نگاه

باز هم سنگر مسجد

تهاجم فرهنگی توسط یک درصد علیه 99 درصد است. وی جنگ نرم را علیه تمام بشریت خواند و اظهار کرد: مقابله با جنگ نرم نیازمند عمل به‌موقع است.
لاله افتخاری- امروز جنگ نرم دشمنان علیه بشریت آغاز شده است، سینما یکی از مهمترین ابزارهایی است که غرب در این جنگ از آن استفاده میکند چون هنر بیشترین تاثیر گذاری در این حوزه را دارد که البته در این مورد هزینه ها و فکر های زیادی هم انجام داده اند.

دشمن میخواهد ما سرگرم باشیم، برای استفاده از فضاهای مجازی باید برنامهریزی درست انجام شود دشمن از راه فضای مجازی میخواهد ذائقه جوانان ما را تغییر دهد و هدف دشمنان در شبکههای اجتماعی تغییر ذائقه نسل جوان است. ما با تکنولوژی مخالف نیستیم ولی تکنولوژیهای وارد شده از کشورهای غربی به ایران همانند تیغ دو لبه است و باید مسلمانان با تیزهوشی نکات مثبت و منفی آن را در نظر بگیرند.

مقابله با جنگ نرم نیازمند عمل بهموقع است و مهم این است که ما در میدان نبرد با روحیه بسیجی وارد شویم. باید راههای نفوذ دشمنان و ناتوی فرهنگی آن را شناخت و افراد را به سمت زندگی پاک هدایت کرد.

امروزه ما باید قبول کنیم که جوانان ما با انواع گوناگون راههای ارتباطی ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده میکنند و نمیتوان منکر این شد، اما چه خوب است که با ارائه محتوای مناسب اسلامی-انقلابی مثل زندگی نامه شهدا و تصاویر سازنده از این ظرفیت بزرگ حداکثر استفاده را بکنیم.

ترویج عفاف و حجاب یک راه دیگر مبارزه در جنگ نرم است. زندگی ساده و به دور از تجملات و تشریفات هم یکی از راههای مبارزه در جنگ نرم است.

در اوایل انقلاب با دوری از تجملات این قفل از پای مردم برداشته شد ولی امروز محکمتر از گذشته این قفل زده شده است. قفل تجملات و چشم و هم چشمی امروز سبب افزایش سن ازدواج و یا ازدواجهای سست و ناپایدار شده است.

در زمان پیامبر وقتی دشمنان متوجه شدند که از جنگ نظامی نمیتوانند بر مسلمانان فائق آیند، جنگ نرم را بر علیه آنان ایجاد کردند. از صدر اسلام و در زمان پیامبر مساجد همان جایی بوده است که در آن برای مقابله با جنگ، فقر و نفاق تلاش
می
شده است. امروز هم مسجد جایگاهی برای اجرای سبک زندگی اسلامی- ایرانی در کشور است؛ باید به مسجد برگردیم.


https://shoma-weekly.ir/H05wwl