نگاه

بن‌بست بازی موازی‌سازی

اصولگرایان به ائتلاف اصولگرایان با محوریت حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه محترم روحانیت مبارز رسیده‌اند نقشه موازی‌سازی به بن‌بست رسیده است
اسدالله بادامچیان- در این دوساله اخیر دو نوع برنامه موازی سازی در یک طرح حساب شده از طرف استکبار جهانی و نیز از طرف ناآگاهان داخلی و عوامل نفوذی مشاهده میشد.این موازیسازی بدون سابقه نیست.

سابقه موازیسازی استکباری

استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صدد موازیسازی بر آمد. البته قبل از پیروزی، از مهر 1357 درصدد موازیسازی بود یعنی کیهان و اطلاعات و روزنامه رستاخیز طاغوت کوشیدند برای «مدیریت انقلاب» موازیسازی کنند.

تقویت لیبرالها مهرههای بدلی استعمار و چهرههای به ظاهر ملی و در واقع عامل آمریکا و انگلیس در این دوره است که تصاویر بنی صدر و قطبزاده و چهرههای جبهه ملی و لیبرال و عناصر نفوذی به همراه شعارهای تند، صفحات روزنامههای طاغوت را پر میکند تا به جای مراجع و روحانیت و مطهری و بهشتیها به عنوان مدیران نهضت و مبارزه در تودههای مردم جا بیفتند.

و به جای روحانیت و مؤتلفه و تشکلهای اسلامی انقلابی، تشکلهای لیبرال و در برابر انقلابیها، سازمان منافقین را تبلیغ میکردند.

سعی میشد دکتر شریعتی به عنوان چهره انقلابیساز با مشی افراطی مطرح شود تا برای امام خمینی موازیسازی شود. هر کس مطبوعات سال57 را بررسی کند این موازیسازیها را به آسانی مییابد.

موازیسازی: بازرگان

مهمترین چهرهای که استکبار امید داشت چهره موازی از او برای امام بسازد مهندس بازرگان بود.

فقط خط پنهانی استکبار در آغاز پی دکتر سحابی و دکتر صدیقی بود. لکن چهره مذهبی و روشنفکر بازرگان و دکتر سحابی که واقعا هم نمیشد به آنها نسبت وابستگی داد مناسبتر بود. لذا خطوط پنهانی در تبلیغ بازرگان در صدد موازیسازی او در برابر امام برآمدند.

امام با پذیرش بازرگان در نوفل لوشاتو و انتخاب او به نخست وزیری و پذیرش نخست وزیری امام توسط بازرگان این طرح موازیسازی را باطل کرد.

پس از شکست بازرگان در اداره امور، خط پنهانی استکبار درصدد برآمد وی را رهبر اپوزیسیون در برابر امام نماید که نشد.

بعد درصدد برآمد بنی صدر را موازیسازی با امام نماید. بنی صدر صددرصد را شعار داد. امام میدان داد تا بنی صدر رئیس جمهور شد و چهرهاش برای مردم رو شد که ژنرال پینوشه ایرانی است و قرار ذلتبار مثلث بنی صدر، رجوی، معزی(خلبان شاه) به شدت بنی صدر و منافقین را منفور کرد.

هنگامی که موازیسازی برای امام جواب نداد. خط پنهانی استکبار در صدد موازیسازی در برابر نهادهای روحانی و اسلامی برآمد که بازوان امامت و ولایت را سست و فلج نماید. اولین موازیسازی در مورد جامعه روحانیت مبارز انجام شد و مجمع روحانیون مبارز، که در آغاز کار عنوان خود رادر جامعه روحانیون مبارز گذاشته بود تصور کرد میتواند موازی جامعه روحانیت مبارز شود اما نشد و نشده است و نمیشود. دومین موازیسازی در مورد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد که مجمع مدرسین و محققین حوزه را عدهای بنا گذاشتند و این هم نتوانست موازی شود و نمیتواند.

البته باید گفت ممکن است همه آنها که این دو موازیسازی را انجام دادند، نمیدانستند که دارند نقشه پنهانی استکبار را اجرا میکنند ولی بالاخره در فتنه 88 معلوم شد که سردمدارانی از آن موازیسازی چگونه در فتنه آمریکایی انگلیسی صهیونیستی فتنه 88 استفاده کردند.

موازیسازی مثلثی!

از این نوع موازیسازی باز هم وجود دارد که هر هوشمند با بصیرتی میتواند آنها را بیابد نوعی جدید در این انتخابات در دو سال گذشته، موازیسازی شد که آن را موازیسازی مثلثی نام دادهام.

این مثلثها معمولا مخلوطی بوده و برخی از چهرههای اصولگرا بطور مثال حجتالاسلام والمسلمین آقای ناطق نوری را در کنار یکی دو چهره، پسند خودشان میگذاشتند و تبلیغ میکردند که اینان محوریت مردم را خواهند داشت.

سپس برخی به اینها حمله میکردند بعضی حمایت مینمودند، چندنفر تحلیلهای آنچنانی داشتند که اصولگرایان اختلاف دارند، چند نفر دیگر تحلیل میکردند که اینان چهرههای معتدلند!! و مردم طرفدار اعتدالند و بقیه را متهم به تندروی و چه و چه مینمودند.

در برخی از این مثلثها یک نفر از اصلاحطلبان نبود اما این مثلثها را محور اصلاحطلبان یا اصلاحطلبان و اصولگرایان معتدل مینامیدند به امید اینکه محوریت روحانیت مبارز را تحتالشعاع قرار دهند و بقیه ماجرا...

***

اکنون اصولگرایان به ائتلاف اصولگرایان با محوریت حضرت آیتالله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه محترم روحانیت مبارز رسیدهاند.

نقشه موازیسازی به بنبست رسیده است و امید آنکه در هنگام بررسی نهایی 30 نفره تهران این ائتلاف قویتر و مستحکمتر شود و فقط همین مانده که بازیگران موازیسازی حاصل از برنامه پنهانی استکبار جهانی را ملت بهتر از همیشه بشناسند و پاسخ خط استکبار را با آرائ خویش بدهند.

https://shoma-weekly.ir/mAxdiN