نگاه

انقلاب همیشه شکوهمند اسلامى

جمهورى اسلامى ایران به عنوان نمونه قدبرافراشته مردم سالارى دینى ، دشمنان متعدد و لجباز و کینه توزى دارد ؛ آنها هیچ گاه صدمه اى به اسلام و انقلاب اسلامى نمى توانند وارد کنند ولى نیش زهرآگین خود را ، با سوارشدن بر امواج نارضایتیهاى ناشى از سوء تدبیر و عدم شایسته سالارى و ضعف مدیریت و تنگ نظرى برخى مسئولان حکومتى و عناد دژخیمان خارجى و ترفندهاى مستکبران ، بر جان مصیبت دیده مردم صبور و شریف و نجیب ما مى زنند
سیدمصطفی میرسلیم- قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَمَا یُبْدئُ الْبَاطلُ وَمَا یُعیدُ[34سبأ:49]: بگو: حق آمد و باطل نه آغازگر است و نه باز مىگردد.

به کورى چشم معاندان به چهلمین سالگرد پیروزى انقلاب نزدیک مى شویم ، انقلابى که بر اساس ارزشهاى الهى و اصالتهاى وحیانى به پاخاست تا رذالتهاى اخلاقى را بزداید و حق را با تمام جلوه هاى زیبایش به کرسى بنشاند. از این آرمان عالیتر نمى توان یافت و در دوران ما ندایى برتر از آنچه از سینه مرحوم امام خمینى قدس سرّه برون آمد نمى توان سراغ گرفت. این انقلابى است وراى دیگر انقلابها: کهنه نمى شود، خاموشى ندارد، فروپاشى نمى پذیرد چون ریشه در قرآن دارد.

هر فرد یا گروه یا دولتى که بخواهد با این انقلاب درافتد ، بداند که ورافتد. کیست که به مصاف صداقت و عدالت و پاکى و فلاح برود و بتواند مدعى شود که چیرگى دائمى و سراسرى به دست مى آورد. کشتن انسانها و تخریب اماکن مقدس و هتک حرمت اولیاء الله و خسارت به مردم را بسیارى در قرون متمادى گذشته پیشه خود کردند اما در نهایت طرفى نبستند و از گردونه تاریخ خارج شدند و دنباله روهاى نابخرد آنها نیز امروز از آن گردون با خفّت تمام خارج مى شوند؛ آنچه باقى مى ماند حقّ است؛ بر تارک درخشان انقلاب اسلامى گردى از تقلاهاى مذبوحانه آنها نخواهد نشست. هرکس واقعا به دنبال تعالى و در جستجوى حق است ، فرصت را از دست ندهد و به دامان پر مهر انقلاب اسلامى پناه ببرد و با برگزیدن راههاى انحرافى آبروى خود را نبرد و باعث زحمت براى مردم شریف و رنجدیده این کشور جاویدان نشود.

اما قدر و منزلت ما و هر نسلى از این مرز و بوم به اخلاصى است که نسبت به آرمانهاى انقلاب نشان مى دهیم و به مقدار کوششى است که براى همراه کردن خود با انقلاب اسلامى و ارزشهاى آن ابراز مى داریم: چقدر تلاش مى کنیم تا خوبیها و زیباییهاى انقلاب را همچون عدالت و مواسات و رحمت و اتحاد ، در وجود خود و جامعه خود در همه ابعاد مستقر کنیم و متقابلا چقدر اهتمام مى ورزیم که تبعیض و فساد اقتصادى و تباهى سیاسى و آسیبهاى اجتماعى و تفرقه در بین ما رخ ننماید و اگر مبتلا شدیم چقدر براى ریشه کنى آن ، ولو به ضرر نزدیکانمان و رفاهمان و کسب و کارمان باشد، از صمیم دل جدیت نشان دهیم و مبارزه مى کنیم ؟

جمهورى اسلامى ایران به عنوان نمونه قدبرافراشته مردم سالارى دینى ، دشمنان متعدد و لجباز و کینه توزى دارد ؛ آنها هیچ گاه صدمه اى به اسلام و انقلاب اسلامى نمى توانند وارد کنند ولى نیش زهرآگین خود را ، با سوارشدن بر امواج نارضایتیهاى ناشى از سوء تدبیر و عدم شایسته سالارى و ضعف مدیریت و تنگ نظرى برخى مسئولان حکومتى و عناد دژخیمان خارجى و ترفندهاى مستکبران ، بر جان مصیبت دیده مردم صبور و شریف و نجیب ما مى زنند. فهم ودرک ارزشهاى انقلاب باید ما را به پالایش بى وقفه و همه جانبه خودمان وادارد تا مشمول رحمت الهى شویم و راه عزت و تعالى را بپیماییم.

https://shoma-weekly.ir/rRnVe5