نگاه

تحریف با نام عقلانیت

کسانی که با نام عقلانیت ، ترس و انفعال را ترویج می‌کنند مطالب را تحریف می‌کنند. هر عقل سلیمی به ما می‌گوید ما دشمن داریم و باید او را بشناسیم و در برابر او جبهه بگیریم و از او پرهیز کنیم
فضلالله فرخ- خط افراد باید خط رهبری باشد. عقلانیت این است که اگر عقلمان را درست به کار بگیریم و از عقلمان درست استفاده کنیم میفهمیم ما دشمنان داخلی و خارجی داریم که جز دشمنی کار دیگری ندارند و دستبردار هم نیستند. انقلابی شده که علیه دشمنان اسلام بوده است. عقلانیت این است که دشمن را بشناسیم.

حرفهای دشمن به اسم عقلانیت

کسانی که با نام عقلانیت ، ترس و انفعال را ترویج میکنند مطالب را تحریف میکنند. هر عقل سلیمی به ما میگوید ما دشمن داریم و باید او را بشناسیم و در برابر او جبهه بگیریم و از او پرهیز کنیم و آرزوی کمک از او نداشته باشیم. چشممان به خودمان باشد و مراقب دشمن باشیم، نه اینکه به دشمن دل و امید ببندیم، ولی در بین مسئولین و غیر مسئولین ما عده‌‌ای هستند که به نام عقلانیت ـ که کمال بیعقلی است ـ به دشمن دل بستهاند. اینها از عقل واقعی استفاده نمیکنند، بلکه از وسوسههای شیطانی و نفسانی استفاده میکنند و اسمش را هم عقلانیت میگذارند. وساوس شیطانی و نفسانی به این افراد القا میکند که دشمن میتواند راه نجاتی برای اینها درست کند و مشکلات اینها را حل کند و به داد اینها برسد.

متأسفانه در بین بعضی از مسئولین کسانی هستند که حرفهای دشمن را تکرار میکنند. عمل، رفتار، گفتار و موضعگیریهایشان این موضوع را نشان میدهد. در برخی رسانههای داخلی، روزنامهها و فضای مجازی افرادی هستند که خودشان را صاحبنظر میدانند و به اسم عقلانیت حرفهای دشمن را تکرار میکنند و مردم را به انحراف میکشانند. بعضیها هم فریب گفتار نادرست اینها را میخورند.

استفاده دشمن از ابزار تبلیغاتی

دشمن با ابزار و دستگاههای تبلیغاتی فراوانی که در اختیار دارد معنای عقلانیت را تغییر میدهد. در زمان امیرالمؤمنین(ع) دشمنان اسلام با تبلیغات دروغ و صرف هزینههای فراوان کاری کردند که عدهای از مردم آن زمان علی بن ابیطالب(ع) نخستین مردی را که بعد از پیامبر(ص) به اسلام ایمان آورد مسلمان نمیدانستند. دشمن با ابزارهایش میتواند افکار عمومی را فریب بدهد و حقایق را وارونه جلوه بدهد. اینها به حق لباس باطل و به باطل لباس حق میپوشانند و مردم را فریب میدهند. به خاطر همین توصیههای مؤکد مقام معظم رهبری بصیرت مردم است. مردم باید بصیرت داشته باشند تا فریب این القائات را نخورند. دشمنی دشمنان اسلام در طول تاریخ بوده، هست و خواهد بود، منتهی خوشا به حال کسانی که فریب این دسیسهها را نمیخورند و حق را از باطل تشخیص میدهند و گرفتار راههای باطل نمیشوند.

https://shoma-weekly.ir/BqcaWv