نگاه

تحریف امام برای انحراف در مسیر انقلاب

خطر تحریف اندیشه‌های امام(ره) با خطر انحراف انقلاب اسلامی از مسیر و ریل اصلی خودش برابر و در نتیجه هر گونه تحریف اندیشه‌های امام(ره) موجب از بین رفتن دستاوردهای انقلاب و هدر رفتن خون صدها هزار شهیدی است که در راه بقاء و دوام و پیروزی انقلاب اسلامی جان خود را از دست داده‌اند.
حمید رضا ترقی- یکی از روشهای امامزدایی در طول دوران انقلاب اسلامی به ویژه پس از رحلت آن امام بزرگوار، تحریف اندیشهها و اصول و مکتب امام بوده که به وسیله نوعا تجدیدنظر طلبان و سیاسیون خسته و فرسوده و بازگشتههای از نیمه راه انقلاب، صورت میگرفته است.

هر انقلابی پس از پیروزی و استقرار، با آفت فراموشی آرمانها و اصول خود روبه رو میشود و اگر نتواند اصول و آرمانهای اولیه خود را حفظ کند از راه و هدف اصلیاش منحرف میگردد.

مقام معظم رهبری در 14/3/94 فرمودند: اگر ملت ایران بخواهد به آن هدفها(اهداف انقلاب اسلامی) برسد، بخواهد این را را ادامه بدهد، باید امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند که تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است.

بنابر این خطر تحریف اندیشههای امام(ره) با خطر انحراف انقلاب اسلامی از مسیر و ریل اصلی خودش برابر و در نتیجه هر گونه تحریف اندیشههای امام(ره) موجب از بین رفتن دستاوردهای انقلاب و هدر رفتن خون صدها هزار شهیدی است که در راه بقاء و دوام و پیروزی انقلاب اسلامی جان خود را از دست دادهاند.

پاسداری از خط و راه و اندیشه امام به تعبیر دیگر پاسداری از راه و خط اصیل انقلاب اسلامی محسوب میگردد و متجاوزین به اندیشه و افکار و اصول فکری و محکمات امام(ره) تفاوتی با متجاوزین به مرزهای زمین و خاک این کشور ندارند و با هر دو متجاوز باید یکسان ولی با حربههای متفاوت مقابله کردو جنگید.

هویت تحریفگران

تحریفگران کسانیاند که:

1- مبانی فقهی امام خمینی(ره) در اسلام سیاسی و حکومتی را قبول ندارند.

2- در اثر حسادت یا کینه یا دشمنی اعتقادی نمیتوانند دوام و بقاء انقلاب را ببینند.

3- در اثر تأثیرپذیری از دشمنان انقلاب و مرعوب بودن در برابر دشمن مبادرت به خیانت ورزیدهاند.

4- در اثر نفاق درونی سعی بر تحریف امام دارند تا نگذارند انقلاب در مسیر اهدافش پیش رود.

5- به خاطر عدم فهم درست اهداف و آرمانهای انقلاب و پشیمانی از همراهیهای گذشتهشان با انقلاب اسلامی امروز در صدد تحریف چهره و سیره و اندیشه امام خمینی هستند.

6- بعضاً از یاران و نزدیکان رهبر کبیر انقلاب اسلامی بوده ولی امروز به راه و اندیشه او ایمان و باور قطعی ندارند.

7- باید با شناخت مواضعشان در طی دوران انقلاب در فتنهها و بحرانها و گردنههای مختلف آنها را شناخت.

نمونه اقدامات تحریفی تا کنون

پس از پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی عدهای از مدیران تجدیدنظر طلب که آرمانها و ارزشهای بنیادین نظام را مانع دستاوردهای اقتصادی و سازندگی خود میدیدند مبادرت به بازگشت و عقبنشینی از اصول مکتب امام خمینی(ره) نمودند.

آنان لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا را تئوریزه میکردند و عناصر ضد انقلاب متواری و فراماسونر را به عرصههای اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشور برگرداندند.

تعدادی از عناصر ضد انقلاب که با دشمنان و بیگانگان ارتباط داشتند در اثر سیاستهای لیبرالی مهاجرانی وزیر ارشاد. حوزه فرهنگ را از ارزشهای دینی و اسلامی خالی و تهی کردند.

در دولت اصلاحات نیز پروژه امام زدایی از انقلاب اسلامی همچنان تداوم یافت و با تعابیری چون انقلاب تمام شده، امام را باید به بایگانی تاریخ سپرد، با صراحت در روزنامه زنجیرهای صبح امروز نوشتند، نمیتوان جامعه را با مختصات دوران امام اداره کرد.

آنها در روزنامه همشهری نوشتند: جامعه ولایی، انحصارگر، توتالیتر و ضد مردمی است.

در روزنامه نشاط در اسفند 77 نوشتند، امام خمینی(ره) و شهید نواب صفوی خشونتگرا و کسروی و حکمی زاده اصلاحطلب بودهاند.

در هفتهنامه آبان 21 شهریور 77 نظریه و اصول امام خمینی یعنی یکی بودن دین و سیاست نوشتند: نظریه عینیت سیاست و دیانت زائیده افکار عامیانه قدیمی است.

در همان زمان مقام معظم رهبری در 9/9/77 فرمودند:

اشخاصی از انقلاب برگشتند، راه امام را رها کردند، یا بنادارند امام را رها کنند، با لحنهای مختلف به خصوص در زمان دولت اصلاحات و قبل از آن.

فتنه 18 تیر 78 موجب شد که این تحریف کنندگان محکوم شده و سدی محکم مقابل پروژه امامزدایی و سناریوی تغییر و استحاله جامعه و نظام ایجاد گردد و جامعه بر مدار گفتمان انقلاب اسلامی تثبیت گردیده و مکتب امام خمینی به گفتمان مسلط جامعه تبدیل گردد.

در فتنه 88 نیز فتنهگران دوباره با اصول مکتب امام نسبت به فلسطین و امام حسین(ع) به مقابله برخاستند و کینه درونی خود را نسبت به اندیشهها و تفکرات امام(ره) نشان دادند.

اینک همان جریان و عواملش به تحریف مکتب امام و ارائه قرائتهای انحرافی از اصول و آرمانهای امام خمینی (ره) دست زدهاند، سال 92 در مورخ 30/3 مقام معظم رهبری فرمودند: جهتگیری صحیح انقلاب و کشور بر اساس قرائت معتبر امام در همه زمینهها مشخص است و نیازی به بررسی مجدد جهتگیریها نیست.

...البته گاه تفسیر غلطی از دیدگاههای امام ارائه میشود که کار بد و خطرناکی است.

https://shoma-weekly.ir/7pmV65