نگاه

بهانه‌جویی و بهانه‌بُری

این روزها صدای هماهنگی از رسانه‌های ناهماهنگ جریانی که حسابی به میزهای قدرت چسبیده‌اند، برای تفرقه اصولگرایان شنیده می‌شود در این نوای نااهلانه بخشی از ساختار فضای افکار عمومی برای انتخابات ساخته می‌شود تا بذر تفرقه ثمر خود را درصندوقهای رأی ببار آورد.
نصر عزیزی- سخنی با جریان اصولگرا و تذکری به طالبان قدرت در جریان اصلاح‌طلب موضوع این نوشتار است تا نگاهی دور و یا نزدیک به مقوله انتخابات داشته باشیم.

به مدد گفتمان بدون پشتیبان اعتدال سد ورود اصلاح‌طلبان و لایه هایی از عوامل فتنه 88 به صحنه سیاسی و مدیریتی شکسته شد. کشور‌فروشی و بیگانه‌پرستی جریان فتنه آنقدر سیاه بود که شاید سالها زمان لازم بود تا پلشتی‌های سیاسی این جریان از ذهن مردم پاک شود ولی شرایط جدید به دلایل فراوان و از جمله عملکرد ناپخته همراهان اصولگرا و فرصت طلبی‌های جریان رقیب بستری را فراهم نمود تا به بهانه اعتدال نیروهای مؤمن و انقلابی کنار زده شود و در بسیاری از مناصب حتی نااهلان در مسندها قرار گیرند.

این روزها صدای هماهنگی از رسانه‌های ناهماهنگ جریانی که حسابی به میزهای قدرت چسبیده‌اند، برای تفرقه اصولگرایان شنیده می‌شود در این نوای نااهلانه بخشی از ساختار فضای افکار عمومی برای انتخابات ساخته می‌شود تا بذر تفرقه ثمر خود را درصندوقهای رأی ببار آورد.

اینکه جریان اصولگرا چه میزان واگرایی دارند و یا با چه احتمالی ارزشهای اصولگرایی را مشابه جریان رقیب در کسب رأی معاوضه می‌نمایند و یا اینکه چه ساز و کاری تجربه آبادگران را در قدم اول ایجاد می‌نماید، موضوعاتی هستند که در حال حاضر از نگاه دلسوزان و نخبگان این جریان مغفول نیست ولی یک موضوع محرز بوده و آن اینکه بهانه اختلاف و یا واگرایی و یا تفرقه اصولگراها چیزی جز شیطنت در فضاسازی افکار عمومی و قدم بعدی برای اثبات حضور نااهلان شناخته شده با رنگ و روی مجلس ششم نیست.

برای اثبات باطل بودن و غیرمؤثر بودن این نگاه تفرقه‌اندازی شیطانی همین قدر لازم است اشاره شود که عقلای اصولگرا به دلیل اینکه تنفر استکبارستیزی‌شان روز به روز منسجم‌تر و ثمره آن را در حوادث بین‌المللی مشاهده می‌نمایید و حفظ نظام برایشان از اوجب واجبات است و با اندک گردباد فتنه‌سازی دست به سوی دشمن دراز نمی‌نمایند، دلیلی وجود ندارد که طعمه خوراکهای تبلیغی و تفرقه‌ساز چند نشریه و پایگاه اطلاع‌رسانی نفوذی‌ها می‌شوند که با کمال تأسف در همین ماجرای اخیر مذاکرات هسته‌ای و سفر رئیس جمهوری‌مان به نیویورک روی دیگر خود را نشان داده‌اند.

علاوه بر این مردم حوادث فتنه 88 را فراموش نکرده‌اند و همراهی و هماهنگی سران استکبار و تایید و تشویق آنها را از این جماعت از یاد نبرده‌اند. تحصن مجلس ششم و رویارویی برخی از اصلاح‌طلبان را با نظام به شفافیت آیینه عبرت‌ها پیش روی دارند. جماعتی که برای همیشه صلاحیت حضور در مناصب نظام را از دست داده‌اند، چه اتفاقی رخ داد که بتوانند از فیلتر دستگاههای نظارتی و امنیتی و اطلاعاتی نظام عبور نمایند.

اگر چه صبر و حوصله مردم با ملاحظات مختلف و مصالح مترتب و شرایط داخلی و خارجی و نگاه به توصیه‌های حمایتی رهبری در خصوص تحمل برخی از عوامل فتنه در مناصب دولتی و سهل‌انگاری مسئولان توأم با اغماض مصلحتی می‌باشد، ولی عزل وزیر علوم در روند استیضاح مجلس بیانگر آن است که اراده برتر ایمانی و دینی برای پیشگیری از حضور نااهلان همچنان با آگاهی و هوشیاری و قوت مستدام است.

جمع‌بندی تحرکات و فعالیتها و مصاحبه‌ها و جهت‌گیری نشریات و رسانه‌های این جریان نشان می‌دهد که در مقطع کوتاه فعلی همه تمرکزها با بهانه‌های مختلف تفرقه در جریان اصولگرا است علاوه بر این عدم موفقیتهای دولت آقای روحانی بخصوص در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی ضمن اینکه تعهدی وجود دارد در فضای مشغول‌سازی از تمرکز توجهات افکار عمومی بدور باشد، در عین حال مسئولیت‌ناپذیری برخی از اصلاح‌طلبان پست گرفته شگردی است که از فرصتهای دولت فعلی حداکثر بهره‌برداری را بنمایند ولی در پاسخگویی به مردم نه تنها پاسخگو نباشند، بلکه نقش مخالف را هم بعهده گیرند.

آنچه که نیاز امروز اصولگرایان بوده این است که از تجربه‌های گذشته غافل نباشند، مسیرهای وحدت و همگرایی و ائتلاف پیش روی را تا آخر طی نمایند، از بخشی از حقوق طبیعی خود برای حق برتر صرف نظر نمایند، حاصل جمع نتایجی را که با توجه به مبانی ارزشی و انقلابی در میدان عمل اتفاق می‌افتد، به تقویت مصالح نظام مرتبط سازند، از فعالیت وسیع دشمنان و نفوذی‌ها و صاحبان پول و ثروت غافل نباشند، فصل‌الخطاب را تقویت نمایند، از تجمیع داشته‌های خود انباشته سازند که راه توکل و نصرت خداوند هم در همین است و البته فراموش نشود دشمن چشم طمع به انتخابات دوخته است و حتی برای خبرگان هم جسارت را شروع کرده است، لذا با درایت و تدبیر و اخلاص باز هم بهانه‌ها را باید بُرید.

https://shoma-weekly.ir/PKm6dG