نگاه

اهمیت برنامه ششم در اقتصاد مقاومتی

معنای تأکید رهبر انقلاب بر روی اقتصاد مقاومتی این است که دیگر روی مقاله و کتاب و همایش و مسائلی از این دست که کارهای مقدماتی هستند تأکید نشود و موقع اقدام و عمل فرا رسیده و بایستی مسئولین همه در مقام عمل به این مسئله مهم توجه داشته باشند.
دکتر محمد کرمی راد- یکی از مهم ترین مسائلی که ابتدای هر سال با آن روبهرو هستیم، بحث نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری است که به صورت یک سنت پسندیده و امر مهمی برای آحاد مردم و مسئولین درآمده است.

امسال هم متوجه یک نکته مهم و اساسی شدیم و آن، تأکید بر اقتصاد به عنوان موضوعی که این چند سال اخیر مقام معظم رهبری روی آن توجه ویژه دارند و بخصوص در رابطه با سیاست های مهم و کلانی که در این راستا وجود دارد. برخی ها متأسفانه مسائل اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکرات و نتایج آن گره زده بودند، غافل از اینکه مقام معظم رهبری در سالهای قبل هم در بحث تولید ملی و توجه به تولیدات داخلی تأکیدات ویژه ای فرموده بودند و حتی در خصوص کاهش واردات کالاهای خارجی و توجه به خرید کالاهای داخلی دستورالعمل هایی داشتند.

به هر حال ما امسال می بینیم که توجه معظم له نسبت به این موضوع، نشان دهنده آن است که این موضوع اهمیت فوقالعاده ای دارد چرا که در بحث مذاکرات مخصوصا در خصوص سایر خواسته های قدرت طلبانه غرب و بخصوص آمریکا از جمله روی مسائل موشکی و دیگر مسائلی که برجام 1 و 2 و 3 و 4 نامیده می شود اشاره فرمودند. معنای تأکید رهبر انقلاب بر روی اقتصاد مقاومتی این است که دیگر روی مقاله و کتاب و همایش و مسائلی از این دست که کارهای مقدماتی هستند تأکید نشود و موقع اقدام و عمل فرا رسیده و بایستی مسئولین همه در مقام عمل به این مسئله مهم توجه داشته باشند. معنایش این است که دولت باید ستادی را برای این کار راه اندازی کند و قاعدتا مجلس هم که برنامه توسعه ششم را میخواهد بررسی کند قطعا این سیاست باید مدنظر مجلس باشد و متناسب با همین سیاست برنامه توسعه ششم و برنامه بودجه سالیانه را تنظیم و تدوین کنند. امیدواریم که در این راستا، اقدامات مؤثر و اجرایی در استان ها و شهرستان ها و بخش ها صورت بگیرد و این موضوع با قوت هرچه بیشتر از همین ابتدای سال دنبال شود.

https://shoma-weekly.ir/CEb97R