نگاه

ایران و فتنه عراق و لبنان

بیداری اتفاق افتاد و هیچ چیزی جلوی آن را نخواهد گرفت.امریکا وهم پیمانانش در مبدا ومقصد بیداری شکست خوردند، راه میان بر پیش گرفته اند این هم اشتباهی مضاعف است.
نصر عزیزی - شباهت‌های زیادی بین  فتنه  اخیر کشور عراق  و کشور لبنان  و فتنه های گذشته در  کشورمان  از نظر  نوع برنامه ریزی، نوع تبلیغات، شیوه تظاهرات و عملیات،  نوع تخریب ها ، شعارها و  جنگ روانی وجوددارد. این نوع شباهت ها نشان می دهد که هدف این  فتنه نهایتاً  به کشور ما برمی گردد.
پیروزی جریان مقاومت  در  منطقه غرب‌‌آسیا  به عقب نشینی تدریجی و گام به گام  آمریکا و کشورهای هم پیمان  آن، دلیل دیگری  برای برنامه ریزی  جهت  ایجاد و راه اندازی  فتنه‌های مشابه  در کشورهای جامعه هدف می‌باشد  بدیهی است کشور های عراق و لبنان و سوریه  و  یمن  کشورهایی هستند که بیشترین  ضربه را جریان مقاومت  به جریان استکباری وارد نموده اند.  بنابراین  به شیوه های مختلف باید  برای پیشگیری از گسترش و توسعه بیشتر جریان مقاومت  به فتنه های اخیر روی آوردند.
اتاق فرمان جریان سازفتنه در طراحی خود، بیشتر  نیروهای عملیاتی جریان مقاومت را ازجمله حزب الله  در لبنان، حشدالشعبی در عراق، انصارالله در یمن و جریان مردمی سوریه هدف گرفته، از این رو حقایق ترورهایی که  در این کشورها در جریان فتنه انجام گرفته  متوجه نیروهای  پیشرو و جریان مقاومت بوده  و ریشه  هدایت و حمایت این جریان ها را ایران اسلامی می دانند.
 از آنجایی که در سایر کشورها هم جمعیت قابل توجهی از مذهب شیعه وجود دارند، ولی تفاوت شیعه کشورهای مقصد با سایر کشورها در این است که در عراق و لبنان و یمن جریان شیعه هماهنگ و همراه و هم هدف ودارای اشتراکات راهبردی با جمهوری اسلامی هستندوبه سمت شیعه حکومت ساز پیش می روند. آن چیزی که برای نظام استکباری خطرساز بوده و خواهد بود، توسعه و گسترش حکومت‌های اسلامی و سبک نظام جمهوری اسلامی می باشد که در رأس آن استکبارستیزی قرار دارد.  و علاوه بر این حکومت شیعی در راهبرد اساسی خود نوعی هماورد طلبی را در آینده، با نظام استکباری به ارمغان خواهد آورد.
نکته مهم ائتلاف نامیمون و نامبارک غربی و عربی و عبری است که این ائتلاف  ناموفق بوده و در همه عرصه ها شکست خورده ونخواهد توانست جلوی موج عظیم بنیان کن استکباری را نه تنها در منطقه، بلکه در سایر نقاط دنیا بگیرد.
 همزمان با فتنه سه گانه منطقه در سایر کشورهای آمریکای لاتین که در بعضی از آنها غربگرایان توانستند مدتی قدرت را به‌دست گیرند، ناگهان موج های ضدغربی در کشورهایی نظیر شیلی ،آرژانتین و همسایگان شروع شده و این هم بدون ارتباط با جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا نخواهد بود.
 اشتباه ائتلاف سه گانه غربی، عربی وعبری این است که بعد ازسال ها نفهمیده اند که تهاجم شکننده انقلاب اسلامی به موانع پوسیده استکبار جهانی صرفاً مادی نیست، بلکه پیامی معنوی است که این پیام ریشه در دین برای آزادی انسانها از قید اسارت ها و تظلم ها و تبعیض ها و بی عدالتی ها دارد. این پیام خواهی نخواهی امواجش دنیا را گرفته و باید منتظر مصداق ان در شکل گیری حکومت ها و  در منطقه و جهان بود.
 بر اساس مطالعات غربی ها الگوی جمهوری اسلامی همان الگوی صدر اسلام است که  با گرایش معدود افرادی بدین اسلام در ابتدا و سپس گرایش موج های انسانی در منطقه حجاز و پس از آن در شرق و غرب عالم دنیا را فرا گرفت وبه شکل‌گیری نظام حکومتی برای اداره جامعه بشری که همان مدینه النبی می باشد، منجر گردید این الگو همچنان در قرن اخیر با ساز و کارهای تمدن جدید، با تجربه چند قرنی در حال نوردیدن صخره های سخت و از بین بردن نظام های استکباری و استعمار زده می‌باشد و زمینه را برای حاکمیت نظام دینی در کل جهان فراهم می سازد. آنان فکر می‌کنند با فتنه عراق و لبنان و امثال آن می توانند جلو موج معنوی انقلاب اسلامی و الگوی رسالت نبوی را بگیرند در حالیکه این موج در حال پیشروی است و تاکنون هم فراز و فرودهای زیادی را با موفقیت تام و تمام طی نمود.
ائتلاف ضد انقلاب اسلامی به درستی تصور می کند که اقتدار همه جانبه نظام جمهوری اسلامی به زودی در کشورهای عراق و لبنان و سوریه و اردن و یمن و عربستان و سایر کشورها شکل می گیرد و اقتداری واحد در موازنه بین المللی، برای هماوردی با نظام استکباری شکل گرفته است واتحادی جهانی به وجود خواهد آورد. آنها درست می‌اندیشند این مسیر طی شده است و در حال پیروزی و موفقیت است.
از نوع شعار ها و اهانت هایی که در فتنه آمریکایی عراق و لبنان علیه نظام جمهوری اسلامی و مقدسات آن  می توان فهمید، این فتنه همان فتنه سال ۷۸ وسال ۸۸ وبه تعبیر آنها فتنه ایی برای سال ۹۸ در جمهوری اسلامی خواهد بود در حالی که کوری و کری و بی عقلی آنها برای شان عبرتی نگردید که در جمهوری اسلامی  چیزی به دست نیآورده‌اند تا در عراق و لبنان بدست بیاورند و یا در سوریه چه دستاوردی داشته‌اند، جز خسارت های مالی و جانی و کشتارها و فرو ریزی اقتدار و هیمنه پوشالی غربی و عربی و عبری.
به درستی معلوم است دراوج بیداری ملت‌های منطقه، حق دارند از این بیداری نگران باشند. یک دلیل آن عدم امکان راه اندازی فتنه در سایر نقاط مسلمان نشین کشورهای دیگر است زیرا در کشورهایی که در وحدت و ائتلافی راهبردی و اهدافی آرمانی و عقیدتی و نظامی مشترک با جمهوری اسلامی، در حال شکل گیری قدرت منطقه ای و بلامنازع در آینده ای نه چندان دور هستند، وقوع چنین الگویی خارج از منطقه انتظار نیست و باید منتظر اقدامات و طرح ها و توطئه های دیگر آنان بود. لذا باید پذیرفت که بیداری اتفاق افتاد و هیچ چیزی جلوی آن را نخواهد گرفت.امریکا وهم پیمانانش در مبدا ومقصد بیداری شکست خوردند، راه میان بر پیش گرفته اند این هم اشتباهی مضاعف است.

https://shoma-weekly.ir/hNNQg8