نگاه

باید تفکر مبارزه بر همه امور کشور حاکم باشد

تأکید بر ادامه مبارزه، جنگ‌طلبی نظام اسلامی نیست. بلکه عقل و خرد حکم می‌کند که انسان برای عبور از منطقه‌ای مملو از دزدان دریایی، خود را مجهز کند و توانایی وانگیزه دفاع از خود را داشته باشد. امام خامنه‌ای 4/3/93 در جمع نمایندگان مجلس
حمیدرضا ترقی- تأکید بر ادامه مبارزه، جنگطلبی نظام اسلامی نیست. بلکه عقل و خرد حکم میکند که انسان برای عبور از منطقهای مملو از دزدان دریایی، خود را مجهز کند و توانایی وانگیزه دفاع از خود را داشته باشد.

امام خامنهای 4/3/93 در جمع نمایندگان مجلس

تفاوت و تفکر مبارزه و سازش

تفکر مبارزه حق و باطل، نگاهی حداکثری به انقلاب اسلامی است یعنی همچون امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را انقلابی ضد استبدادی و ضد استکباری در مقیاس ملی، منطقهای و جهانی دانستن.

این تفکر تمدن مادی غرب را نفی و تمدن نوین اسلامی را دنبال میکند در حالی که تفکر سازش دارای نگاه حداقلی به انقلاب اسلامی است و آن را بیشتر ضد استبدادی میداند و از مبارزه باغرب و طراحی تمدن جدید کمتر سخن میگوید یا سخن نمیگوید، توجه به گفتههای سران اصلاحطلبان که انقلاب را بیشتر ضد استبدای جلوه میدهند از همین موضع است. کجای فقه اسلامی اجازه میدهد در برابر تهاجم استکبار و کفر جهانی به ملتهای مظلوم جهان سکوت کرد؟ البته جنگ نظامی تنها راه مبارزه نیست، انواع و اقسام مبارزه و درگیری با کفر و استکبار مثل جنگ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد که باید از آنان استفاده کرد همانطور که استکبار در مبارزه با ما از همه این عرصههای نرم و سخت استفاده میکند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان به جریانی اشاره کردند که میخواهد تفکر سازش و تسلیم در برابر دشمن، آمریکا و استکبار را تئوریزه کرده و سازش و تسلیم در برابر زورگویان را ترویج و نظام اسلامی را متهم به جنگطلبی کند. رهبری این جریان را خائن به کشور دانسته و آنها را خیانتکار اعلام داشتند.

بنابر این آیا میشود اجازه داد دارندگان این تفکر خائنانه وارد مجلس شوند یا مسئولیت اجرایی در کشور به عهده گیرند؟

اصل 154 قانون اساسی تأکید داردکه جمهوری اسلامی ایران سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود میداند و استقلال، آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان میشناسد. بنابر این در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملتهای دیگر از مبارزه حقطلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت میکند.

این نشان میدهد که مبارزه با استکبار هویت و اساس انقلاب اسلامی است.

در آستانه سالگرد رحلت حضرت امام(ره) جملهای از آن حضرت را برای تبیین این موضع مقام معظم رهبری مطلوب میدانیم که فرمود: «آنها که تصور میکنند مبارزه در راه استقلال و آزادی و مستضعفین و محرومان جهان با سرمایهداری و رفاهطلبی منافات ندارد، با الفبای مبارزه بیگانهاند آنهایی هم که تصور میکنند سرمایهداران و مرفههای بیدرد با نصیحت و پند و اندرز تنبیه میشوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنها کمک میکنند آب در هاون میکوبند، بحث مبارزه و رفاه، بحث قیام و راحتطلبی، بحث دنیاخواهی و آخرتجویی، دو مقولهای است که هرگز با هم جمع نمیشود و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.»

امام (ره) در این گفته جبهه مبارزه و سازش را با مصادیق و مفاهیم غنی تفکیک کردهاند.

مبارزه______ رفاه

قیام _______ راحتطلبی

آخرتجویی _______ دنیاخواهی

بنابر این جریان سازش و تسلیم را باید در میان قشر رفاهطلب و راحتطلب و دنیاخواهی جستجو کرد که جز رسیدن به پول و ثروت و رفاه بیشتر هدف دیگری در زندگی ندارند.

مبارزه با چی؟

مبارزه با باطل طبیعتاً اصل این مبارزه را تشکیل میدهد که در عرصههای مختلف میتواند جلوههای گوناگون داشته باشد.

تجلی امروز باطل در سیاستهای استکباری و شیطانی و ضد انسانی قدرتهایی است که بجای خدا نشسته و بر مقدرات ملتهای مظلوم دنیا حکومت میکنند.

