ادب و هنر

تبلیغ محصولات جناح فرهنگی مومن در یک جشنواره فیلم مردمی

فراخوان برای تبلیغ و پخش تیزر محصولات فرهنگی حزب‌اللهی در اکران‌های مردمی جشنواره عمار منتشر شد

فراخوان برای تبلیغ و پخش تیزر محصولات فرهنگی حزباللهی در اکرانهای مردمی جشنواره عمار منتشر شد. باچنین حرکتی باز هم جشنواره عمار به عنوان یک جریان پیشرو در پرکردن خلاءهای فضای فرهنگی کشور مطرح شده است.

اینک این جشنواره برای گسترش این جریان در فراخوانی اعلام کرده است که موسسات تولید محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اعم از کتاب، نشریه، صوتی و تصویری، پوشاک، حوزه سبک زندگی میتوانند تیزرهای تبلیغاتی خود را جهت معرفی موسسه و یا محصولات، برای قرار گرفتن در بستههای اکران مردمی در اختیار دبیرخانه این جشنواره قرار بدهند.

چنین حرکتی وقتی اهمیت بیشتر میباید که با یک بررسی ساده متوجه شویم جناح فرهنگی مومن در استفاده از فضای تبلیغات کاملا مظلوم و در محاق است. این مسئله به خصوص در باره آندسته از گروههایی مصداق مییابد که جریانهای خود جوش مردمی هستند و با تولیدات محصولات فرهنگی و حتی مصرفی در حوزه سبک زندگی وارد شدهاند. اما این گروهها برای اطلاع رسانی در خصوص محصولات و تبلیغ آنها برای معرفی به مصرف کنندهای که تشنه این گونه محصولات است، حمایت نهادهایی مانند شهرداری و صدا وسیما را برای تبلیغ محیطی و تلویزیونی محصولات خود نمیبینند. نگاهی به آگهیهای تبلیغی تلویزیون و بیل بوردهای شهری شاهداین مدعا است این نهادهای حکومتی نظام اسلامی همه چیز، حتی وظیفه ذاتی خود را در مقابل ریالهای شرکتهای تبلیغاتی و نمایندگیهای کمپانیهای بزرگ اقتصادی غربی به حراج گذاشتهاند.

در فراخوان اخیر جشنواره عمار آمده است که این موسسات میتوانند معرفی و درخواست خود را به آدرس ammarfilmfest@gmail.com ارسال کنند. بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره عمار، معرفی این گونه تولیدات فرهنگی به صورت تیزر تبلیغاتی در بستههای اکران جشنواره مردمی فیلم عمار که در بیش از سه هزار نقطه در کشور اکران خواهد شد، قرار میگیرد.

به راه افتادن چنین جریانی برای تبلیغ تولیدات بومی و ایرانی اسلامی بازهم جشنواره عمار را به عنوان جریان پیشرو در پر کردن خلاءهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مطرح کرده است. پیش از این، با راه اندازی شبکه گسترده اکران مردمی آثار فیلمسازان جوان عمار در دور دستترین نقاط کشوربه نمایش گذاشته شده بود. ادامه فرایند اکران یک جشنواره در تمام طول سال ایده دیگری بود که حتی این مدل در دوره اخیر مورد استفاده جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز قرار گرفت.

اکنون حرکت این جشنواره مردمی در جهت تقویت همزمان اقتصاد و فرهنگ در سالی که این نام را برخود دارد انگیزه جدیدی را برای تولیدکنندگان خرد محصولات فرهنگی و مصرفی ایجاد خواهد کرد چرا که امید رسیدن محصول به دست مصرف کننده فصل تازهای برای ارتقای تولید این محصولات خواهد بود و تاثیرات مستقیم آن بر اصلاح سبک زندگی نیز در بلند مدت قابل بررسی است.

https://shoma-weekly.ir/sC4TXJ