نگاه

برادران نظامی ما

حضرت امام (ره) طی این پیام بر ضرورت حفظ ارتش صحه گذاشتند و فرمودند: "ملت ایران موظفند از ارتش اسلامى استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان کنند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامى است و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانى خود را از آن اعلام کنند."
احمد علی مقدم- در جریان مبارزات ملت ایران برای به ثمر نشاندن نظام اسلامی همراهی نیروهای نظامی و ارتش کشور با توده‌های مردم را می‌توان در 19 بهمن سال 57 در دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) متجلی دانست.

ارتش در جریان مبارزات با مشاهده اینکه قاطبه مردم خواهان تغییر رژیِم هستند با نافرمانی از دستورات سران رژیم ستم‌شاهی پهلوی به صف مردم پیوست و در برابر مردمی که شعار می‌دادند: "ارتش برادر ماست" حق مطلب را به‌جا آورد و در مقابل مردم قرار نگرفت.

پس از این دیدار پیوستن ارتشیان به صف انقلابیون شتاب بیشتری گرفت و در همان روزهای آغاز پیروزی انقلاب اسلامی برای دفاع از کیان انقلاب از هیچ خدمتی فروگذار نکردند در توطئه سران نظام سلطه که برای تضعیف نظام نوپای اسلامی در مناطق مرزی جدایی‌طلبانی را علم کرده بودند ارتش فداکارانه به مقابله با این گروه‌ها پرداخت.

دشمنان و بدخواهان که از این اتحاد بین نیروهای ارتش و قاطبه مردم به خشم آمده بودند با تحرکاتی سعی در رخنه در بین این نیروها کردند که در نهایت منجر به پیام تاریخی حضرت امام راحل(ره) در فروردین سال 58 شد، ایشان در آن پیام بر وحدت ارتش تأکید کردند و با صدور فرمان تاریخی و مهمی روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

در واقع این پیام تودهنی به کسانی بود که در راستای انحلال ارتش تلاش می‌کردند و امام راحل(ره) با تشخیص درست و فراست برای خنثی کردن این توطئه‌ها این پیام تاریخی را صادر کردند و جایگاه ارتش را در نظام بیش از پیش تثبیت کردند.

حضرت امام (ره) طی این پیام بر ضرورت حفظ ارتش صحه گذاشتند و فرمودند: "ملت ایران موظفند از ارتش اسلامى استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان کنند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامى است و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانى خود را از آن اعلام کنند."

امام(ره) همچنین خطاب به ارتشیان فرمودند: "امید است ارتشیان با دلگرمى و اعتماد به خدا و ملت شریف به خدمت خود صادقانه ادامه دهند و با قدرت در پادگان‌هاى خود مستقر شوند." ایشان در مقاطع گوناگون از ارتش حمایت کرده و تنها دست‌های ‌ناپاک را خواهان تضعیف ارتش خواندند."

امام خامنه‌ای نیز در مورد این نام‌گذاری در دیدار با فرماندهان و کارکنان ارتش در 30 فروردین سال 96 فرمودند: "یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین کارهای بزرگ امام عزیزمان، تعیین روز ارتش بود؛ این کار همچنان‌که پایه‌ی ارتش را محکم کرد، ریشه‌ ارتش را در [این] سرزمین مستحکم کرد، توطئه‌گران و خیال‌پردازان را مأیوس کرد؛ آنها فکرهای دیگری کرده بودند، تعیین روز ارتش از طرف امام به این معنا بود که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ارتش را با همین هویّت، با همین مجموعه قبول دارد."

هنوز زمانی از تشکیل توحیدی‌ترین نظام موجود در تمام دنیا نگذشته بود که صدام جنایتکار در شهریور سال 59 عزم تصرف سرزمین ایران را کرد، صدام با 12 لشگر مجهز به خاک ایران تجاوز کرد و توانست در روزهای نخست دفاع مقدس 14 هزار کیلومتر مربع از خاک ما را تصرف کند.

