نگاه

تجمع دشمن تا شعاع 2000 کیلومتر ممنوع!

نسل چهارم موشک فاتح 110 با موفقیت آزمایش شد، این موشک با برد بیش از 300 کیلومتر نسبت به انواع قبلی خود توانایی هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی، نقاط تجمع دشمن، مراکز فرماندهی، سایت‌های موشکی، زاغه‌های مهمات ،رادراها و سایر اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌ای هم دارا است.
احمد جان نثاری – انقلاب اسلامی ایران از پیروزی تا امروز بیشترین تهدیدهای دفاعی و امنیتی را از سوی دشمنان قسم خورده اسلام ناب دریافت کرده است.
تحمیل 8 سال جنگ به حکومت نوپای ایران با پشتوانه تحریم‌های اقتصادی و سیاسی از جمله همین تهدیدها بود که با دلاورمردی ملت قهرمان ایران بی نتیجه ماند.
اما بعد از دوران دفاع مقدس نیروهای مسلح ایران مصمم تر شدند تا نقاط ضعف کشور در چنین رخدادهایی را بررسی کرده و به هر نحو ممکن جلوی خسارت به کشور در اینگونه وقایع را بگیرند.
یکی از کاستی‌های ما در آن دوران عدم بهره مندی از انواع موشک‌های لازم در صحنه نبرد بود، از همان اوایل دهه 60 برخی از شخصیت‌های نظامی به فکر پرداختن به این موضوع بودند و اقداماتی هم صورت گرفت اما فرصتی برای خودکفایی در این بخش وجود نداشت.
در همین حال این روزها اخبار متنوع دستاوردهای موشکی ما از انواع مختلف نوید خودکفایی ایران اسلامی در این حوزه را می دهد.
ساخت انواع موشک‌های ایرانی از شهاب 3، عاشورا، سجیل و این روزها موشک کروز مشکات با برد 2000 کیلومتر نشان از همت و توان بالای متخصصان صنایع موشکی ایران دارد.
این موشک‌ها تنها بخشی از بیش از 25 موشک استراتژیک ایرانی است که تا کنون رونمایی و یا خبر ساخت آن اعلام شده است.
موشک هایی که در خاکریز اول جبهه مقاومت با رژیم اشغالگر قدس بارانی از آتش بر سر جنگ افروزان صهیونیست می ریخت و گاهی تنها خبر آزمایش، رونمایی و تولید آنها لرزه بر اندام کاخ نشینان مستکبر در جهان می اندازد.
موشکهایی با بردهای بالای 2000 کیلومتر، دقت بسیار بالا در اصابت به اهداف تعیین شده و صرف زمان بسیار کوتاه آماده سازی و عملیاتی شدن سامانه پرتاپ که یکی از دیگری مجهز تر و پیشرفته تر است.
نیمه مرداد ماه 91 بود که نسل چهارم موشک فاتح 110 با موفقیت آزمایش شد، این موشک با برد بیش از 300 کیلومتر نسبت به انواع قبلی خود توانایی هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی، نقاط تجمع دشمن، مراکز فرماندهی، سایت‌های موشکی، زاغه‌های مهمات ،رادراها و سایر اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌ای هم دارا است.
این ویژگی‌ها که توضیحات سردار وحیدی وزیر دفاع کشورمان درباره فاتح 110 است، شاید در مجموع ویژگی پایگاه‌های نظامی موجود در اطراف ایران باشد که بعد از انتشار این خبر بنیاد هریتیج در گزارشی با عنوان "ایران در تازه‌ترین آزمایش موشکی خود به دنبال سست کردن عزم آمریکا بود" می آورد: این مدل جدید از فاتح-110، قادر به حمله به اهداف زمینی با فاصله 300 کیلومتری است که این مسئله منجر به در تیررس قرار گرفتن بیشتر نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه و متحدانمان در خاورمیانه خواهد شد.
اما چند روز پیش سردار مهدی فرحی معاون وزیر دفاع و رییس سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چشم فتنه تهدیدهای برخی زورگویان علیه ایران اسلامی را کور کرد.
وی خبر رونمایی از موشکی با نام مشکات را اعلام کرد که بردی بالغ بر 2 هزار کیلومتر دارد و در حقیقت دست بلند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
موشک کروز «مشکات» از سه قابلیت دریاپایه، زمین‌پایه و هواپایه برخوردار خواهد بود و می‌تواند از روی هواپیما نیز شلیک شود.
به گفته سردار فرحی آمریکایی‌ها در تلاش‌ هستند و ادعاهایی می‌کنند که خیلی از آنها باطل و بزرگ‌نمایی است و واقعیت ندارد.
وی می گوید: دشمنان هرگز توان مقابله با سرعت عمل و تعداد و نواخت بالای موشکها ما را نخواهند داشت و آنها در عمل خواهند دید همه ادعاهایشان بی‌اثر خواهد بود.
چندی پیش تر خبر ایجاد سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک در برخی نقاط کشور منتشر شد، حتما نباید فرمانده نظامی بود تا بتوان نحوه حملات موشکی کشورمان به اهداف مورد نظر در هر تهدیدی را تحلیل کرد.
پایگاه های نظامی دشمن اطراف ایران با ویژگی های متنوع پراکنده شده اند و راهبرد دفاعی ایران برای مقابله با چنین پدیده ای همانطور که معاون وزیر دفاع اشاره مختصری داشته، سرعت، تعداد و نواخت بالای موشک است که سایتهای پدافندی دشمن را در مدت بسیار کوتاهی فلج خواهد کرد.
بیش از 8 سال است که رژیم صهیونیستی و آمریکا به هر بهانه ای کشورمان را تهدید به حملات هوایی و موشکی می کنند، اما هر بار نه تنها تهدیدهای آنها پوچ تر از بار قبل است بلکه شکست هایی مانند نشاندن مدرن ترین هواپیمای بدون سرنشین خود را می پذیرند.
آنچه با مرور اخبار دستاوردهای صنایع موشکی ایران در سالهای اخیر به دست می آید، باران آتش بر سر هر محل تجمع دشمن تا شعاع 2000 کیلومتر و نابودی کامل هر تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران است.


 

https://shoma-weekly.ir/9sfJo7