامی در پستهای مختلف شدند.
https://shoma-weekly.ir/DhWq6A