نگاه

انتخاب اصلح امری الهی، سیاسی، اجتماعی و عقلی

در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها در برابر خداوند موظف به انتخاب اصلح هستیم و انتخاب اصلح امری الهی، سیاسی، اجتماعی و عقلی است.
فضلالله فرخ- مطابق احادیث اسلامی یکی از شرایط افرادی که در جامعه مسئولیت میپذیرند عدالت است، انسان ازنظر عقلی به دنبال انتخاب بهترین است و دین اسلام نیز همیشه افراد را بهسوی بهترینها هدایت میکند. رسول اکرم(ص) میفرمایند: هرکس در امور مسلمین برای مقامی پیش بیافتد و حالآنکه ببیند بهتر از او هست به خدا، رسول و مؤمنین خیانت کرده است؛ بنابراین در انتخابها و انتصابها در برابر خداوند موظف به انتخاب اصلح هستیم و انتخاب اصلح امری الهی، سیاسی، اجتماعی و عقلی است.

امروز در بین نامزدهایی که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان احراز شده است، یک مجتهد مسلم و فردی که در مناصب گوناگون خدمت کرده و آزمون خود را پس داده و بهویژه دریکی دو سال اخیر در قوه قضائیه خدمات شایستهای مانند احیاء کارخانههای ازکارافتاده در شرایطی که رهبر انقلاب به رونق اقتصاد و مانع زدایی تأکید داشتند را به منصه ظهور و بروز گذاشت، حضور دارد. آیتالله رئیسی در قوه قضائیه ثروتهای غارت رفته را به بیتالمال بازگرداند و در هر جا مسئولیتی بر دوش داشت، برتری و اصلحیت ایشان بر همه ثابتشده و شکی در این نیست که وظیفه شرعی، عرفی و عقلی آن است که مردم بهصورت گسترده در انتخابات شرکت کرده و اصلح را انتخاب کنند، این مهم مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری نیز بود است. حضور گسترده مردم و انتخاب اصلح نظر امام و رهبری و عقل و شرع است.

رقبا را نباید نادیده گرفت

برخی از برادران و حتی توده مردم که آرزومند حضور آقای رئیسی بودند با آمدن ایشان به میدان؛ بهنوعی خاطرجمعی رسیدهاند این در حالی است که طرف مقابل و رقبا را نباید نادیده گرفت. برخی از جریانات نیز در این ایام دست از تخریب و تهمت دست برنمیدارند، توجه به فتنهها ضروری است، باید همت کرد و به تعبیر رهبر انقلاب از نفوذ کلام خود برای انتخاب اصلح بهره ببریم.

در مقابل ما فضای مجازی رها و لجامگسیخته قرار دارد که درصدد تخریب و تشویش اذهان عمومی فعالیت میکند و نباید گوش به حرف این مراکز تأیید نشده که در دست دشمنان است، بدهیم و تحت تأثیر شایعات دروغ قرار نگیریم.

برخی افراد در فکر فتنهگری هستند باید در قبال این جریانها مردم را بیدار کرد تا شاهد انتخاب اصلح و مورد رضایت امام زمان و نائب ایشان باشیم و از این طریق دست باند نفوذی وابسته به خارج، از انقلاب و کشور قطع شود تا وعده خداوند در قرآن که امانت را به اهل آن بسپارید، از طریق انتخاب، افراد اصلح در انتخاباتهای پیش رو محقق شود.

https://shoma-weekly.ir/k1nT2g