نگاه

تأخر تأمل برانگیز دولت

ما می بینیم که بنیان گذاران انقلاب یمن تمام قومیت ها را در مساله ی یمن جمع می کنند و این وحدت، حرکتی است که بر گرفته و نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است. لذا ما نباید هر نوع کوتاهی را در این رابطه داشته باشیم ، چه ملت ما و به خصوص مسئولین ما . متاسفانه گهگاهی ما می بینیم که مردم ما به مراتب از دولت ها جلوتر هستند.
کریمی اصفهانی- ما باید هم دولت مردانمان و هم همه ی آحاد مردم به مسائل مان به دقت توجه کنند و آن ماهیت نظام ما است. بر مبنای اینکه ما به عنوان جمهوری اسلامی با محتوای همه ی ارزش های اسلامی نظام مان را پایه گذاری کردیم . طبیعی است که در تمام موارد باید این را مد نظر قرار دهیم . مساله ی سیاست خارجی ما هم باید بر مبنای ارزش های اسلامی ما انجام شود و آن هم این است که ما مسلمان هستیم ودر اسلام درست است که امروز کشور ها مرز دارند اما مسائل اعتقادی ما مرز پذیر نیست و هرجای دنیا که با این هویت و با این وضعیت باشند ما باید از آن ارزش هایی که دارند حمایت کنیم. اگر گفتیم انقلاب را صادر می کنیم این نبود که مثل کالا تلقی شود و چیزی را از جایی به جای دیگر بردن باشد ، بلکه اعتقادی است که ریشه در مسائل اسلامی ما دارد و چیزی تازه نیست. امتداد حرکت ائمه اطهار صلوات الله علیه است که ما موظفیم بر مبنای آن حرکت کنیم . لذا همه ی مسلمان ها در هر گوشه ی دنیا که با این ایدئولوژی و با این هویت حرکت کنند مورد احترام ما هستند و عزیزانمان و دولت مردانمان فراموش نکنند که با گذشت زمان چیزی تغییر نمی کند . هیچ چیزی با گذشت زمان تغییر نکرد همان طور که اسلام از 1400 سال پیش، بیش از 14 قرن پیش اسلام همان اسلام است که 1400 سال پیش بود . لذا حمایت از مسلمان ها و یک مسائلی را نظام ما مطرح کرد ، شاید خیلی ها به دنبال او حرکت کردند و این بیداری اسلامی متاثر از آن موضع گیری هایی است که امام و به دنبال آن مقام معظم رهبری آن را ادامه دادند و یکی از آن ها مساله ی استکبار ستیزی بود . یکی از آن ها مساله ی این بود که ما با کشوری که در این مقام است که کشورش را از نیل تا فرات ادامه دهد از روز اول مخالف بودیم و امروز هم هستیم . مساله ی بعدی این است که با هر نوع تجاوزی به هر جای دنیا از روز اول مخالف بودیم . ما حمایت از مستضعفین جهان را جزء اصول انقلابمان قرار دادیم. لذا هر حرکتی که در دنیا بر این مبنا شروع شود ما پای بخشی از آن هستیم همان طور که اروپا و آمریکا منافع اسرائیل را در هر مقطعی دنبال می کند استکبار هم در مقابل اسلام و کفر هم در مقابل اسلام این نوع حرکت را دارد و حمایت می کند و هیچ ابایی هم از این ندارد . مقام معظم رهبری فرمودند هر کسی که با اسرائیل سر دعوا دارد ما در کنار او هستیم . این حرفی است که مقام معظم رهبری فرموده اند و ما باید به این توجه کنیم . امروز یکی از آن کشور ها ، یمن است . این گونه نیست که فقط امروز هواپیما ها و خمپاره های سعودی می آیند. دیر زمانی است که این وحدت و عقد نا مبارک مساله ی انتهاری ، مساله ی تکفیری ها، مساله ی آمریکا ، همه ی این ها به هم گره خورده و امروز ما شاهد این هستیم که جمیعاً کمک می کنند.

مسئله یمن نسبت به فلسطین ، لبنان و سوریه از حساسیت خاصی برخوردار است به دلیل اینکه ما شاهد همان حرکت هایی هستیم که از صدر انقلاب خودمان و در ایران هم شروع شده بود.

ما می بینیم که بنیان گذاران انقلاب یمن تمام قومیت ها را در مساله ی یمن جمع می کنند و این وحدت، حرکتی است که بر گرفته و نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است. لذا ما نباید هر نوع کوتاهی را در این رابطه داشته باشیم ، چه ملت ما و به خصوص مسئولین ما . متاسفانه گهگاهی ما می بینیم که مردم ما به مراتب از دولت ها جلوتر هستند. امروز ما فداکاری یک خلبان را می بینیم که با این همه خطر پذیری به آن جا می رود. دولت نهم و دهم حرکت ما را در مساله ی سوریه تخطئه می کند. الان به رغم اینکه مردم ما به دنبال حرکت مقام معظم رهبری هستند می بینیم مسئولین ما یک موضعی مخالف آن ها می گیرند . به نظر من می آید که سعی کنند خودشان را تصحیح کنند. ما باید بدانیم یمن یعنی ایران.

درست است که دخالت در کشور ها را نمی خواهیم، اما کمک فکری و کمک های بین المللی می تواند مؤثر یاشد. این حداقل کمک ما است در صورتی که ما خیلی بیشتر از اینها باید حرکت کنیم امیدواریم که انشاءالله مسئولین ما یک مقدار بتوانند خودشان را هم با مقام معظم رهبری تطبیق دهند و هم از مردم عقب نمانند . تمام آحاد مردم امروز دلشان برای مردم یمن و پیروزی یمن می تپد و این چیزی نیست که مسئولین بتوانند مخالف این سیلی که در حال حرکت است حرکت کنند . ما امروز این همه جنایات را داریم از سعودی که به پشتیبانی از آمریکا و اسرائیل است می بینیم ، نمی توانیم بی تفاوت باشیم . بی تفاوتی ما یعنی اینکه ما از مسلمان بودنمان دست کشیده ایم .

https://shoma-weekly.ir/ZiRsPb