نگاه

بازار از منظر موتلفه و بازار از منظر شنیده‌ها

موتلفه اسلامی از منظر شنیده‌ها و شایعات و گفته‌های بی اساس و بدون تحقیق به چند منظور زیر بازاری معرفی می‌شود تا شاید بتوانند با ترفندی نفاق گونه به بخشی از اهداف برسند؛
نصر عزیزی - یکی از ویژگیهای منحصر به فرد انقلاب اسلامی تعلق انقلاب به همه اقشار اجتماعی بوده و سه دلیل عمده آن را باید در اعتقاد دینی، رهبری بی نظیر امام و منافع همه مردم جستجو نمود. در تبلیغات دشمنان تلاش زیادی شد که انقلاب اسلامی را به طبقه روحانیت منصوب نمایند. همین طور با توجه به سهم انقلابی موتلفه اسلامی در پیروزی انقلاب و همراهی با امام و امت وانمود کردند که موتلفه فقط در بازار و آن هم سرمایه‌دارهای بازار پایگاه دارد.
موتلفه اسلامی از منظر شنیده‌ها و شایعات و گفته‌های بی اساس و بدون تحقیق به چند منظور زیر بازاری معرفی می‌شود تا شاید بتوانند با ترفندی نفاق گونه به بخشی از اهداف برسند؛
1- نقش مردمی و دینی موتلفه را کمرنگ نشان دهند.
2- رابطه مردمی موتلفه و بازار را تضعیف سازند.
3- چون بازار در طول تاریخ مأمن و پایگاه روحانیت بوده، به این ظرفیت و جایگاه ضربه بزنند.
4- بازاریان را در مقابل نخبگان و تحصیلکرده‌ها معرفی نمایند. آن گروه را کم سواد و پولدار و این گروه را روشنفکر و دارای مدارج عالی نشان بدهند.
5- خط تفرقه را بین مردم دنبال کنند.
6- موتلفه اسلامی را از پولداران وسرمایه‌داران بدون توجه به مشکلات مردم معرفی نمایند. درحالی که جناب آقای عسگراولادی از پیشکسوتان مبارزه و جهاد و شهادت و از مؤسسین موتلفه اذعان دارند که از افتخارات دنیوی و اخروی موتلفه این است که در بیش از نیم قرن مبارزه ریالی حرام و غیرشرعی در فهرست هزینه‌های موتلفه وجود نداشته و ندارد.
7- به دنبال انحراف افکار عمومی از نقش سازنده و انقلابی و مؤثر این حزب ولایی در بین همه اقشار اجتماعی هستند.
8- چون موتلفه اسلامی تنها حزبی است که علاوه بر بازاریان بین اساتید دانشگاه، دانشجویان، کارگران، پزشکان، کارمندان، زنان، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، مدیران جامعه، نمایندگان مجلس و اصناف و تشکلها پایگاه دارد، می‌خواهند با این نوع تبلیغات چنین پایگاهی را نفی نمایند.
بنابر این با داشتن بیش از 220 دفتر تشکیلاتی حزب در استانها و شهرستانها و سایر گروههای طرفدار بدون دفتر تشکیلاتی، ترکیبی از همه اقشار و گروهها در بین اعضا و طرفداران مشاهده می‌گردد. علاوه بر اینها اصولاً  نگاه موتلفه اسلامی به آحاد جامعه این است که هر کس به چهار اصل اسلام، نظام‌، ولایت فقیه و شخصیت امام راحل را در دایره خودی ملتزم و مفید باشد با همه سطوح تفاوتها و درجات آن از برادران و خواهران عضو و طرفدار موتلفه اسلامی تلقی می‌شود. اما از منظر موتلفه اسلامی بازار اسلامی و بازاریان این چنین قابل تعریف‌اند؛
1- بازاریان توده‌های مؤمن و مسلمان و مفید و مبارز بوده و هستند که به سهم خود و بنا به شرایط شغلی و اجتماعی و ارتباطی بیشترین سهم را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته‌اند.
2- اصولاً تفکیک بین بازاری و غیربازاری از شیوه‌های استعمارگران برای تفرقه و شکستن صفوف وحدت و بهره‌برداریهای مورد نظر می‌باشد.
3- بر اساس پیش فرض منطقی در هر صنفی ممکن است افراد نامطلوبی به صورت انگشت‌نما در جماعت میلیونی وجود داشته باشد. هیچ دلیل منطقی و شرعی وجود ندارد که صفت زالوصفتی را بصورت عام به هیچ قشری و نه تنها بازاریان نسبت داد و بدیهی است پیروی از چنین منطقی یا از روی جهالت و نادانی و یا از روی عناد و دشمنی و طراحی دشمنان دین و ملت است.
4- اصولاً تفکیک پدیده بازاری و بازاریان پدیده‌ای کمونیست زد‌گی است که در مقطعی از اول پیروزی انقلاب با سوء استفاده از فضای باز آزادی و سیاسی توسط قلم بدستان مزدور دامن زده شد و متأسفانه بعضی از اصحاب فتنه فعلی که در آن مقطع دچار آفت تندروی بوده‌اند و در دولت میرحسین موسوی سکان امور را به عهده داشته‌اند، با این سابقه فتنه نیز همراهی داشته‌اند و اینکه موتلفه‌ای‌ها بازاری و سرمایه‌دار هستند، ناشی از تهمت چنین جریانهایی بوده است.
5- از آنجایی که امام راحل برای اعمال مدیریت امامتی خویش از دهه چهل به این طرف تعدادی از موتلفه‌ای‌های سرشناس را به عنوان معتمد خویش در بازار ایران منصوب کرده و این وظیفه تحت هدایت ایشان همواره مؤثر و مفید بوده و باعث بسط و گسترش انقلاب در زمان طاغوت بیش از سایر اقشار بین بازاریان گردید، لذا هم برای مبارزه غیر مستقیم با امام راحل و هم برای تضعیف مؤتلفه و هم بدبینی بازاریان متدین و متعهد به چنین تبلیغاتی دامن زده‌اند که متأسفانه هنوز آثار آن در برخی رگه‌های فکری وجود دارد.
6- اگر موتلفه اسلامی این نقش را به خوبی بین بازاریان، نظیر سایر اقشار برای همراهی و هماهنگی با انقلاب اسلامی و تداوم آن و حفاظت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایفا نموده باشد افتخاری بزرگ است و به این افتخار می‌بالد.

https://shoma-weekly.ir/2K25jy