نگاه

اوباما شعارهای 22 بهمن مردم را ببیند

اوباما چه خوب بود قبل از اعلام این مواضع سخیف فیلم تظاهرات ملت ایران در تهران و شهرستان‌ها را که ماهواره‌های جاسوسی سیا در آسمان ایران تهیه کرده‌اند بازبینی می‌کرد و از موضع ملت ایران در باب "زمان راه حل دیپلماتیک" مطلع می‌شد. این موضع صریح، روشن و شفاف است. در پاسخ به کسانی که در انتظار مرگ ملت ایران هستند چه پاسخی باید داد. کافی است اوباما شعارها و دست‌نوشته‌های مردم را در یوم‌الله 22 بهمن ببیند؛ - مرگ بر آمریکا - مرگ بر انگلیس - مرگ بر اسرائیل همین و بس.

انبارلویی- اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در نطق سالانه خود در کنگره آمریکا در خصوص مناسبات واشنگتن با تهران گفته است؛
1- هم اکنون زمان راه حل دیپلماتیک فرا رسیده است ، رهبران ایران باید این مسئله را به رسمیت بشناسند.
2- ائتلافی به صورت متحد ایستاده و از ایران تقاضا دارد که به تعهداتش عمل کند.
3- ما تمامی آنچه را که لازم است انجام می‌دهیم تا ایران را از دست یافتن به سلاح هسته‌ای بازداریم.
4- با روسیه وارد تعامل می‌شویم تا زرادخانه‌های هسته‌ای بیشتری از خود را کاهش دهیم.
5- به تلاش‌های جهانی خود ادامه می‌دهیم تا مواد هسته‌ای به دست افراد نادرست نیفتد.
در زیر نقدی به اظهارات اخیر اوباما تقدیم می‌شود.
الف- بند 4 و 5 اظهارات آقای اوباما به خود و شرکای هسته‌ای آمریکا مربوط است. خلع سلاح هسته‌ای خود به خود صورت نمی‌گیرد. کاهش تولید سلاح‌های کشتارجمعی آن هم در اندازه‌های وحشتناک هسته‌ای و اتمی یک تعارف نظامی است. ملت‌ها با بیداری خود روزی قدرت‌های هسته‌ای را خلع سلاح خواهند کرد.
ب- اوباما می‌گوید؛ آنچه لازم می‌دانیم انجام می‌دهیم تا ایران را از دست یافتن به سلاح هسته‌ای بازداریم.
آشکار است که این یک تهمت و دروغ و حتی اهانت به ملت ایران است. ایران هیچ‌گاه در اندیشه دست یافتن به سلاح هسته‌ای نبوده و نیست.
 بارها مقامات ایرانی فتوای مقام معظم رهبری در این باره را یاد‌آور شده‌اند و این فتوا می‌توانست به گفتگوهای 1+5 با ایران روند سازنده‌ای بدهد که آمریکایی‌ها همواره در آن اخلال کرده‌اند.
بر فرض محال اگر ایران بخواهد به این سمت حرکت کند، اقدامات آمریکایی‌ها چیزی نیست که مانع از انجام آن شود.
اگر این اقدامات ضد بشری تهدید و تحریم کارایی داشت حتما مانع دستیابی کره‌شمالی به سلاح هسته‌ای بود. کره‌شمالی اخیرا یک آزمایش هسته‌ای را انجام داد. این حرکت پاسخ تحقیر ملت کره‌شمالی و نیز جوابیه‌ای به تهدیدها و تحریم‌های خشن علیه این کشور است.
ج) اوباما می‌گوید: ائتلافی به صورت متحد ایستاده و از ایران تقاضا دارد که به تعهداتش عمل کند.
اولا: ائتلاف و اتحادی در کار نیست. مواضع چین و روسیه با دیگر شرکای اروپایی آمریکا متفاوت است.
حتی گاهی شرکای اروپایی اوباما هم دیدگاه‌های متفاوت داشته‌اند.
ثانیا: اوباما از کدام تعهدات سخن می‌گوید. ایران به تعهدات خود در آژانس پایبند است اما آمریکا و شریک شرور او در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی هیچ تعهدی را در قبال آژانس نپذیرفته‌اند.
درب نیروگاه‌ها و تاسیسات هسته‌ای ایران به روی آژانس باز است در حالی که کوچک‌ترین تحرک هسته‌ای اسرائیل غاصب و 5 قدرت هسته‌ای جهان زیرنظر و کنترل و نظارت آژانس نیست.
ثالثا: اقدام تجاوزکارانه آمریکا علیه ایران فراتر از مقررات آژانس و حتی قطعنامه‌های شورای امنیت است.
ایران به تمام تعهداتش در مذاکرات ده ساله با 1+5 و آژانس عمل کرده است. این آمریکا و شرکای اروپایی‌اش هستند که به هیچ یک از تعهدات خود در مذاکرات عمل نکرده‌اند.
د- اوباما می‌گوید: هم اکنون زمان راه حل دیپلماتیک فرا رسیده است، رهبران ایران باید این مسئله را به رسمیت بشناسند.
در حقیقت اوباما با طرح این مسئله قبول کرده است که اقداماتی که تاکنون انجام داده است "دیپلماتیک" نبوده است.
او در واقع به بازخوانی روابط واشنگتن و تهران پرداخته که طی 30 سال گذشته به خصمانه‌ترین شکل ممکن نمود داشته است.
- دولت متجاوز آمریکا در جریان انقلاب اسلامی در سال‌های 56 و 57 از دولت شاه حمایت می‌کرده که مثل آب خوردن تظاهرات مسالمت‌آ‌میز مردم را به خاک و خون می‌کشید.
- دولت متجاوز آمریکا پس از پیروزی انقلاب به بهانه تسخیر لانه جاسوسی رابطه دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرد و در راه اندازی جنگ داخلی در ایران با ضد انقلاب و جنگ تحمیلی با صدام مشارکت کرد.
- آمریکا پس از جنگ تحمیلی در تدارک یک جنگ نرم برای سرنگونی نظام با تمام قدرت ظاهر شد و در 18 تیر 78 و 22 خرداد 88 در جریان فتنه سبز شکست سختی خورد.
- آمریکا در کنار این دسیسه‌های سیاسی و نظامی به بهانه دستیابی ملت ایران به فناوری صلح‌آ‌میز هسته‌ای شرم‌آورترین تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی را به ملت ایران تحمیل کرد.
- در تمام این مدت اموال و دارایی‌های ملت ایران را در آمریکا بلوکه کرد و از غارت اموال مردم توسط خانواده شاه و عمال او حمایت کرد.
- و ...
این اقدامات که بخشی از اقدامات خصمانه آمریکاست، برای زمینه‌سازی برای "زمان راه حل دیپلماتیک" تدارک شده و اکنون اوباما از آن سخن می‌گوید.
اوباما چه خوب بود قبل از اعلام این مواضع سخیف فیلم تظاهرات ملت ایران در تهران و شهرستان‌ها را که ماهواره‌های جاسوسی سیا در آسمان ایران تهیه کرده‌اند بازبینی می‌کرد و از موضع ملت ایران در باب "زمان راه حل دیپلماتیک" مطلع می‌شد.
این موضع صریح، روشن و شفاف است.
در پاسخ به کسانی که در انتظار مرگ ملت ایران هستند چه پاسخی باید داد.
کافی است اوباما شعارها و دست‌نوشته‌های مردم را در یوم‌الله 22 بهمن ببیند؛
- مرگ بر آمریکا
- مرگ بر انگلیس
- مرگ بر اسرائیل
همین و بس.

https://shoma-weekly.ir/LWAba8