نگاه

بازی با آبروی نظام چرا؟

درآستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم شاهد برنامه ریزیها و توطئه های گسترده از سوی دشمنان خارجی و اذناب داخلی شان برای ایجاد تشنج در جامعه بودیم. آنها از تمام ظرفیت خود جهت ضربه زدن به نظام بهره جستند و کلیه نیروهایشان را نیزبه خط کردند. دراین بین غفلت و خیانت برخی از خواص جامعه زمینه را برای اثرگذاری توطئه های دشمنان فراهم ساخت و شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد .
مهدی ده مرده- عملکرد مسئولان روزنامه سلام ودر رأس آن مدیر مسئولش بعلاوه  بی تدبیری در وزارت علوم و کشور در سال 78 زمینه ساز اتفاقات ناخوشایندی شد که می رفت فضای سیاسی کشور را به سمت التهاب و ناآرامی ببرد.در این بین درایت مقام معظم رهبری و حضورگسترده مردم در صحنه باعث شد این فضا سازیها خیلی سریعتر و کم هزینه تر از آنچه که طراحان خارجی ومجریان داخلی آن تصور می کردند،فیصله یابد. لکن یک حادثه تلخ در این اتفاقات بیشتر از همه باعث رنجش مقام معظم رهبری شد . معظم له درباره این حادثه می فرمایند:"  حرفهاى گفتنى زیاد است؛ اما مطلبى که از نظر من مهمتر از همه است و ذهن مرا مشغول کرده، حمله به خوابگاه جوانان و دانشجویان است. این حادثه تلخ، قلب مرا جریحه‌دار کرد؛ حادثه غیرقابل قبولى در جمهورى اسلامى بود... براى من، حادثه خیلى تلخى بود. البته من تأکید کردم که اطراف این حادثه تحقیق شود و بروند حادثه را درست بسنجند. قرار شد رئیس جمهور محترم و مسؤولان، هیأت تحقیقى را تعیین کنند؛ (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۸/۰۴/۲۱)
ده سال گذشت . درآستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم شاهد برنامه ریزیها و توطئه های گسترده از سوی دشمنان خارجی و اذناب داخلی شان برای ایجاد تشنج در جامعه بودیم. آنها از تمام ظرفیت خود جهت ضربه زدن به نظام بهره جستند و کلیه نیروهایشان را نیزبه خط کردند. دراین بین غفلت و خیانت برخی از خواص جامعه زمینه را برای اثرگذاری توطئه های دشمنان فراهم ساخت و شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد .
لکن این بار نیز مانند غائله سال 78 درایت و رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت و حضور آگاهانه مردم سبب گردید تا آمریکا و همراهان داخلی و خارجی اش به خواسته های خود نرسند. البته همانند سال 78 اتفاقاتی در این فتنه رخ داد که اسباب رنجش دل رهبری شد و آن ماجرای کهریزک و حمله به کوی بود.  
معظم له در این باره فرمودند: "شبیه کوى دانشگاه، مسائل دیگرى هم در این مدت اتفاق افتاده - یا مثلاً قضیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى کهریزک را گفتند. این قضایا واقعاً یکى از آن مشکلات و معضلات کار دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى اجرائى است. در کوى دانشگاه، در آن شب معین، قطعاً تخلفات بزرگى انجام گرفته، کارهاى بدى انجام گرفته. ما گفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم پرونده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ویژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى براى این کار تهیه شود و به طور دقیق دنبال بگردند و مجرمان را پیدا کنند و وقتى پیدا کردند، به وابستگى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى سازمانى آنها هم هیچ نگاه نکنند و باید مجازات شوند ؛ من از فعالیتهاى پلیس امنیتى‏مان، پلیس انتظامى‏مان، دستگاه بسیجمان تشکر میکنم؛ اینها خیلى کارهاى بزرگى کردند، کارهاى خوبى کردند؛ لیکن این یک بحث جداست. اگر کسى در وابستگى به هر کدام از این سازمانها یک تخلفى انجام داده، یک جرمى انجام داده، او هم باید جداگانه بررسى شود. نه خدمت اینها را به حساب جرم آنها ندیده میگیریم، نه جرم آنها را به حساب خدمت اینها ندیده میگیریم؛ حتماً باید دنبال بشود و دنبال خواهد شد. "
همانگونه که مشاهده می شود صراحت کلام مقام معظم رهبری در موارد گفته شده کاملا ً مشخص و مبین است. این درحالی است که رهبری اشاره کرده بودند که اگر به ریشه حوادث سال 78 درست رسیدگی می شد، حوادث سال 88 تکرار نمی شد.
در حالی که جامعه همچنان منتظر پاسخ مناسبی درباره خواسته رهبری است اتفاق دیگری رخ می دهد و نام ستار بهشتی بر سر زبانها می افتد و رسانه های خارجی بارها این نام را در بوق و کرنا می کنند و به دنبال خدشه وارد کردن بر آبروی نظام هستند.
اینکه ستار بهشتی کیست و چه کرده منظور این مقال نیست، اما باید پرسید چرا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دوباره عده ای ظلمى جدید بر نظام اسلامى روا می دارند؟  درحالی که مقاومت نظام اسلامی در برابر استکبار و پیشرفتهاى علمى و سیاسى و امنیتى و بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللى پیش از گذشته کشور را در یک حالت ممتاز و عالی قرار داده است چرا باید حرکتى رخ بدهد  براى خدشه وارد کردن به این همه افتخار.  
نمی شود به طور قطع گفت که مسببان این واقعه عمال بیگانه بودند و از روی عمد دست به این عمل زده اند اما آن چیزی را که بطور قطع می توان گفت آنست که این قضیه باعث شد تا آمریکا و انگلیس و اذنابشان برای مدتی دستاویزی پیدا کنند برای حمله به نظام اسلامی لذا دیده می شود که تمام وسائل رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى و صوتى و الکترونیکى و ماهواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى  شان را  وارد میدان مبارزه برای نظام کرده اند. همانگونه که در سال 78 با کوی دانشگاه برخورد کردند و در سال 88 حادثه کهریزک را بزرگ کردند تا اصل خدشه وارد کردن بر انتخابات را زیر سئوال ببرند. لذا به نظر نگارنده لازم است تا با اینگونه جریانها که هر از چند گاهی با اقدامات خودسرانه خود ظلم به افرادی در جامعه روا می دارند و در کنار آن خوراک رسانه ای برای غرب فراهم می سازند یکبار با قاطعیت برخورد کرد چرا که  این هتک حرمتی  که از آبروى نظام در برابر دیدگان مردم دنیا  انجام می گیرد را نباید نادیده و گرفت و از آن اغماض کرد.
https://shoma-weekly.ir/BD1vOr