ادب و هنر

بهشتیان مردی از تبار آسمان در «خانه بهشتیان»

در این کتاب که از نثری روان سود می‌برد خواننده از بدو ورود رهبر معظم انقلاب به کرمان با ایشان همراه می‌شود و در تمام این بازدیدها از زاویه یک ناظر مواجهه خانواده شهیدان با پیر و مراد خود را به نظاره می‌نشیند و از این میزان صمیمیت و سادگی متحیر می‌شود. در «کریمانه» خواننده از میوه دردهان خردسالان گذاشتن تا خوابیدن نوه خانواده روی پای رهبر انقلاب اسلامی تصاویری می‌بیند که بی‌شک موجب حیرت او می‌شود.

فهیمه اسماعیلی- «خانه بهشیان» آنجایی است که اهالی آسمانها برای مدتی بر روی زمین در آن هبوطکردهاند تا اهل زمین از بودن آنها متنعم شوند. کتاب «کریمانه» روایتی از خانههای بهشتیان است که در آنها مردی از تبار آسمان به دیدار اهل بهشت رفته است. در این کتاب خواننده با روایت دیدارهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از خانواده برخی شهدای کرمان روبرو است.

این اثر که با عنوان «کریمانه» نشر پیداکرده، سومین کتاب از مجموعه کتاب‌‌های «خانه بهشتیان» ماجرای حضور رهبر معظم انقلاب در منازل شهد ای استان کرمان در سال ۸۴ است که از سوی موسسه جهادی (صهبا) منتشرشده است.

دیدار با خانوادۀ شهدا از دوران ریاست جمهوری تاکنون جزء جدانشدنی برنامههای رهبر معظم انقلاب بوده است. کسانی که در چنین محافلی حضورداشتهاند از سبکرفتاری گرم و صمیمانۀ معظم له با خانوادۀ معظم شهدا تعریفها کردهاند. در این کتاب نیز خواننده با سیره و سلوک رفتاری رهبر فرزانه انقلاب با بازماندگان شهید روبه رو می‌‌شود که کریمانه با آنها روبه رو میشود و پا بهپای آنها مینشیند و سخن میگوید.

این کتاب یکی از وجوه شخصیتی رهبر معظم انقلاب که همان سلوک با مردم بهویژه با خانواده شهدا باشد را به خواننده مینمایاند.

ازجمله برنامههای ثابت سفرهای استانی آیتالله خامنهای حضور در منازل خانوادۀ شهدا و دیدار با آنهاست. «صهـبا» در سومین کتاب از سری کتابهای «خانه بهشتیان» سراغ سفر سال 1384 به استان کرمان و دیدارهای خاص ایشان با خانواده معظم شهیدان رفته است. دیدارهایی که در کنار رهبر معظم انقلاب، فرمانده دیروز لشکر 41 ثارالله کرمان و فرمانده امروز نیروی قدس سپاه پاسداران نیز حضور دارد. در این دیدارها حاج قاسم سلیمانی، هم از خصوصیات شهدا تعریف میکند و هم اعضای خانوادۀ شهدا را چون خویشان و نزدیکانش معرفی میکند. خواندنیترین بخش زندگی شهدای کرمانی در این دیدارها نحوۀ سلوک این بزرگان در میان خانوادۀ خود و با همسر و فرزندانشان است.

در این کتاب که از نثری روان سود میبرد خواننده از بدو ورود رهبر معظم انقلاب به کرمان با ایشان همراه میشود و در تمام این بازدیدها از زاویه یک ناظر مواجهه خانواده شهیدان با پیر و مراد خود را به نظاره مینشیند و از این میزان صمیمیت و سادگی متحیر میشود. در «کریمانه» خواننده از میوه دردهان خردسالان گذاشتن تا خوابیدن نوه خانواده روی پای رهبر انقلاب اسلامی تصاویری میبیند که بیشک موجب حیرت او میشود.

کتاب «کریمانه» روایت دیدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از خانواده شهدای کرمان در سال ۸۴ از سوی موسسه فرهنگی ایمان جهادی (صهبا) باقیمت ۱۸ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

https://shoma-weekly.ir/PRfOEA