-قدرتهایی که دولتهای قانونی را با زور و جنگ و اعزام تروریست سرنگون میکنند و یا برای براندازی آنها مبارزه میکنند.(سوریه)

-قدرتهایی که انقلابهای مسالمتآمیز مردم را سرکوب و مبارزین آزادیخواه را صدها صدها به اعدام محکوم میکنند(مصر و بحرین)

-قدرتهایی که برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی جعلی و غیرقانونی صدها میلیارد از مال مردم کشورشان را صرف کرده و میلیونها انسان را آواره و صدها هزار نفر از زنان و مردان و کودکان را با فجیعترین وضع میکشند و اسم آن را دفاع از امنیت خود می‌‌گذارند.

- قدرتهایی که سرنوشت مال دنیا دست آنهاست و بدهکارترین کشورهای دنیا هستند ولی به خاطر سلطه بر نظامات بانکی و مالی دنیا از آنها به عنوان اهرم فشار بر ملتهای مستقل استفاده میکنند. این قدرتها مظهر استکبار هستند، مقام معظم رهبری در تعریف استکبار میفرمایند: (دستگاه استکبار یک شبکه عظیمتری از آمریکاست که شامل شبکه صهیونیستی، شبکه تجار بینالمللی، مراکز پوی عظیم دنیا، که دولتها را میآورند و میبرند و طراح مسائل سیاسی دنیا هستند، نفتخوارهای ثروتمند منطقه خودمان).4/6/86

1-روش مبارزه

روش مبارزه در عرصه بینالمللی: به تعبیر حضرت امام خامنهای این است که هر جا در سطح جهان دستمان برسد، نسبت به استکبار افشاگری کنیم و هر جایی در سطح جهان مستکبرین علیه ملتی، علیه اصلی از اصول اسلامی و علیه حقیقتی که به آن پایبند هستیم حیله و ترفندی به کار ببندند ما آن حیله را برملا و خنثی خواهیم کرد.

در نگاهی دیگر مبارزه با استکبار یعنی مقاومت و ایستادگی در برابر زیادهخواهیها و طرحهای ضد استقلال و آزادی ملتها و حمایت از مستضعفین و انقلابهای مستقل و آزاد دنیا در برابر طواغیت استکباری، مبارزه با تروریسم دولتی و سلفی و تکفیری.

2-روش مبارزه در عرصه داخلی

الف ) کار، تلاش و تولید ملی تا خودکفایی کامل اقتصادی

ب) اجرای اقتصاد مقاومتی

ج) مبارزه با فقر و فساد و تبعیض

د) مبارزه با تهاجم فرهنگی و ابتذال و اباحهگری

ه) مبارزه با سازش و تسلیم در برابر دشمن

و) تکیه بر ظرفیت های درونی و تقویت استحکام داخلی و دل بریدن از بیرون

ز) مبارزه با سکولاریزم و تفکیک دین از سیاست

ح) مبارزه با تفرقه و تشتت و حفظ انسجام ملی و وحدت ملی

ت) مبارزه با وابستگی اقتصاد کشور به نفت

ی) مبارزه با اشرافیگری و رفاهطلبی و اسراف وتبذیر و ریخت و پاش

ک) تلاش در جهت پیشرفت علمی و تکنولوژی در همه عرصهها تا مرز تولید علم

رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه مسئولان کشور در بخشهای مختلف اعم از بخشهای اقتصادی، علمی و فرهنگی، سیاستگذاری تقنینی و مذاکرات خارجی باید بدانند که در حال مبارزه هستند و در مسیر مبارزه برای پیدایش و بقای نظام اسلامی قرارد ارند. 4/3/93

معظم له افزودند: این موضوع باید همچون تفکر گستردهای بر تمام امور و شئون کشور حاکم باشد و باید خود را در مقابل جبهه استکبار قوی کرده و محکم ایستاد.

مبارزه تا کی؟

شاید بعضی اصرار داشته باشند که چند سال مبارزه کنیم؟ دیگر انقلاب تمام شده و باید از در سازش و کنار آمدن با کدخدای جهان درآمد! ولی رهبر معظم انقلاب فرمودند: مبارزه و جهاد تمام شدنی نیست چون شیطان و جبهه شیطان همواره وجود دارد اما ممکن است در شرایط مختلف شیوهها و روشهای جهاد و مبارزه متفاوت باشد.

این مبارزه هنگامی به پایان خواهد رسید که جامعه بشری بتواند خود را از شّر جبهه استکبار و در رأس آن آمریکا که پنجههای خود را بر جسم و روح و فکر بشر گسترانیده است، رهایی دهد که این کار نیازمند مبارزهای دشوار و طولانی و با گامهای بلند خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/ThUZJ0