نگاه

انحراف و برداشتی امروزی از الگوی زهرایی

اگر بتوان رسالت رسول خدا(ص) را در زمان جاهلیت وقت ، انقلاب نامید. متاسفانه بعد از پیامبر در آن جامعه ، تلاش بر به انحراف کشیدن ارزشهای اسلام به انجام رسید و در این زمان بود که بانوی دو عالم قیام نمودند. در واقع پدیده انقلاب اسلامی ایران نیز بر همین اساس شروع شد و با پیروزی در سال 1357 به سر منزل مقصود رسید.
محمد مهدی اسلامی - انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و سیره عملی آنها و در میان بهت و ناباوری بسیاری از صاحب نظران دنیا به ثمر رسید.

اگر نگاهی گذرا به آنچه مکاتب مختلف در خصوص انقلاب اسلامی ایران بیان داشتند ،بیاندازیم متوجه خواهیم شد که اغلب آنها نتوانستند به تحلیل درستی از آنچه که اتفاق افتاد برسند. گروههایی که معتقد بودند نظام اقتصادی پهلوی موجب انقلاب گردید و یا گروه دیگری که معتقد بر این مسئله بودند که امنیت و اختناق حاصل از رژیم گذشته موجب بروز انقلاب شد و یا گروههایی که بصورت ترکیبی بحث در خصوص انقلاب ایران می کردند ، به ندرت توانستند به رمز اصلی خیزش مردم وپیروزی انقلاب پی ببرند. به همین دلیل بود که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، عده ای از عناصر آمریکا اقدام به کودتا کردند و یا بعد از آن جنگ را علیه ملت ایران راه انداختند و در ادامه کشور را تحریم نمودند.

در واقع اگر بتوانیم یک نگاه کلی به قیام حضرت زهرا(س) بیاندازیم خواهیم دید که سر منشا انقلاب اسلامی ایران از کجا و بر چه اساسی بوده است.

اگر بتوان رسالت رسول خدا(ص) را در زمان جاهلیت وقت ، انقلاب نامید. متاسفانه بعد از پیامبر در آن جامعه ، تلاش بر به انحراف کشیدن ارزشهای اسلام به انجام رسید و در این زمان بود که بانوی دو عالم قیام نمودند.

در واقع پدیده انقلاب اسلامی ایران نیز بر همین اساس شروع شد و با پیروزی در سال 1357 به سر منزل مقصود رسید.

اما وظیفه کنونی ما برای حفظ ارزشهای انقلاب چیست؟

وظیفه اصلی ما شناخت دشمنان، یاران آنها و بازیگرانی است که به عنوان ابزار دشمن در داخل فعالیت می نمایند.

پس از چهار دهه آزمون و خطای دشمنان در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران ، آنها بدنبال روش جنگ نرم رفتند.

نفوذ به نیروهای داخلی و انحراف مردم از مسیر اصلی انقلاب ، از اهداف اصلی دشمنان در این جنگ است . این نظریه بین اکثریت مقامات و کارشناسان غربی و آمریکایی دارای اشتراک است.

در این میان نقش رسانه ، اصلی ترین گزینه جهت نفوذ می باشد.

اگر در سالهای گذشته شاهد بودیم که رسانه های دیداری و شنیداری در قالب شبکه های ماهواره ای سعی بر القاء یکسری اخبار دروغ به مردم را داشتند ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و عمومیت فضای مجازی شاهد هستیم که این کار را به وسیله گوشی های هوشمند تلفن همراه و با نرم افزارهایی که به همین دلیل ایجاد شده است ، انجام می دهند.

جالب است که مردم آگاه باشند ،نرم افزار تلگرام که در حال حاضر بین مردم ایران عمومیت یافته است در واقع توسط یک فرد روس یهودی و با سرمایه گذاری یک یهودی دیگر طراحی شده است . آنها با شناخت کامل از سبک و سلیقه مردم ایران ، این نرم افزار را چنان طراحی نموده اند که در حال حاظر بسیاری از مردم کشور را درگیر خود کرده است.

