نگاه

اوقات فراغت و رفتار اسلامی

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم همچنین اعتماد سازی برای مشارکت بخش خصوصی در طرح اوقات فراغت دانش آموزان را بسیار مهم تلقی کرد و خواستار فراهم نمودن زمینه های حضور خیرین در این برنامه ها شد.
حجت الاسلام علی بنایی- ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای تزکیه نفس مسلمانان است و باید از اوقات پربرکت این ماه نهایت استفاده را در راستای غنی سازی اوقات فراغت فرزندان داشته باشیم. اوقات فراغت باید دارای سمت و سوی الهی بوده و جنبه معنوی و روحانی داشته باشد. باید تلاش کنیم تا اخلاق و رفتار اسلامی را به کودکان و نوجوانان آموخته و ایشان را از این نظر غنی کنیم.

آموزشها و دوره های این مقطع در آینده کشور نقش موثری دارد و باید با آموزش صحیح زمینه ساز رشد و تعالی آینده سازان این مرز وبوم باشیم. در این راستا مشارکت همه دستگاهها و نهادهای فرهنگی و تربیتی ضروری، و روحیه هم افزایی و تعامل ادارات در مهیا کردن زمینه ها و امکانات برگزاری کلاسهای اوقات فراغت راهگشا است. همچنین اعتماد سازی برای مشارکت بخش خصوصی در طرح اوقات فراغت دانش آموزان را بسیار مهم است و باید زمینه های حضور خیرین در این برنامه ها را فراهم کرد.

بحث اوقات فراغت دانشآموزان فقط به ایام تابستان محدود نمیشود و باید برای تمام ایام سال دستگاههای فعال در زمینه اوقات فراغت برنامهریزیهای لازم را داشته باشند. برنامههایی که در زمینه اوقات فراغت تدوین میشود باید هدفمند باشد و بر اساس شرایط سنی و جنسی گروههای مختلف برنامه ای قابل اجراء برای تمام فصول سال طراحی شود.

باید همواره برنامههایی که در زمینه اوقات فراغت به اجرا در میآید، مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و در این ارزیابیها فقط نباید به ارائه آمار و ارقام بسنده کرد. همچنین باید از برنامههای اوقات فراغت آسیبشناسی صورت گیرد و نقاط ضعف برطرف شده و نقاط قوت نیز تقویت شود. همچنین جلوگیری از موازیکاری از انجام برنامههای اوقات فراغت ضروری است. امیدواریم که با برنامهریزی دقیق مسئول زمینه غنیسازی اوقات فراغت نسل جوان جامعه در تمام ایام سال فراهم شود.


https://shoma-weekly.ir/t4KyZo