نیرو‌های ارتش از همان روزهای ابتدایی دفاع مقدس در کنار ملت سلحشور، بسیجیان و سپاه پاسداران بودند و ارتشیان با حضوری مثال‌زدنی حماسه‌های بی‌بدیلی خلق کردند که دانشگاه‌های برتر نظامی و دافوس‌های دنیا هنوز از تحلیل آن بازمانده‌اند عملیات‌هایی همچون حمله به پادگان الولید عراق و انهدام ۴۸ هواپیمای عراقی که بیشتر آن‌ها بمب‌افکن بودند و...

ارتش در این راه شهدای بی‌مثالی را تقدیم انقلاب کرد، شهدایی همچون شهید فکوری، ستاری، قرنی، صیاد شیرازی، بابایی، دوران و... شهدایی که همچون ستاره‌ای پرفروغ بر تارک پر درخشان ارتش جمهوری اسلامی ثبت شده‌اند و چراغ راه آینده این ارتش هستند و به‌نحوی این کارنامه درخشان است که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند:"تجربه‌ی ارتش در دوران دفاع مقدّس، تجربه‌ی انصافاً افتخار‌آمیزی است." و باز فرمودند: " من ارتش را از صمیم قلب دوست دارم."

اگر نگاهی به کشورهایی که فاقد ارتش منسجم هستند بیندازید نخستین چیزی که در این کشورها خودنمایی می‌کند فقدان عزت نفس، هویت ملی و عدم استقلال است، اما کشور ایران به حول و قوه الهی و با وجود برخورداری از ارتشی که جزو 10 ارتش برتر دنیا لقب گرفته با افتخار در دنیا سربلند است زیرا وجود نیروهای نظامی سلحشور در هر کشوری عامل اقتدار و علاوه بر این ارتش در کشور ما عامل عزتمندی نظام اسلامی است.

ارتش جمهوری اسلامی با انسجام و حفظ توان نظامی در به نمایش گذاشتن قدرت جمهوری اسلامی از هیچ چیز تاکنون کوتاهی نکرده است و همواره در مقاطع گوناگون تبعیت و گوش به فرمان ولایت فقیه بودن را به نمایش گذاشته است و با وجود برخورداری از فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از ارکان قدرت منطقه محسوب شده و کارآمدترین ارتش منطقه لقب گرفته است.

سلحشور مردان ارتش در مقاطع مختلف انقلاب شایستگی خود را به‌خوبی به اثبات رسانده و در تمام میادین حساس نظام اقتدار خود را نشان دادند و اینکه اهل مماشات بر سر مصالح ملی با هیچ دشمن بدخواهی که قصد سرزمینمان را کند، نیستند.

هر چند که آمریکا، انگلستان و فرانسه با فروش رسمی میلیاردها دلار تسلیحات نظامی عربستان سعودی را تبدیل به بشکه باروت کرده‌اند اما بدانند هر چه تسلیحات ذخیره کنید این ایرانیان هستند که این بشکه باروت را منفجر خواهند کرد و آن‌ها تنها فرصت باقی گذاشتن این تسلیحات، نجات جان خود و فرار را شاید بیابند.

ارتش ایران در دنیا مثال ندارد زیرا علاوه بر مجهز بودن به سلاح نظامی به نور توحید مجهز است و از رهبری فرزانه فرماندهی معظم کل قوا تبعیت می‌کند که فرماندهی بی‌بدیل است و ارتش جمهوری اسلامی بر خلاف همه نیروهای نظامی که پاشنه‌ آشیل آن‌ها مرگ است نه تنها از آن نمی‌هراسد بلکه جان دادن در راه دفاع از وطن و آرمان‌های نظام، پاسداشت ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و صیانت از خون شهدا را برای خود افتخاری بس عظیم می‌داند.

حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان یاد شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی را گرامی می‌دارد، بر روان پاک این شهدا درود می‌فرستیم و بر حفظ وحدت و انسجام این نیرو تأکید داریم و هر زبان، قلم و سیاستی که در راستای تضعیف این نیرو گام بردارد را محکوم به شکست ‌دانسته و امنیت عزت و استقلال کنونی کشور مرهون تمام شهدای ارتش سپاه و بسیج و همه جان‌برکفان است.

https://shoma-weekly.ir/tyuf99