نگاه

تاکتیک اصلاح طلبان برای انتخابات 1400

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح طلبان با جداسازی خودشان از دولت و نقد رئیس‌جمهور سعی بر این دارند که بگویند با این اقدامات و عملکرد دولت موافق نیستند تا در آینده بتوانند فرد دیگری را معرفی کنند و آن فرد بدون پرداخت هزینه ناکارآمدی این دولت بتواند از مردم رأی بگیرد.
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار عطارنیوز پیرامون شایعه برکناری جهانگیری از معاون اول ریاست جمهوری و رفتن وی به شهرداری تهران گفت: انتشار این نوع شایعات بیشتر برای دو هدف صورت میگیرد، اول اینکه با توجه به وضعیتی که برای برادر جهانگیری رخداده است به دنبال محملی هستند که جهانگیری را از دولت جدا کنند و به این وسیله مقداری از فشار موجود روی دولت را کاهش دهند.

وی هدف دیگر بیان این شایعات را اینگونه توصیف کرد: با توجه به وضعیتی که برای اصلاحطلبان رخداده و عمدتاً در کار دولت توفیقی را مشاهده نمیکنند، احساس ناکارآمدی دارند و بافاصله گرفتن از دولت از پاسخگویی به انتخابی که کردند میخواهند شانه خالی کنند.

ترقی گفت: نجفی در شهرداری تهران تاکنون توفیقی به دست نیاورده است و نتوانسته نظر اصلاحطلبان را به لحاظ عزل و نصبها جلب کند، همچنین به دلیل کسالت مشکلاتی برای حضور در محل کار خویش دارد به همین دلیل این موضوعات را مطرح میکنند تا تست اجتماعی را انجام دهند و ببینند که افکار عمومی با این عزل و نصبها چگونه برخوردی دارد.

وی در خصوص انتقادهای اصلاحطلبان به دولت بیان کرد: اعتراضات اصلاحطلبان بیشتر به خاطره عدم عمل به وعدههای دولت است، انتقادات عمدتاً با همان سیاست عبرتی است که از اصولگرایان گرفتند.

ترقی گفت: اصولگراها میگویند که علت عدم نقد جدی آقای احمدینژاد موجب شد که تمام هزینههایی را که به دلیل عملکرد منفی احمدینژاد به وجود آمد بهپای اصولگرایان بنویسند و همین امر موجب ناکامی در انتخابات شد. وی افزود: اصلاح طلبان با جداسازی خودشان از دولت و نقد رئیسجمهور سعی بر این دارند که بگویند با این اقدامات و عملکرد دولت موافق نیستند تا در آینده بتوانند فرد دیگری را معرفی کنند و آن فرد بدون پرداخت هزینه ناکارآمدی این دولت بتواند از مردم رأی بگیرد و نقدهای فعلی برای ترس از ناکارآمدی دولت برای انتخابات آینده است

https://shoma-weekly.ir/2l4Aqq