نگاه

بسیج در انتظار روز موعود

نسل سوم بسیج در ایران در انتظار روزی است که در میدان نبرد با استکبار جهانی گوهر جوانمردی وفتوت، گوهر ولایتمداری و وفای به ‌عهد و گوهر شجاعت و ایثار خود را در مرعی ومنظر جهانیان به نمایش بگذارد .
 محمد کاظم انبارلویی-  ایرانیان قرن‌ها آیین جوانمردی را در فرهنگ خود حفظ کرده‌اند.این آیین را در کوره بسیج پس از انقلاب غنی‌سازی کردند.
 جوانمرد کسی است که  یار مظلوم است وخصم ظالم.
جوانمرد کسی است که در عین داشتن قدرت ، می‌بخشد.
 جوانمرد کسی است که بدی را با خوبی پاسخ می‌دهد.
 جوانمرد کسی است که بدون التماس وتقاضای کسی ، اورا می‌بخشد.
 این صفات بدون ریاضت و جهاد با نفس به‌دست نمی‌آید و اراده‌ای پولادین می‌خواهد. بسیج میعاد گاهی شد که جوانمردان ایران اسلامی برای دفاع از نوامیس کشور گرد هم جمع شدند. بسیج میعادگاهی شد که در دهه اول  انقلاب برای دفاع از ایمان در برابر کفر ونفاق، جوانمردان کشور همدیگر را پیدا کنند. مرزهای جنوب غرب و غرب  میهن اسلامی  طی 8 سال نبرد مقدس مملو از جوانمردانی بود که از سراسر کشور آمده بودند. هیچ امتیازی نسبت به هم نداشتند جز تقوا، خدا ترسی وایمان به خدا. روستایی وشهری ، کارگر و ثروتمند، پیرو جوان، ترک و کرد و بلوچ وفارس وترکمن و ... گونه‌های انسانی این جمع الهی را تشکیل می‌دادند.
 بسیج آوردگاه مردانی است چون فولاد سخت، بدون آنکه ملول و خسته شوند با اراده‌ای قوی ونیرومند بدون آنکه خوف وتردیدی داشته باشند. مردانی که فقط دل در گرو ولایت دارند.
بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری، شگفت آور ، رمز آلود، راز آلود واستثنایی در جمهوری اسلامی است. گره‌های انقلاب همیشه با این پدیده باز شده است. سال‌های 56 و 57 که میلیون‌ها ایرانی به خیابان‌ها ریختند تا به نام خدا و رسول(ص) وخوبان عالم، یک انقلاب را در گستره جهانی طراحی کنند پدیده بسیج شکل گرفت. کسانی که به خیابان‌ها آمده بودند تا یار مظلوم و خصم ظالم باشند از یک طبقه و فرقه وجماعت خاص نبودند. آنها در میدان مبارزه با استبداد، همدیگر را پیدا  و شناسایی کرده و یک پیمان وفاداری بین خود وخدای خود بستند که تا سرنگونی ظلم وایجاد حکومت الهی و پاسداشت کرامت وآزادی انسان از پای ننشینند. پیشاپیش اجتماعات عظیم آن سال‌ها جوانانی به میدان آمده بودند که آیین جوانمردی و فتوت در پیشانی آنها به‌خوبی خوانده می‌شد.
 آنها با حضور خود در میادین نبرد با دشمن شگفتی‌ها پدید آوردند.‌اولین شگفتی آن بود که دل درگرو رهبری الهی و قرآنی نهادند وخاطرات تلخ تاریخ بشر در بی‌وفایی به پیامبران ومصلحان الهی را تکرار نکردند. آنها تا آخرین نفر، تا آخرین  نفس و تا آخرین رمق درکنار امام  و پیشوای خود ایستادند.
این ایستادگی منجر به تاسیس سازمانی ولایی شد به گستره شهرها و روستاها و محلات وحتی خانه‌ها. اعضای سازمان از پیرمرد 80 ساله تا نوجوان 13 ساله رادربر می‌گرفت. زنان، مردان، پیران ، جوانان و حتی کودکان و نوجوانان در  این سازمان برحسب حادثه وموقعیت فداکاری برای دین با تأسی به یاران باوفای امام حسین(ع) طی سه دهه گذشته حماسه‌ها آفریدند و دهها بار حادثه کربلا وعاشورا را بازخوانی و بازتولید کردند.
