نگاه

اهمیت انتخابات مجلس ‌در کلام رهبر معظم انقلاب

حضور در انتخابات یکى از مستحکم‌ترین وسیله‌هایى است که این ملت مى‌تواند آن را مثل یک زره‌ پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله‌ دشمنان و سوءنیّت و بد دلىِ مستکبران و دخالت‌کنندگان نگه دارد ، آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات و معیارهای لازم داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.
حضور در انتخابات یکى از مستحکم‌ترین وسیله‌هایى است که این ملت مى‌تواند آن را مثل یک زره‌ پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله‌ دشمنان و سوءنیّت و بد دلىِ مستکبران و دخالت‌کنندگان نگه دارد ، آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات  و معیارهای لازم داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.

شرکت در انتخابات جهاد است
من توصیه‌ام به مردم در درجه‌ى اول این است که بیایند وارد میدان انتخابات شوند، صندوقهاى رأى را پر رونق کنند. خود این صفوفى که ایستادند، ممکن است زحمت هم داشته باشد؛ در هواى سرد؛ یک ساعت - کمتر، بیشتر - اما این مجاهدت است، این جهاد است؛ این زحمت پیش خداى متعال اجر دارد. بروند رأى بدهند.

حضور پررنگ اعتبار ملی
 را بالا خواهد برد

هرچه حضور پررنگ‌تر باشد، اعتبار و ارزش ملى بالا‌تر خواهد رفت. انتخابات هم همین جور است. هرچه صندوقهاى رأى شلوغ‌تر باشد، گسترش شرکت مردم بیشتر باشد، اعتبار کشور بالا خواهد رفت، مصونیت کشور بیشتر خواهد شد. مشارکت مردم می‌تواند آینده‌ى کشور را تأمین و تضمین کند.
انتخاباتهای ما جزو سالمترینهاست
براى اینکه در انتخابات شرکت کنند. بهانه‌جوئى نباید بشود. بعضى از حرف‌ها بهانه‌جوئى است. گاهى بهانه‌جوئى حقیقى است، گاهى بهانه‌جوئى براى این است که مردم دلسرد بشوند. انتخابات در کشور ما در مقایسه‌ى با انتخاباتهائى که ما مى‌بینیم در دنیا دارد انجام می‌گیرد و خبرش را داریم، جزو سالمترینهاست؛ انتخاباتِ خوبى است...

انتخابات؛ خون تازه
در پیکر انقلاب و نظام

با این انتخابات، خون تازه‌اى به پیکر انقلاب و کشور و نظام جمهورى اسلامى دمیده خواهد شد؛ حرکت تازه‌اى براى او پیش خواهد آمد، نشاط تازه‌اى پیدا خواهد کرد؛ همچنان که همه‌ى انتخابات‌ها همین جور است. انتخابات مظهر حضور مردم است؛ مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود است.
اولین شرط تقواست
کسى که مى‌آید به مجلس، باید با تقوا باشد. اوّلین شرط تقواست: «انّ اکرمکم عنداللَّه اتقاکم». دیگر این‌که باید طرفدار محرومین باشد؛ بداند که در کشور محرومیت هست و سعى و همّت او باشد که رفع محرومیت کند..

نماینده باید شجاع باشد
آن کسى که به عنوان وکیل این ملتِ انقلابى و مؤمن و شجاع به مجلس مى‌رود، باید انقلابى و مؤمن و شجاع باشد. اگر نگوییم شجاع‌ترین و مؤمن‌ترین و انقلابى‌ترین؛ لااقل در سطح این توده‌ى عظیم مردم که این گونه از خود درخشش نشان مى‌دهند، باشد.
 
مرز روشن با دشمن
آن کسانى که مرزشان با دشمن و دست‌نشاندگان دشمن مرز کمرنگى است، این‌ها براى ورود به مجلس اصلح نیستند. کسانى باید باشند که مرز روشنى با دشمن داشته باشند.

 

https://shoma-weekly.ir/SyoGzT