نگاه

اهمیت راهبردی راهیان نور

اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور در انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به نسل جوان و همچنین حفاظت و پاسداری از ارزش های هشت سال جنگ تحمیلی نقش بسزایی دارد. باید برای زنده ماندن فداکاری‌ها از هیچ اقدامی فروگذار نکرد، اردوهای دانش آموزی راهیان نور از اثر بخش ترین حرکت های فرهنگی به منظور آشنایی این قشر با ارزش های دفاع مقدس است.
محمد کرمی راد- یادمان های هشت سال دفاع مقدس، شاهد مجاهدت ها و فداکاری های ملت ایران بوده است و آن دوره آزمایش بزرگی برای دفاع از کیان اسلامی بود. دفاع مقدس برگرفته از باورهای ملت ایران اسلامی بود تا با خون خود درخت ایران اسلامی را تنومند کنند.

نگاهی که حضرت امام (ره) در بحث دفاع و جهاد دفاعی داشتند مبتنی بر آیات و روایات و مبانی فقه غنی اسلام بود.

آنچه که نظر معظم له بود و تعریفی که ایشان داشتند با صاحب جواهر و دیگر بزرگان تقریبا یکی بود، دفاع را بر آحاد مرد و زن واجب میدانستند و حتّی تکلیف بر کسانی که تکلیف شرعی داشتند از جوانان، اذن پدر و مادر را هم شرط نمیدانستند.

با وجود اینکه دفاع مقدس هشت سال طول کشید و ما با دست خالی با همه قدرتها جنگیدیم یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار نگرفت، عزّت کشورمان مرهون عزّت و آبرویی بود که حضرت امام(ره) در آن عبارات بسیار ناراحت کننده گفت فرزندان من الآن با قبول این قطعنامه جام زهر را مینوشم. چون ایشان آبرو گذاشت خدا هم این آبرو و هم جمهوری اسلامی و نظام را حفظ کرد. بیداری ملتها و تأثیر آنها از انقلاب ما در راستای این ایستادگی بود.

در دیداری که در زمان نمایندگی مردم کرمانشاه در مجلس با سید حسن نصرالله داشتیم این سید بزرگوار و مجاهد سخن جالبی گفت که نشان از اوج تأثیرگذاری رشادت های بچه های جبهه و جنگ دارد. سید حسن نصر الله با تأکید خاصی گفت که ما ایستادگی و مقاومت در راه حفظ اسلام را از حسین فهمیده های ایران آموخته ایم و در این راه نیز کوتاه نخواهیم آمد.

اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور در انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به نسل جوان و همچنین حفاظت و پاسداری از ارزش های هشت سال جنگ تحمیلی نقش بسزایی دارد. باید برای زنده ماندن فداکاریها از هیچ اقدامی فروگذار نکرد، اردوهای دانش آموزی راهیان نور از اثر بخش ترین حرکت های فرهنگی به منظور آشنایی این قشر با ارزش های دفاع مقدس است.

https://shoma-weekly.ir/d16Jgi