نگاه

«بسیج رسانه» الگوی اسلامی – ایرانی در هم افزایی رسانه‌ای

در جنگ نرم رسانه‌های داخلی مانند تک تیراندازهایی شده‌اند که هر کدام در سنگر خود با تصور خود با قدرت و نفوذ با دشمن مقابله می‌کنند و همین مسئله باعث شده شاهد ناسازگاری و ناهم‌افزایی شویم. یکی از بهترین سازوکارهای بومی شجره طیبه بسیج است که می‌تواند منطبق با الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت زمینه این حضور را فراهم کند.

صالح اسکندری- قرن 19 و 20 در غرب پدیده‌ایدر واکنش به تمامیت‌خواهی نظام سرمایه‌داری در رسانه‌ها شکل گرفت، جنس رسانه‌های غرب در نظام سرمایه‌داری جنس روشنگری بود و پیام تولید دغدغه‌های روشنفکرانه داشت. درغرب پدیده‌ای در واکنش به تمامیت خواهی نظام سرمایه داری شکل گرفت که رسانه‌های کارگران بود، زیرا رسانه‌های غرب از روشن فکری بود و بسیاری از مطالبات واقعی مردم در پس پیام‌های این رسانه‌ها گم شده و مطرح نمی‌شد.
علی رغم اینکه پدیده شهروند خبرنگار به وجود آمد، غربی‌ها اجازه ندادند رویکردهای واقعی مردم مطرح شود. انقلاب اسلامی ایران منادی ندای واقعی مردم است و به یمن نفس گرم بنیانگذار این انقلاب امام خمینی و رهبری داعیانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای توانست این انحصار را بکشند.

انقلاب اسلامی زمینه‌های ورود مردم را ایجاد کرد به طوری که امروزضرورت مشارکت اجتماعی مردم در عرصه رسانه و تشکیل رسانه‌های مردمی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
البته ساختارهای روشن فکری اجازه این حضور را نمی‌دهد، از سوی دیگر دشمن دارای یک مرکز مدیریت و برنامه ریزی در عرصه رسانه ها است و مسائلی مانند رابطه با آمریکا، حقوق بشر و هسته‌ای از یک قرارگاه فرماندهی در غرب هدایت می‌شود. در جبهه خودی این انسجام و یکپارچگی ضعیف است و متاسفانه در برخی موارد خطاهای سهوی و در مواردی عمدی امنیت ملی کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد. لذا نیاز به هم افزایی نیروها است. دشمن ازاین عدم انسجام رسانه‌های ما بهره برده و با استفاده از ماهواره‌ها، اینترنت و تلفن‌های همراه دیگر عرصه خصوصی برای ما باقی نگذاشته است.

در جنگ نرم رسانه‌های داخلی مانند تک تیراندازهایی شده‌اند که هر کدام در سنگر خود با تصور خود با قدرت و نفوذ با دشمن مقابله می‌کنند و همین مسئله باعث شده شاهد ناسازگاری و ناهم‌افزایی شویم.

یکی از بهترین سازوکارهای بومی شجره طیبه بسیج است که می‌تواند منطبق با الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت زمینه این حضور را فراهم کند.
بسیج یک پدیده مردمی در نظام واره امام و امت است و هیچ‌گاه خود را از امت و امام امت جدا ندانسته است. امیدواریم در ایجاد رسانه‌ای در تراز تمدن اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است کمک کنیم.

https://shoma-weekly.ir/ef71cC