مدیر موسسه مطبوعاتی شما در ادامه افزود: در این میان روشهایی که دشمن جهت انتشار اخبار در این رسانه ها در نظر میگیرد هم بسیار جالب است . در زمان گذشته ما به وضوح مشاهده میکردیم که اخبار کاملا سانسور می شد و یا بصورت خبر تولیدی در اختیار عموم قرا میگرفت اما روش فعلی ، روشی است که در محافل خبری به روش دروازه بانی خبر معروف است. در این روش ، خبر اصلی توسط اخبار انحرافی بمباران میشود و خبر اصلی در حاشیه قرار میگیرد. در واقع این روش ، همان پیشرفته سانسور است.

مثلا در خصوص راهپیمایی 22 بهمن امسال و با توجه به صحبتهای ترامپ رسانه ای مختلف واکنشهای متفاوتی نشان دادند ، شبکه خبری فاکس نیوز که نگاهی همسو با دولت آمریکا دارد ، راهپیمایی 22 بهمن را کاملا مسکوت گذارد . شبکه خبری BBC که می خواهد خود را به آمریکا نزدیک تر کند در هنگام راهپیمایی ، مستند فرح دیبا را پخش می کند.

در سوی دیگر رسانه هایی که با ترامپ همسو نبودند مانند شبکه CNN اخباری را پخش می کند که تقابل خاصی با دولت ایجاد نکند ، مثلا نوجوانانی را نشان می دهد که با در دست داشتن تابلوهایی با زبان انگلیسی ، تشکر ملت ایران از ملت آمریکا در خصوص سیاستهای غلط ترامپ را نشان می دهد.

نیویورک تایمز که نزدیک به ترامپ است اینگونه خبر را کار میکند که نسبت به سالهای گذشته تعداد تابلوهای انگلیسی زبان بیشتر شده است و این مسئله را از تهدیدهای ترامپ می داند.

کانالهای فارسی ضد انقلاب و سلطنت طلبان نیز بر این اساس همین روش را در پی گرفته اند.

وی در ادامه اظهار داشت: در جنگ نرم ، یکی از مهمترین عوامل برای به مقصود رسیدن اهداف دشمن ، عناصر نفوذی در داخل هستند تا بتوانند اعتماد مخاطب را جلب نمایند.

این افراد نفوذی در مسیری میروند که رسانه های دشمن میخواهند و با انتشار اخبار کذب بین عموم جامعه سعی در بی اعتماد کردن مردم نسبت به نظام رادارند.

اگر ما بتوانیم یاران اطراف خود را درست ساماندهی کنیم ، نتیجه دلخواه را بدست خواهیم آورد .

به مثال دیگری در خصوص بازی رسانه ای آمریکایی ها توجه داشته باشید که توسط مردم ما نشر و گسترش پیدا کرد: در زمانی که ترامپ قانون ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور به آمریکا را تصویب نمود عده کمی از مردم آنجا نسبت به این قانون اعتراض کردند و خواستار لغو آن شدند ، دراین میان در کشور نسبت به ورود ایرانیان به آمریکا اعتراض بیشتری صورت گرفت در فضاسازی رسانه ای آنچنان هجمه ای به راه افتاد که صحبت از عدم آتش زدن پرچم به میان آمد و آن را توهین به ملت آمریکا دانستند در صورتیکه حتی در کشور ایالات متحده آمریکا پرچم آن کشور به آتش کشیده می شود.

علی ایحال ما باید اهداف دشمن را بفهمیم و در واقع همان مسائلی است که ترامپ عنوان داشت . جالب است که مقام معظم رهبری در روز سوم خرداد و در دیدار با تعدادی از نیروهای سپاه اشاره کردند که هدف اصلی آمریکا ، تصاحب انقلاب است ، موشک و هسته ای و ... همه بهانه است.

وظیفه ما در برابر اهداف و حرکات آمریکا باید بر این اساس باشد که بتوانیم با اجرای امر به معروف و نهی از منکر در حیطه وظایف خودمان از انحراف جامعه جلوگیری نماییم.

* برگرفته از سخنرانی در جمع بازاریان تهران و در مسجد امام (ره)

https://shoma-weekly.ir/EdrZfU