نگاه

ایجاد باور نسبت به توانمندی‌ها سرمایه‌گذاری است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ایجاد باور نسبت به توانمندی‌ها و ایجاد نگرش جدید، یک نوع سرمایه‌گذاری است. باید به این نتیجه برسیم که توانمند هستیم
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ایجاد باور نسبت به توانمندیها و ایجاد نگرش جدید، یک نوع سرمایهگذاری است. باید به این نتیجه برسیم که توانمند هستیم.محمدرضا ملکشاهی راد با اشاره به عنصر خلاقیت در ایجاد نگرش جدید تصریح کرد: با توجه به تغییر و تحولات مداوم دنیای امروز، ایجاد نگرش جدید یک ضرورت اجتنابناپذیر است. همیشه پذیرای ایدهها و باورهای جدید و راهکارآفرین همگان هستم.ملکشاهی راد با توجه به جایگاه نمایندگی مردم خاطرنشان کرد: جایگاه واقعی نمایندهی مجلس دخالت مثبت در قانونگذاری است و البته لازمهی رسیدن به این جایگاه، باسواد بودن و آگاهی نماینده نسبت به مسائل گوناگون است. وی اظهار داشت: باید رویکرد مطالباتمان را از فردمحوری به گروهی و اجتماعی تغییر دهیم تا بهواسطه آن، رویکرد نمایندگان استان در مجلس همتغییر پیدا کند و درنهایت باعث تأثیرگذاری بیشتر و بهبود شرایط جامعه شود. نماینده مردم خرمآباد و دوره چگنی گفت: حاضرم همهی وقتم را در اختیار افرادی قرار دهم که خلاق و ایده پردازهای خوبی هستند. یکی از کارهایی که نخبگان میتوانند انجام بدهند، ایجاد فضای مطالبه گری هدفمند است. ملکشاهی راد افزود: در سالهای گذشته 87 درصد بودجهی عمرانی کشور بهصورت ملی و تنها 13 درصد آن بهصورت استانی تصویب میشد. این امر به استانها اجازه نمیداد بر اساس شرایط داخلیشان تأثیرگذار باشند و مشکلاتشان را برطرف نمایند. خوشبختانه با تغییر نگرش در این زمینه، امروز بودجه استان از 450 میلیارد تومان به 947 میلیارد تومان رسیده است. وی گفت: باید به دنبال ایدههایی باشیم که عملیاتی هستند. بهتر است بهجای ارائه انبوهی مطالبه متنوع، به دنبال ارائه چند مطالبه محدود کارشناسی شده باشیم و شرایط تحقق آنها را فراهم نماییم.

ملکشاهی راد با اشاره به مشکل ترغیب سرمایهگذاران، اظهار داشت: متأسفانه شرایط مساعدی برای سرمایهگذاری در استان وجود ندارد. اگرچند نمونهی موفق سرمایهگذاری در استان داشته باشیم، خودبهخود پای سایر سرمایهگذاران هم به لرستان باز میشود. یکی از کارهایی که در همین زمینه باید در دستور کار قرار دهیم، استفاده از ظرفیت صندوق توسعهی ملی است.

https://shoma-weekly.ir/fwGklk