نگاه

تبلیغات زود هنگام انتخاباتی رصد می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شورای نگهبان به جناح و قدرت خاصی وابستگی ندارد.
حجت الاسلام محمد خرسند- تأسیس شورای نگهبان در راستای حفظ و حراست از اسلامیت نظام ازجمله اقدامات ویژه حضرت امام(ره) در بدو انقلاب بهشمار میرود. امروزه نظام حاکمیتی در کشورهایی مانند عربستان، پاکستان، افغانستان و موریتانی برمبنای اسلام و جمهوریت است اما جمهوری اسلامی ایران باوجود شورای نگهبان قابل قیاس با آنها نیست.

شورای نگهبان حفاظت از اسلامیت نظام و همچنین جمهوریت نظام را برعهده دارد، قانون اساسی دربحث حفظ نظام، نظارت استصوابی و در بخش جمهوریت نظارت بر انتخابات را که نماد مردمسالاری دینی بوده در اختیار شورای نگهبان قرار داده است. دستگاههای نظارتی دنیا وابسته به قدرت، ثروت و احزاب بوده اما نظارت شورای نگهبان با وجود شش فقیه عادل و مجتهد جامعالشرایط از هرگونه تعصبات جناحی، حزبی و طایفهای به دوراست.

برخی افراد با خردهگیری عملکرد شورای نگهبان را به دور از عدالت قلمداد میکنند، در صورتی که اینگونه افراد معنای عدالت را نمیدانند و فقط زمانی که انتخابات بر وفق مرادشان نیست جیغ میکشند. شورای نگهبان به دلیل این که اجازه به نفوذیها نمیدهد، امروزه بسیار مورد هجمه و بدترین حملات بیرحمانه قرار میگیرد.

گرچه قانون انتخابات کشور دارای نواقصی بوده، اما با نظارت شش فقیه عادل و مجتهد و شش حقوقدان از سلامت کامل برخوردار است.

جریانات سیاسی در فتنه88 که انتخابات به نفعشان نبود، بدترین تهمتها و افتراها را به نظام وارد کردند، اما در انتخابات اخیر که به نفعشان بود زبان به تحسین و «به به» گشودند و دم از مردمسالاری دینی زدند. با احترامی که به شخص آیتالله هاشمی رفسنجانی قائل هستیم اما این دلیل بر این نیست که رفتار فرزندان ایشان را تائید کنیم چراکه در فتنه ۸۸ نزدیک به هشت ماه برای کشور دردسر ایجاد کردند.

تبلیغات زودهنگام انتخابات خیانت به کشور است، باید بگذاریم کشور در آرامش باشد تا مسئولان بتوانند مشکلات اقتصادی و فرهنگی را برطرف کنند. به آن دسته افرادی که درحال حاضر رقابت انتخاباتی خود را با بذل و بخشش آغاز کردهاند هشدار می دهیم که بدانند دستگاههای نظارتی شورای نگهبان عملکرد آنان را رصد میکنند.
https://shoma-weekly.ir/9sHshJ