نگاه

بساط گناه در جشن میلاد امام زمان(عج) پهن نشود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی افراد با عنوان جشن میلاد امام زمان(عج)، بساط گناه و معصیت پهن نکنند.
 حجت‌الاسلام محمد خرسند با گرامیداشت میلاد دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت و منجی عالم بشریت امام زمان(عج) با اشاره به فضائل نیمه شعبان، اظهار داشت: در روایت آمده است هرکسی که شب نیمه شعبان را شب‌زنده‌داری کند هرگز دلش نمی‌میرد.

وی از ادارات و اماکن، کسبه و بازاریان، هیئت امنای مساجد به ویژه شهرداری کازرون خواست با آذین‌بندی و برگزاری مجالس و محافل شهر را با فرا رسیدن نیمه شعبان به رنگ و بوی انتظار در آورند.

امام جمعه کازرون از اقدامات برخی افرادی که به بهانه جشن میلاد امام زمان(عج) با بخش آهنگ‌های ناجور دست به کارهای غیرشرعی می‌زنند انتقاد کرد و گفت: این افراد نه تنها کار شایسته‌ای انجام نمی‌دهند بلکه دل امام زمان را به درد می‌آورند.

خرسند میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را گرامی‌داشت و بیان کرد: امروزه نسل جوان در هر جامعه‌ای موتور محرک تحولات اجتماعی و سیاسی و محور حرکت به سوی پیشرفت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری جوانان امروز کشورمان در آمادگی، شجاعت و غیرت دینی و اعتقادات بسیار نمونه هستند و حتی از نسل نخست انقلاب هیچ کمتری ندارند.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: امروزه حضور جوانان ما در برگزاری آیین‌های مذهبی از قبیل دعاهای ندبه، کمیل و اعتکاف و دستیابی به علم و فناوری نوین در دانشگاه‌ها بسیار خوب درخشیده است.

خرسند از آیه یأس و ناامیدی خواندن برخی افراد که جوانان امروزی را دست‌کم می‌گیرند انتقاد کرد و افزود: رفتار عده‌ای جوان لاابالی و هتاکی که به دام توطئه و ترویج فساد و فحشا و مواد مخدر دشمنان افتاده‌اند را نباید به حساب جوانان پاک و متدین گذاشت.

وی از جوانان خواست مراقب دام مهیب و سرگردانی و ترویج مواد مخدر و نابودی دشمنان باشند، چراکه چنانچه جوانی سرگردان مواد مخدر باشد دیگر حوصله فکر و کار، ابتکار و شادابی و عزم و اراده راسخ از او گرفته می‌شود.‌

خطیب نماز جمعه کازرون، علم، تهذیب و ورزش را سه توصیه مقام معظم رهبری به جوانان برشمرد و با ابراز تأسف گفت: امروزه برخی از جوانان بدون اینکه تحرکی در امر ورزش داشته باشند فقط پز ورزشکاران خارجی را می‌دهند و به آنان افتخار می‌کنند.

خرسند به انتخابات مردم سوریه اشاره کرد و گفت: پس از سه سال کشتار و حرکات تروریستی از سوی دشمنان اسلام سرانجام مردم سوریه آزادانه با 88 درصد آرا رئیس جمهور خود را انتخاب و دنیای غرب را شگفت‌زده کردند.

وی افزود: دنیای غرب انتخاباتی را که در دنیا صورت می‌گیرد اگر به نفع خود ببیند به به و چه چه می‌گوید و چنانچه به نفع آن‌ها نباشد تشریفاتی می‌خوانند که این رویه تکراری دنیای غرب به ویژه آمریکا است.

امام جمعه کازرون گفت: دیر یا زود با خفت و خواری دنیای غرب به ویژه آمریکا به نظر و انتخاب مردم سوریه تن خواهد داد.

خرسند از حضور افرادی که در آیین بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در مرقد حضرت امام(ره) و محافلی که در شهرها، بخش‌ها و روستاها به این منظور شرکت داشتند تقدیر و بیان کرد: پس از 25 سال گذر از ارتحال حضرت امام(ره)، نایب برحق آن حضرت مقام معظم رهبری با هوشمندی و درایت و با وجود بحران‌ها و فتنه‌های رنگارنگ به خوبی توانسته‌اند کشتی نظام اسلامی را از امواج و طوفان‌های سهمگین به طرف ساحل حرکت دهند.

https://shoma-weekly.ir/25vcTU