نگاه

تأمین زمینه لازم برای تسلیح کرانه باختری

رییس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، بستن مسجدالاقصی را خطای استراتژیک صهیونیست‌ها دانست و اظهار کرد: این خطا جرقه‌ای که کرانه باختری برای مسلح شدن لازم داشت، فراهم ساخت.
حمید رضا ترقی- بستن مسجدالاقصی خطای استراتژیک صهیونیستها است. این خطا جرقهای که کرانه باختری برای مسلح شدن لازم داشت را فراهم ساخت. به خصوص آنکه در چند سال اخیر شاهد پیروزیهای چشمگیر مقاومت علیه اسرائیل بودهایم که این پیروزیها باعث تضعیف اهداف صیهونیستها و آرمان نیل تا فرات شده و امروز آنها را در برابر یک اجماع جهانی قرار داده است.

صهیونیستها هنوز فراموش نکردهاند که در جنگ اخیر غزه بیش از ۶۰۰ نقطه اسرائیل با موشکهای حماس مورد حمله قرار گرفته است و بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای صهیونیستی نیز کشته و زخمی شدند.

حملات شدید روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به قدس، اثبات کننده ضرورت یافتن بیش از پیش تسلیح کرانه باختری به عنوان تنها راه حل مبارزه با رژیم اشغالگر قدس در این بخش از سرزمینهای اشغالی است. انتفاضه جدیدی که در کرانه باختری در حال شکلگیری است حاکی از ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی از مسلح شدن مردم کرانه باختری و ایجاد توازن قوا در بین غزه و کرانه باختری علیه اسرائیل است.

حمایت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه موجب شد که انتفاضه سنگ مردم فلسطین به انتفاضه موشک رزمندگان شجاع مقاومت تبدیل شود، طی ۴۰ سال گذشته هیچگاه فکر نمیکردیم که بتوانیم مثل امروز و در نبردی ۱۵ روزه اینگونه به اسرائیل ضربه بزنیم.

به نظر میرسد خود صهیونیستها نیز پی بردهاند اقدامی که در مورد بستن مسجدالاقصی انجام دادند یک خطای استراتژیک بود و جرقهای که کرانه باختری برای مسلح شدن لازم داشت به وسیله خود صهیونیستها زده شد و امروز ما در کرانه باختری شاهد شرایطی مانند دوران اوایل مبارزات مردم غزه و حماس علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

لذا اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی چه در توسعه شهرکسازی و تخریب خانه فلسطینیان و چه در حمله به معترضان فلسطینی، سبب میشود که زمینه برای افزایش کینه و نفرت مردم کرانه باختری نسبت به صهیونیستها و تغییر موضع سازش قبلی که توسط فتح انجام میشد، فراهم شود و به یک موضع مقابله جدی با سربازان اسرائیلی تبدیل شود.

به هر میزان که این حالت مقابله شدت پیدا کند و کینه عمیقتر شود شرایط اسرائیل بیش از پیش در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

با توجه به قانون شکنیها و عهدشکنیهایی که صهیونیستها در این مدت داشتند و مقابلهای که با تشکیل دولت وحدت ملی کردند؛ تغییر موضع در جریان فتح و بقیه گروههای فلسطینی نسبت به تغییر شیوه مقابله محسوس است. امروز میتوان حضور جدی مردم کرانه باختری در عرصه مقابله مستقیم با صهیونیستها را به خوبی مشاهده کرد.

مردم کرانه باختری علی رغم اینکه هنوز مسلح نیستند و دست به اسلحه نبردهاند ولی با همین روشی که اکنون در پیش گرفتهاند و با سربازان اسرائیلی درگیر شدهاند به نظر میرسد کاملا در مواضعشان تغییرات جدی به وجود آمده است و از مواضع محافظهکارانه در حال فاصلهگیری هستند و این میتواند نویدبخش انتفاضه سوم فلسطینیان باشد.

https://shoma-weekly.ir/aHCxnf