ادب و هنر

تابلو مقالات نواب صفوی در نمایشگاه منتظر بصیر

به گزارش خبرنگار شما؛ هم‌زمان با پنجاه و هفتمین سالروز شهادت سه تن از فدائیان اسلام، بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان تهران با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین نمایشگاه بصیر منتظر ویژه شهید نواب صفوی را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار شما؛ همزمان با پنجاه و هفتمین سالروز شهادت سه تن از فدائیان اسلام، بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان تهران با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین نمایشگاه بصیر منتظر ویژه شهید نواب صفوی را برگزار میکند.

نمایشگاه منتظر بصیر شامل 32 تابلو مقاله از زندگی شهید حجتالاسلام سیدمجتبی میرلوحی معروف به شهید نواب صفوی و مبارزات وی است.

این نمایشگاه از روز چهارشنبه 27 دی ماه کار خود را آغاز کرده است و تا 9 بهمن ماه ادامه خواهد داشت که به بازخوانی برگهایی از تقویم زندگی و مبارزات شهید نواب صفوی، در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی میپردازد.

در این تابلو مقالهها فصلهایی از مقابله این شهید در برابر رژیم طاغوت و تلاشهای وی برای بیداری کشورهای اسلامی روایت میشود که در آخرین فصل از این تابلو مقالههای مربوط به 27 دی ماه و شهادت اوست.  بر اساس این گزارش، آیین نکوداشت شهید نواب صفوی دوشنبه دوم بهمن ماه از ساعت 4 بعد از ظهر در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار میشود.

شهید سیدمجتبی نواب صفوی بنیانگذار «جمعیت فداییان اسلام» از نخستین گروههای مبارز علیه رژیم شاهنشاهی بود که وابستگان استعماری مانند احمد کسروی، عبدالحسین هژیر، علی رزم‏ آرا و حسین علا را از سر راه برداشت. سرانجام نواب صفوی به همراه سه تن از همرزمانش به نام‏ های خلیل طهماسبی، مظفرعلی ذوالقدر و سیدمحمد واحدی در دادگاه رژیم پهلوی محکوم و در صبحگاه 27 دی 1334 شمسی تیر باران شد و به شهادت رسید. علاقهمندان برای بازدید از این نمایشگاه میتوانند به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع خیابان کمیل شرقی از ساعت 9 تا 18 مراجعه کنند.

https://shoma-weekly.ir/stAUye