نگاه

اوباما و بازی رو شده سلاح شیمیایی سوریه

مریکا علیه عراق در دوران صدام برای بهانه‌سازی متوسل به این شد که صدام سلاح شیمیایی دارد که بعد معلوم شد تمام تبلیغات هماهنگ و طبق برنامه رسانه‌های غرب و تحلیلهای تحلیلگران غربی یک بازی سیاسی برای فریب افکار عمومی و زمینه سازی حمله به عراق بوده است. حالا دوباره اوباما به سلاح زنگ زده متوسل شده است و گفته: هر گونه تلاشی برای استفاده از سلاح شیمیایی یا میکروبی از سوی دولت سوریه به معنای گذر از خط قرمز آمریکا خواهد بود و باعث تغییر نگرش وی در مورد مداخله نظامی در سوریه خواهد شد.
دکتر اسداله بادامچیان- آمریکا علیه عراق در دوران صدام برای بهانه‌سازی متوسل به این شد که صدام سلاح شیمیایی دارد که بعد معلوم شد تمام تبلیغات هماهنگ و طبق برنامه رسانه‌های غرب و تحلیلهای تحلیلگران غربی یک بازی سیاسی برای فریب افکار عمومی و زمینه سازی حمله به عراق بوده است.
حالا دوباره اوباما به سلاح زنگ زده متوسل شده است و گفته:
هر گونه تلاشی برای استفاده از سلاح شیمیایی یا میکروبی از سوی دولت سوریه به معنای گذر از خط قرمز آمریکا خواهد بود و باعث تغییر نگرش وی در مورد مداخله نظامی در سوریه خواهد شد.
این بهانه‌جویی موجب شد که روسیه و چین اعلام کنند که مداخله نظامی آمریکا در سوریه برای آنها قابل تحمل نیست و از این رو بلوف اوباما، شکست خورد و در آستانه انتخابات آمریکا برای او سیاست غلطی از آب در آمد به دلایل ذیل:
1-    همه می‌دانند که اوباما در آستانه انتخابات در فضای ضد دخالت‌های نظامی آمریکا در مردم آمریکا هر گونه حمله نظامی جدیدی نوعی خودکشی سیاسی برای او خواهد بود.
2-    همه می‌دانند که حکومت سوریه در این درگیری تحمیلی بیگانگان، امکان استفاده از سلاح شیمیایی یا میکروبی ندارد. بنابر این آقای اوباما دروغ می‌گوید.
3-    همه می‌دانند که در درگیریهای داخلی که در شهرها اتفاق می‌افتد امکان بکار بردن سلاحهای میکروبی و شیمیایی نیست، زیرا موجب آسیب دیدن نیروهای حکومتی هم می‌شود و شهرها را برای شهروندان غیرنظامی دچار مشکلات شدید بهداشتی و امنیتی می‌نماید.
4-    اکنون که حکومت سوریه در حال غلبه بر تروریست‌هاست نیازی به اقدام شیمیایی ندارد.
5-    اتفاقاض همه افراد آشنای به سیاست می‌دانند که این تهدید اوباما دلیل بارزی است که حکومت سوریه بر تروریست‌های مورد حمایت آمریکا غلبه کرده و آنها در حال شکست قطعی هستند و تهدید رئیس جمهور آمریکا نوعی حکایت از عجز آمریکا در توطئه علیه سوریه است.
6-    اوباما با ناشی‌گری، پی اسرائیل را هم به میان کشید که به کاربری سلاح شیمیایی علیه مخالفان، نگرانی هم‌پیمانان آمریکا از جمله اسرائیل را برانگیخته است. و همه می‌دانند که برای رژیم غاصب صهیونیستی اصولاً حقوق بشر در هیچ یک از ابعاد آن مطرح نیت تا موجب نگرانی این جنایتکاران باشد.
نگرانی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و هم‌پیمانان آمریکا در منطقه مثل عربستان واردن از پیروزی بشار اسد بر مخالفانش است.


https://shoma-weekly.ir/bKwvJc