نگاه

تحریم کانون‌های اقتصاد مقاومتی!؟

لازمه حرکت انقلاب در شرایط فعلی کار کردن مسئولان در جهت خودکفایی کشور است. لذا نزدیک ۱۸ سال است که مرکز تحقیقات موتور تاسیس شده و الحمدلله در این مدت گره های متعددی را باز کرده و طرح های مهمی را با بهره گیری از امکانات و تجهیزات داخلی و استفاده از نیروهای متخصص ایرانی و هر جا نیاز بوده با مشورت گرفتن از مؤسسات با تجربه و شناخته شده جهانی‌، به ثمر رسانده است.
سید مصطفی میرسلیم- امروز در صحنه رقابت داخلى و بین المللى و کوشش مستمرى که باید براى پیشرفت خود و اثرگذارى مثبت بر دیگران در مسیر کمال جویى معنوى و نیز تسلط بر جریانات اقتصادى کشور و جهان، به خرج دهیم از تجهیز خود به دستاوردهاى نوآورى ناگزیریم والا باید شاهد کم فروغ شدن دستاوردهای انقلاب اسلامى و انزواى جمهورى اسلامى بشویم. به ویژه به عنوان مسلمان، باید مدام نگران عواقب مساوىبودن یا خدای ناکرده سیر نزولى رتبۀ خود در سال های پى در پى باشیم.

دانش بنیانى ذاتى، پژوهش محورى دائمى، آینده نگرى کمال جویانه، واقع گرایى عملیاتى (از لحاظ توجه به مزیت هایى که در بخش ها و مناطق مختلف داریم و قابلیت هایى که ممکن است بالفعل و استعدادهایى که مى تواند شکوفا شود- شایسته سالارى) از الزامات اولیه نوآورى است. بدون آنها نوآورى و شکوفایی در حد شعار و حرافى مى ماند و اثربخش نمى شود.

از طرفی لازمه حرکت انقلاب در شرایط فعلی کار کردن مسئولان در جهت خودکفایی کشور است. لذا نزدیک ۱۸ سال است که مرکز تحقیقات موتور تاسیس شده و الحمدلله در این مدت گره های متعددی را باز کرده و طرح های مهمی را با بهره گیری از امکانات و تجهیزات داخلی و استفاده از نیروهای متخصص ایرانی و هر جا نیاز بوده با مشورت گرفتن از مؤسسات با تجربه و شناخته شده جهانی، به ثمر رسانده است. همین امروز نیز بر مبنای تشخیص نیاز واقعی کشور و نقشه راه مصوب، مشغول طراحی با رعایت معیارهای زیست محیطی و کمینه کردن مصرف سوخت، برای تامین نیاز آتی کشور است.

آیا دور زدن چنین مرکزی و سپس خضوع در مقابل شرکت‌‌ های خارجی برای خرید محصول آنها، آن هم به قیمت گزاف، در حالی که امکان طراحی و تامین آن محصول با همان کیفیت یا کیفیت برتر و به ویژه هزینۀ کمتر و متناسب با شرایط کشور وجود دارد، تحریم کردن خود و به رونق انداختن کسب و کار رقبای ما در خارج و تبدیل کردن ما به بازار مصرف کالاهای آنها و تعطیل کردن مراکزی که به حق کانون های اقتصاد مقاومتیاند، محسوب نمی شود؟

https://shoma-weekly.ir/YLmvGJ