در حقیقت نطفه بسیج در قیام تاریخی 15 خرداد در عاشورای سال 42 بسته شد. اعتقاد به اسلام وایمان به رسول خدا(ص) واهل بیت او بویژه راهبرد عاشورایی قیام امام حسین(ع) و باور به اینکه ولایت فقیه امتداد ولایت معصوم است، منطق و مرامنامه اصلی بسیج شد. بدون این مرامنامه  ومنطق، بسیج معنا ندارد. بسیج جایگاه و پایگاه حضور خالص‌ترین ومخلص‌ترین مردان و زنان ولایتمدار و مومنی است که در تاریخ ایران واسلام شگفتی آفریدند و شگفتی‌ساز شدند.
تاریخ مملو از بی‌وفایی مردم به رهبران الهی است اما بسیج، حکایت مردمی است که دروفاداری به ولایت، کم نظیر و شاید بی‌نظیر باشد. نظیر جانبازی ووفاداری مردان وزنان بسیجی عصر ما را فقط در برهه‌ای از تاریخ صدر اسلام می‌توان سراغ گرفت.
 رمز وراز این وفاداری چیست؟ چگونه مردان وزنانی این‌چنین در ایران پدید آمدند که چون فولاد سخت در برابر دشمنان دین ظاهر شدند و کمر کفر ،نفاق و الحاد را شکستند؟ چگونه است که آنان ملول و خسته نشده‌اند و با اراده‌‌ای قوی ونیرومند وبدون خوف و تردید با دلی در گرو عشق به ولایت در برابر عظیم‌ترین قدرت‌های جهانی ایستادند وخم به ابرو نیاوردند؟
چگونه است منطق بسیجی فکر کردن، بسیجی عمل کردن و بسیجی پیشرفت کردن در سه نسل انقلاب با رشدی فزاینده استمرار یافت وامروز به‌صورت یک ارتش نیرومند پشت سر رهبری معظم انقلاب بی‌اتکا به نیروهای نظامی کشوردر صف اول دفاع از نوامیس کشور حیاتی بالنده دارد؟ چگونه است که این جریان نیرومند با بصیرت کامل از سد فتنه‌های قاسطین، ناکثین ومارقین زمان گذشت و حتی یک لحظه در اطاعت از رهبری هوشمند انقلاب تردید به خود راه نداد؟
 این چه اراده‌ خلل ناپذیری است که از تندروی، کج روی ، زیاده‌روی و خطاهای فاحش مصون است و با هدایت ایمان به پیش می‌رود؟ بسیج و بسیجی ، اندیشه خود را در چشمه گرم معرفت قیام کربلا و جنبش عاشورا شستشو داده است.
او نفس خود را در محیط تضرع و گریه واشک برای امام حسین(ع) و یارانش تربیت کرده است. اگر بسیج خود را نساخته بود محال بود  از فتنه‌ها سربلند بیرون بیاید وچشم فتنه را کور کند.
 امروز بسیج، فرهنگ خود را به جهان صادر کرده است. حزب الله لبنان وحماس در غزه با منطق بسیج، حماسه‌های جنگ 33 روزه در لبنان، جنگ 22 روزه و 8 روزه در غزه را پدید آوردند. بدون راهبرد و منطق بسیج، پیروزی در این جنگ‌ها ممکن نبود. امروز رژیم صهیونیستی ، زبون‌تر از همیشه به سر می‌برد.
امروز میلیون ها جوان بسیجی در ایران دست روی ماشه و پا  در رکاب رهبری انقلاب ، لحظه‌شماری می کنند تا دشمن آمریکایی و صهیونیستی حماقت کند  وجنگ را آغاز کند.
نسل سوم بسیج در ایران در انتظار روزی است که در میدان نبرد با استکبار جهانی گوهر جوانمردی وفتوت، گوهر ولایتمداری و وفای به ‌عهد و گوهر شجاعت و ایثار خود را در مرعی ومنظر جهانیان به نمایش بگذارد .
رونمایی از این قدرت در روز موعود  خیلی دور نیست.بسیج در انتظار روز موعود است.

https://shoma-weekly.ir/rEmgpM