نگاه

بهترین روش نه گفتن به دشمن

جهاد کبیر به معنای این است که دست دشمن را ببینیم، نقشه دشمن را بفهمیم و در مسیر مخالف دشمن حرکت کنیم، دشمن شناسی، حرکت در مسیر خلاف حرکت دشمن و نه گفتن به دشمن جهاد کبیر است، چه در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در هر مقطع و جایگاهی.
حجت الاسلام محمد خرسند- مصداق جهاد کبیر طبق فرموده مقام معظم رهبری، نه گفتن به دشمن، شناخت دشمن، جای دوست و دشمن را عوض نکردن، فریب وعده ها، لبخندها، و شعارهای زیبای دشمن را نخوردن است.

جهاد کبیر به معنای این است که دست دشمن را ببینیم، نقشه دشمن را بفهمیم و در مسیر مخالف دشمن حرکت کنیم، دشمن شناسی، حرکت در مسیر خلاف حرکت دشمن و نه گفتن به دشمن جهاد کبیر است، چه در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در هر مقطع و جایگاهی.

گذشته ها و جنایت های دشمن را نباید فراموش کرد و امر واقع را نباید کنار گذاشت و معاوضه کرد با لبخندی که به تعبیر مقام معظم رهبری دروغین است، لذا امروز بالاترین جهاد، دشمن شناسی و حدس زدن و تحلیل نقشه دشمن و نه گفتن به دشمن است.

دشمن روش خود را تغییر داده است، بعد از گفتگوهای برجام دشمن فکر کرده می تواند با گفتگو و ژست های دیپلماتیک و لبخندهای دروغین چهره واقعی خود را پنهان کند و متاسفانه برخی در داخل کشور، لبخندهای دروغین را باور دارند و می خواهند گذشته ها را فراموش کنند و به جای اینکه دشمن را در وضع موجود، مقصر بداند انقلاب را مقصر می دانند.

برخی در داخل کشور، قبل مذاکره می گفتند، با این کشورها گفتگو نکردیم، دشمن تراشی کردیم و صحبتهای این چنینی، و این باعث امیدواری دشمن شده که می تواند با پروژه نفوذ حرف خود را از طریق دهان برخی موجهین بزند و وقتی جای دوست و دشمن تغییر می کند، دوستان دشمن اصلی را فراموش می کنند و در داخل کشور به دنبال دشمن خودشان می گردند، منتقدین خود را دشمن می دانند، اینجا است که در این مقطع زمانی به نظر می آید باید با حساسیت زیاد دشمن را شناخت و به او نه گفت و در مقابل دشمن موضع گیری شفاف کرد.

ضرورت شفافیت در مواضع امروز، بسیار بیشتر از گذشته است، دشمن در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، در همه زمینه ها ورود پیدا می کند، در عرصه اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی بهترین نه گفتن به دشمن است و باید نقشه دشمن را با اقتصاد مقاومتی بهم بزنیم و نگاه به درون و نه بیرون داشته باشیم و فکر نکنیم دشمن برای کشور توسعه اقتصادی می آورد. این همه هیئت های خارجی، روسای جمهور به کشور آمدند رفتند، نمی خواهم بگویم هیچ تاثیری نداشته است، اما دستآورد چندانی که در زندگی روزمره مردم بتواند تغییری ایجاد کند نداشته است، در عرصه اقتصادی نگاه به داخل داشته باشیم و با تکیه بر توانمندی داخلی مشکلاتمان را حل کنیم.

دشمن شناسی به معنای نفی مسیر و راههای رفته گذشته نیست، راههای گذشته درست بوده است و امروز هم دارد خود را نشان می دهد، ثبات کشور، تاثیرگذاری که جمهوری اسلامی ایران بر تحولات منطقه ای و بین المللی و امنیتی که کشور دارد، نشان گر این است که راهی رفتیم راه درستی بوده است.

تاکتیک می تواند تغییر پیدا کند، هرزمانی تاکتیک های خاص خودش دارد و اما در مورد استراتژی و اهداف کلی نظام نمی توانییم بگوییم اشتباه بوده است و دشمن همین را می خواهد، که مردم را به این نتیجه برساند که گذشته انقلاب اشتباه بوده است، درست است که برخی مسئولین در مقاطعی راه را اشتباهی رفته اند و تصمیمات اشتباهی گرفته اند اما تصمیمات کلان نظام همه گی درست بوده است و قابل دفاع و نتایج ملموس آن را الان می بینیم.

باید توجه داشت، تاکید مقام معظم رهبری بر عدم تبعیت از دشمن، و دشمن شناسی در مقطع کنونی، بدین دلیل است که دشمن شناسی اصل قرآنی است و و بر عدم اطاعت از مشرکین، نه گفتن به طاغوت، در جای جای قران بر آن تاکید شده است. انقلاب از اول بر اساس نفی استکبار و استکبار ستیزی بوده و یکی از مشخصه های خط امام(ره) استکبارستیزی است. در فرمایشات مقام معظم رهبری، بر دشمن شناسی تاکید زیادی به کار گرفته شده است، برای اینکه مردم دشمن را فراموش نکنند و دست کم نگیرند. اما در مرحله ای که هستیم دشمن به صورت فاش به صحنه آمده، قبلا از پشت صحنه جریانات را هدایت می کرد اما در مقطع کنونی برای مبارزه با نظام و انقلاب آشکار در صحنه آمده و زمانی که دشمن به شکل فاش و آشکار در صحنه می آید و ما هم باید خیلی شفاف موضع گیری کنیم.

https://shoma-weekly.ir/Ja4Ev9