نگاه

تحسین جریان خاص از یک فیلم ضد اسلامی

اصلاح طلبان در حالی ادعای مخالفت با تحریم ها را دارند و بزرگترین دغدغه ی خود در کشور را رفع تحریم ها عنوان می کنند که به تحسین ابزارهای توجیه گر تحریم می پردازند
آذر منصوری، دبیر کل حزب اتحاد ملت، پس از اعلام خبر اعطای جایزه به زهرا امیرابراهیمی، بازیگر فیلم ضد اسلامی و ضد ایرانی عنکبوت مقدس در توئیتی نوشت: "زهرا امیرابراهیمی از خاکستر خود برخاست و امروز مزدش را گرفت. مبارکش باشد"

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات هم می نویسد: "زهرا امیرابراهیمی نشان داد که وقتی مشکلی در زندگی زمینت میزند، میشود دوباره بلند شد و به قله رسید. مبارک خودش و مبارک هر افتادهای که به راه میزند."

این ها بخشی از حمایت های جریان اصلاح طلب از فیلم "عنکبوت مقدس است علی علیزاده کارشناس رسانه و تحلیلگر سابق بیبیسی فارسی در پاسخ به توئیت ابطحی می نویسد: "آقای ابطحی نمیدانید خروجی «عنکبوت مقدس» و هیولاسازی که از ایران و اسلام در آن شده، توجیهکننده تحریمها و ایرانستیزی بیشتر و منزوی کردن ایران است؟ شما اصلاحطلبان چطور میگویید با تحریم مخالفید، وقتی برای ابزارهای فرهنگی مشروعیت بخش به تحریم و ایران ستیزی هورا میکشید؟"

اصلاح طلبان در حالی ادعای مخالفت با تحریم ها را دارند و بزرگترین دغدغه ی خود در کشور را رفع تحریم ها عنوان می کنند که به تحسین ابزارهای توجیه گر تحریم می پردازند. فیلم عنکبوت مقدس از جمله فیلم هایی است که با بودجه های کلان ناتوی فرهنگی در خارج از ایران و به دست ایرانیان تولید شده است تا اسلام را دینی خشن و زنان ایران را غرق ظلم و فساد جنسی مردان نشان دهد. اما چرا کشورهای غربی این بودجه را در اختیار ایرانیان خارج از کشور قرار داده تا فیلم هایی هرچند ضعیف بر ضد اسلام و ایران بسازند؟ پاسخ کاملا روشن است چرا که بهترین دستاویز برای توجیه تحریم ها و تنگ تر کردن حلقه ی آن، فیلمهایی است که از سوی خود ایرانیها ساخته شده باشد، نمایش این دست فیلم ها در خارج از کشور افکار عمومی را متقاعد میکند که تحریمها ابزار درستی بر ضد ایران هستند.

پس هدف کشورهای غربی از تحسین چنین فیلم هایی کاملا روشن است اما سوالی که در این بین پیش می آید این است که تحسین فیلمی که در آن همه چیز علیه دین و اسلام به تصویر کشیده شده و عکس فیلم هم توهین به امام شیعیان است. چرا باید توسط افرادی چون ابطحی که اتفاقا معمم است و در بخش های سیاسی و فرهنگی نیز به فعالیت مشغول است مورد حمایت قرار گیرد؟ و یا حمایت خانم منصوری که در رأس یک جریان سیاسی قرار دارد، چه معنی و مفهومی دارد؟ جهالت است یا ...

https://shoma-weekly.ir/CMYw7S