نگاه

برگشت بومرنگ فتنه داعش به سوی تکفیری پروران

حزب الله و رویکردهای حزب الله در سوریه هیبت یک گفتمان را به خود گرفته است و عنقریب است یک اتحاد استراتژیک بین حزب‌الله‌های منطقه شکل بگیرد. در واقع سوریه و عراق امروز به دروازه جهانی شدن اسلام و خط مقدم مقابله با استکبار جهانی تبدیل شده اند. در شرایطی که امواج بیدار اسلامی از سواحل مدیترانه تا کشورهای حاشیه خلیج فارس را در نوردیده است ضرورت به دست گرفتن ابتکار عمل در مسیر «دیپلماسی وحدت اسلامی» بیش از گذشته احساس می شود. به خصوص که دشمنان جهان اسلام می خواهند با تفرقه افکنی بین مسلمانان معادله «جهاد و مقاومت» را تبدیل به طرح «تکفیر و ترور فرزندان اسلام» نمایند.
صالح اسکندری- مجموعه جبهه کفر همه توان خود را بسیج کرد تا در سوریه بشار اسد و در عراق دولت قانونی این کشور را به زانو درآورد. آنها تصور می کردند با توجه به اقلیت ناصبی که در سوریه وجود دارد و اقلیت بعثی که در عراق هستند که هنوز پس از گذشت سالها به ساب امیرالمومنین(علیه السلام) و سایر ائمه اطهار(علیهم السلام) در منابر به سبک دوران معاویه این ابی سفیان می پردازند و همچنین مشتی مزدور سلفی که از کشورهایی نظیر اتیوپی، سودان، لیبی، افغانستان، عراق، عربستان و ... با 2 تا 3 هزار دلار استخدام شدهاند می توانند خط اصیل مقاومت را منزوی کنند. اما جبهه کفر غافل از این است که از دل این نزاع، مولود مبارکی خلق شده است که منجر به تقویت و استحکام بیش از پیش زنجیره مقاومت در منطقه می شود.

امروز آیت الله سیستانی در عراق مردم و روحانیت شیعه را به دفاع مقدس از حرمین عسگریین و عتبات عالیات و نوامیس شیعه و سنی از دست مزدوران داعش فرا می خواند. امروز در سوریه به واسطه ابتکار جیش الشعبی یک «حزب الله جدید» شکل گرفته است که قادر است در قد و قامت حزب الله لبنان قدرت نمایی کند. صدها هزار سوری طی چند ماه گذشته هسته های اصلی حزب الله سوریه را تشکیل داده اند و جالب اینجاست که بخش قابل توجهی از این افراد در واکنش به جنایات جریانات وهابی و تکفیری به مذهب تشیع اثنی عشری گرایش یافته اند.

حزب الله و رویکردهای حزب الله در سوریه هیبت یک گفتمان را به خود گرفته است و عنقریب است یک اتحاد استراتژیک بین حزباللههای منطقه شکل بگیرد. در واقع سوریه و عراق امروز به دروازه جهانی شدن اسلام و خط مقدم مقابله با استکبار جهانی تبدیل شده اند. در شرایطی که امواج بیدار اسلامی از سواحل مدیترانه تا کشورهای حاشیه خلیج فارس را در نوردیده است ضرورت به دست گرفتن ابتکار عمل در مسیر «دیپلماسی وحدت اسلامی» بیش از گذشته احساس می شود. به خصوص که دشمنان جهان اسلام می خواهند با تفرقه افکنی بین مسلمانان معادله «جهاد و مقاومت» را تبدیل به طرح «تکفیر و ترور فرزندان اسلام» نمایند.

https://shoma-weekly.ir/LNUHvo