ادب و هنر

اکران در مصلی‌های کشور

از جمله اقدامات مناسب و متفاوت برگزار کنندگان جشنواره عمار، بخش اکران های مردمی آن است. اکران‌هایی که مخاطبان برای دیدن آن الزاما نباید بلیت تهیه کنند و به سینما بروند. اکران هایی که در مدارس،‌کانون های فرهنگی، مساجد و حتی مصلی‌های برگزاری نماز جمعه برقرار می شود.

از جمله اقدامات مناسب و متفاوت برگزار کنندگان جشنواره عمار، بخش اکران های مردمی آن است. اکرانهایی که مخاطبان برای دیدن آن الزاما نباید بلیت تهیه کنند و به سینما بروند. اکران هایی که در مدارس،کانون های فرهنگی، مساجد و حتی مصلیهای برگزاری نماز جمعه برقرار می شود. شاید بتوان گفت این جشنواره مردمی از هر فرصتی برای آشنا کردن مردم با سینما و فیلم های خوب که در قالب این جشنواره عرضه شده دریغ نمی کند. در بین این اکران های مردمی یکی از این جایگاه ها که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، نماز جمعه ها و مصلاهای سراسر کشور و اکران فیلم پیش یا پس از برپایی نماز جمعه است.

با توجه به نگاه مقام معظم رهبری در مورد نمازهای جمعه و یاد کردن آن به عنوان سنگر فرهنگی شهر، اکران و نمایش دادن آثار رسیده به جشنواره عمار یکی از اقدامات مناسب و مکمل برای دیده شدن این آثار به شمار می رود. این اقدام را می توان در جهت قوی تر شدن نگاه و دید مخاطب به آثار سینمایی و تلویزیونی در همه جای کشور است که می توان گام موثری در شکل گیری و تقویت مخاطب فعال و قوی بر دارد.

https://shoma-weekly.ir/q0pAwy