نگاه

اگر شعار تولید ملی جدی گرفته می شد !

اگر شعار تولید ملی جدی گرفته می شد ! اگر در سال جهاد اقتصادی آنچنان که مدنظر بود از خود مایه می گذاشتیم و اگر قدمهای مثبتی برای اصلاح الگوی مصرف بر می داشتیم ! به یقین امروز که دولتهای مستکبر و جانی غربی با حربه تحریم بدنبال فلج کردن کشور هستند راحت تر می توانستیم با آنها مقابله کنیم. هر چند هنوز هم دیر نیست . تنها باید با یک لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت وارد عرصه جهاد شد و تا حصول به نتیجه درمیدان قدم برداشت.
مهدی ده مرده- هفته گذشته پهنه آبی جنوب کشورمان شاهد قدرت نمائی نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی کشورمان تحت عنوان رزمایش ولایت 91 بود . رزمایشی که  پیام اصلی آن ایجاد امنیت پایدار در منطقه خلیج فارس و عمق بخشی به امنیت در خطوط دریانوردی به ویژه تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند عنوان شد.
همچنین در این رزمایش از دستاوردهای جدید دفاعی کشور در عرصه دریا رونمائی شد. این رزمایش هرچه بود باردیگر اقتدار ایران را به جهانیان ثابت و دشمنان را وادار به اعتراف نسبت به قدرت روبه گسترش جمهوری اسلامی کرد. در همین راستا هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان با  پوشش این رزمایش به رونمائی  تسلیحات به کار گرفته شده در آن اشاره کرد.
روزنامه کرونه چاپ اتریش نیز با پرداختن به موضوع برگزاری رزمایش نیروی دریایی ارتش در آبهای خلیج فارس افزود که "ایران در این مانور دریایی بزرگ که درمساحت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع در خلیج فارس برگزار می شود پیام روشنی به غرب جهت اعمال تحریم های نفتی بر علیه این کشور فرستاد".
همچنین روزنامه برنر زایتونگ سوییس با پوشش برگزاری رزمایش ولایت ۹۱ به انواع تجهیزات و سلاح های به کار رفته در این رزمایش اشاره می کند و می افزاید که مانور نظامی ایران در مهم ترین شاهراه نفتی جهان یعنی تنگه هرمز پاسخی به تهدید های کشورهای غربی بر علیه این کشور محسوب می شود.
در عین حال رسانه‌هایی آمریکایی، صهیونیستی و برخی رسانه‌های منطقه‌ای وابسته به قدرت‌های غربی برای تحت‌الشعاع قرار دادن موفقیت‌ها و دستاوردهای رزمایش، به فضاسازی علیه تمرین تخصصی نیروی دریایی ارتش ایران پرداختند.
رسانه‌های روسیه نیز در گزارش‌هایی از رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91اعلام کردند: واحدهای دریایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی در خلیج فارس توانمندی‌های دفاعی جدید این کشور را به نمایش گذاشته‌اند.
این موارد تنها گوشه ای از بازتاب بین المللی این رزمایش بود. اما چه شد که ایران اسلامی توانست در این مسیر وارد شود و امروز علی رغم تحریمها و کارشکنی های دول استعماری پیروز این نبرد باشد؟
پاسخ این است:این همه موفقیتی که ما امروز شاهد آن هستیم  مرهون رهنمودها و تدابیر حکیمانه و فرامین عزت آفرین مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح کشور و همچنین  در عنایت ویژه به مقوله تولید علم است که سال‌هاست مورد توجه و اعمال نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بوده است. در کنار این مسئله نباید از تلاش وقفه ناپذیر سربازان این مرزو بوم در نیل به دستیابی به دانش روز به سادگی گذشت. یادمان هست زمانی که رهبر معظم انقلاب ، فرمان ساخت ناوشکنی صد در صد ایرانی را، با قابلیت متناسب با شرایط اقلیمی کشور را صادر کرد متخصصان موشکی، جنگ الکترونیک، صنایع دریایی و دانشمندان کشور، سیزده سال، بطور مستمر تلاش کردند تا به آنچه که مدنظر است دست یابند و نتیجه  این تلاش چندساله بالاخره در روز سی ام بهمن 1388 به ثمر نشست و فرمانده کل قوا  بر عرشه ناو تماماً ایرانی  جماران ایستاد .
و بواسطه این تلاشها بود که  ایرانی که در طول سالیان قبل از انقلاب، نیروی دریایی قدرتمندی نداشت؛ چرا که توان تولید در داخل را نداشت امروز به یک قدرت بلا فصل در دریاها تبدیل شده است .
هنوز آهنگ مقام معظم رهبری در گوشمان است که در جمع فرماندهان و نیروهای قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش و یگانهای نمونه نیروهای مسلح فرمودند" حکومتهای طاغوتی در سالهای متمادی سیطره بر ایران مانع پیشرفت دریانوردی و حضور دریایی ایران در پهنه آبهای منطقه ای و بین المللی بودند اما امروز شما باید با تلاش مضاعف عقب افتادگی طولانی مدت گذشته را جبران کنید."
ایشان در این دیدار حضور ناوهای آمریکایی و کشورهای اروپایی در منطقه را مضّر و نامطلوب ارزیابی و تأکید کردند: "دورانی که قدرتهای مستکبر با حضور نظامی برای ملتها تعیین سرنوشت می کردند گذشته است و اگر حتی برخی دولتهای منطقه همچنان تمایل به تبعیت از دستورات قدرتهای مستکبر را داشته باشند ولی ملتهای منطقه هوشیار و بیدار شده اند و حضور نظامی بیگانگان، در منطقه را موجب ناامنی می دانند.
" در ایام برگزاری رزمایش ولایت همچنین شاهد رونمائی از3بالگرد طوفان 2 بودیم که آن نیز سندی دیگر بر افتخارات نیروهای مسلح کشور افزود. اینها تنها گوشه کوچکی از نتایج خودباوری است که در نیروهای مسلح به بار نشسته است . متاسفانه در سایر عرصه ها آنچنان که باید و شاید شاهد این تلاش نیستیم که نتیجه آن نقصان در برخی موارد است که بر مردم فشار وارد می کند . اگر شعار تولید ملی جدی گرفته می شد ! اگر در سال جهاد اقتصادی آنچنان که مدنظر بود از خود مایه می گذاشتیم و اگر قدمهای مثبتی برای اصلاح الگوی مصرف بر می داشتیم ! به یقین امروز که دولتهای مستکبر و جانی غربی با حربه تحریم بدنبال فلج کردن کشور هستند راحت تر می توانستیم با آنها مقابله کنیم. هر چند هنوز هم دیر نیست . تنها باید با یک لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت وارد عرصه جهاد شد و تا حصول به نتیجه درمیدان قدم برداشت.   

https://shoma-weekly.ir/Skik7l