نگاه

انتظارات از فراکسیون جدید موتلفه اسلامی

روههای مشخص برای آنکه به دلخواه خود در هیأت رئیسه و ریاست مجلس برسند نوعی جنگ قدرت و لشگرکشی را شروع کردند و بجای تفکر و قاعده انتخاب اصلح و صالحان برای مدیرت در پی به قدرت رساندن این و آن برآمدند و نمونه‌های تلخی از بداخلاقی و خلاف واقعیت‌گویی را بجا گذاشتند.

دکتر اسدالله بادامچیان- بحمدالله مجلس نهم در موعد مقرر در قانون تشکیل و با نظم خوبی کارهایش را شروع کرد.
به همه نمایندگان این دوره تبریک ورود می‌گوئیم و برای آنها از خدای قادر متعال مسئلت مزید توفیقات داریم.
به هیأت رئیسه محترم به ویژه جناب آقای دکتر لاریجانی نیز تبریک گفته برای آنان توفیق خدمات بهتر و بیشتری را آرزومندیم.
***
تشکیل مجلس مصادف با 14 و 15 خرداد است که همزمان با سالگرد رحلت آن منجی قرن و انتخاب شایسته ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است. این مناسبت‌ها برای نمایندگان یادآوری دارد که بار سنگین تعهد انقلابی به خط خمینی و خامنه‌ای را باید با کمک الهی به بهترین وجه به مقصد برسانند و وصیتنامه آن امام سفر کرده و رهنمودهای امام مسلمین را بهترین سرمشق و هدایتگر بدانند و هر لحظه خاطره قیام سرنوشت‌ساز ملت ایران در 15 خرداد 1342 و شهدای بزرگوار آن روزها و همه شهدای انقلاب اسلامی از فیضیه تا نبرد با کاپیتولاسیون آمریکایی شاه تا 15 خرداد و 17 شهریور و جبهه‌های دفاع مقدس و اخیراً شهدای هسته‌ای را در منظر و ذهن خویش داشته باشند تا قانون‌گذاری و نظارت و سایر وظایف آنها روح بلند امام و شهدا را خشنود سازد.
***
پیام مقام معظم رهبری به مجلس نهم که همراه تذکر معظم له در توجه به سایر رهنمودهای دوره‌های گذشته است بهترین راهنمای نمایندگان محترم مجلس نهم می‌باشد. محورهای اصلی این پیام ناظر به وظایف اساسی در مجلس نهم است که انشاءالله نمایندگان محترم در اجرای آنها کوشش لازم را خواهند داشت.
***
مجلس نهم بر خلاف مجلس هشتم در آغاز کار خویش مواجه با چالش‌های جدی شد.
در دوران انتخابات، جبهه‌هایی پدید آمدند که به بهانه رقابت برای پرشورکردن انتخابات در جهت قبضه مجلس شورای اسلامی برآمدند و متأسفانه بجای رقابت اصولگرایانه، ادامه در صفحه 4
ادامه از صفحه اول
در جهت رقابت حذفی هر آنچه توانستند در تخریب رقبای اصولگرای خویش انجام دادند و علیه چهره‌های شاخص اصولگرا و یاران موتلفه اسلامی تخریب شدیدی را با انواع نسبت‌های ناروا روا داشتند که نشریات و همایش‌ها و مصاحبه‌های آنان اسناد غیر قابل انکاری است و مهم آنکه ادعا می‌کردند که آنها را دارند تخریب می‌کنند.
بحمدالله کار آنها به ثمر رسید و آنها هم مثل بقیه گروههای در صحنه انتخابات تعدادی را به مجلس فرستادند که اگر آن کارهای حذفی و تخریبی را نمی‌کردند همین تعداد را در مجلس می‌توانستند داشته باشند.
انتخابات که تمام شد همه دلسوزان توصیه کردند که این نوع رقابت حذفی و سلطه‌ای را کنار بگذارند لکن گروههای مشخص برای آنکه به دلخواه خود در هیأت رئیسه و ریاست مجلس برسند نوعی جنگ قدرت و لشگرکشی را شروع کردند و بجای تفکر و قاعده انتخاب اصلح و صالحان برای مدیرت در پی به قدرت رساندن این و آن برآمدند و نمونه‌های تلخی از بداخلاقی و خلاف واقعیت‌گویی را بجا گذاشتند.
کار در جبران آسیب‌ها
صریح بگوییم که همه واقعیت‌ها را می‌دانند و کسی نمی‌تواند بصیرت و آگاهی و شعور ملت ایران و منتخبان آن را انکار نماید. لذا نیازی به افکار و توجیه نیست، نیاز به آسیب‌شناسی و رفع آسیب‌هاست. واقعیت این است که شیب‌های فراوانی در اثر این رقابت حذفی و تخریبی پدید آمد که اثرات آن به این سادگی جبران نمی‌شود.
عاملان اصلی این آسیب‌ها (جریانی و جناحی یا شخصی) چه در صحنه و چه در پشت صحنه بیش از همه آسیب دیده‌اند.
پیشنهاد ما این است که پس از انتخاب هیأت رئیسه دائم همه با هم بکوشند و بکوشیم که این آسیب‌ها را ترمیم کنیم. از آنها که دو باره این آسیب‌ها را دارند بیشتر می‌کنند دوری گزینیم. رقابت تلخ را تبدیل به شیرینی همکاری و تقدیم خدمات نماییم.
***
وظایف فراکسیون موتلفه در مجلس نهم
فراکسیون موتلفه اسلامی در مجلس نهم در این زمینه وظیفه سنگینی را به عهده دارد.
دوستان موتلفه، وارد این جدال‌های قدرت‌مدارانه نشدند. البته وظایف خود را در تأیید اصلح‌ها و رأی به آنان و خنثی کردن جنگ قدرت بخوبی انجام دادند.

اکنون انتظار داریم:
1- عزیزان ما در جهت همگرایی اصولگرایانه و رفتار اخلاقی، و کار جدی در مشترکات بکوشند و همگان را به اجرای رهنمودهای ولی امر مسلمین و امام راحل (ره) دعوت نمایند.
2- وارد این جدالها و جنگهای قدرت و جریان تخریب و حذف نشوند.
3- همت خود را در تصویب و ارائه طرحها و تکامل لوایح و گسترش نظارت مجلس و انجام وظایف نمایندگی ملت بزرگ ایران مصروف نمایند.
4- همه استعداد و برنامه‌های فراکسیون و خود را در جهت اجرای مطلوب رهنمودها و جلب رضایت خاطر نایب امام زمان که خشنودی خاطر مبارک بقیه الله الاعظم را به همراه دارد، بکار گیرند.
5- آنچنان در انسجام تشکیلاتی خود و انضباط در عمل صادقانه به تصمیم‌گیری‌های فراکسیون بر اساس خرد جمعی حاضران بکوشند که بتوانند نمایشگر جامعه نمونه اسلامی در حدود نمایندگی مجلس باشند.
6- همه سعی خود را در رفع مشکلات مردم به ویژه در زمینه اقتصاد و رفع تورم و گرانی‌ها، و رضایت عمومی مردم بکار گیرند. اللهم وفقنا لما تحب و ترضی


https://shoma-weekly.ir/NnF7vA