نگاه

انتخابات یازدهم، الگویی برای آینده

انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و شوراها پایان یافت . این دوره یک دوره کاملا متفاوت استثنایی بود . رفتار مردم و نامزدها در خور یک رقابت سالم ، آزاد ، قانونمند ، جدی و اخلاقی بود . انتخابات آزاد ، سالم و اخلاقی می‌تواند یک مقدمه خوب برای خلق حماسه اقتصادی باشد.

محمد کاظم انبارلویی-24 خرداد 92 بدون شک یک روز تاریخی در حیات سیاسی ملت ماست . دیروز هجوم مردم به صندوقها، صفهای طولانی و نشاط و طراوت حضورمردم و بلوغ سیاسی آنها درچشم دوربین‌ها و ناظران جهانی خیره کننده بود.
بیش از یک میلیون نفر از همین مردم به عنوان ناظر و مجری بر سر صندوقها، برگزار کننده انتخابات مردمی این دوره بودند . این عده از مومن‌ترین و مطمئن ترین امنای مردم می باشند.
مدل مردم سالاری در ایران یک مدل بی بدیل است . قدمت مردم سالاری در ایران به یکصد سال پیش می‌رسد . اما از سه دهه قبل به دلیل پدیداری انقلاب اسلامی که مردم سالاری در ایران باپسوند دینی مزین شد، توجه محافل جهانی بویژه فیلسوفان سیاسی را به خود جلب کرد.
این مردم هستند که در ایران حکومت می‌کنند این واقعیتی است که حتی دشمنان اسلام و ایران نمی‌توانند آن را انکار کنند.
مردم سرنوشت سیاسی کشور را رقم می‌زنند و حاکمان را با رای مستقیم و غیر مستقیم خود بر می‌گزینند و مسئولیت حسن و قبح انتخاب خود را می‌پذیرند . این مردم هستند که هر دوره با کسب تجربه و جمع بندی آن در اسلامی کردن مناسبات نظام با تدبیر و هوشمندانه عمل می‌کنند.
دولت یازدهم که با سرانگشت هدایت مردم و با حماسه سیاسی روی کار می‌آید ماموریت دارد حماسه اقتصادی را با همت همین مردم به وجود آورد.
حماسه اقتصادی اگر در پی حماسه سیاسی پدید نیاید بدون شک
بی مهری به حضور هوشمندانه و آگاهانه مردم است .
دولت برخاسته از رای حماسی مردم باید سینه خود را در برابر
زیاده خواهی‌های غرب بویژه آمریکا سپر کند و هوشمندانه از تهدیدها و تحریمها عبور نماید.
شرط عبور از تحریمها این است که دولت کمک کند مردم در مزارع، کارخانجات ، بازار و زیر سقف  آزمایشگاهها و دانشگاهها تولید ملی را سامان دهند .
اکنون فهرستی از مطالبات معیشتی مردم در برابر منتخب مردم قرار دارد .
1- دور زدن تحریمها و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن
2- سامان دادن به بازار و قیمت ها از طریق راه اندازی چرخ تولید ملی
3- کنترل تورم و برون رفت از رکود
4- رفع بیکاری و اهتمام به تامین مسکن و مهار گرانیهای
افسار گسیخته
اگر منتخب ملت بتواند به این مطالبات همت بگمارد می‌تواند روی حمایت و همکاری مردم حساب باز کند تا ان‌شاءالله حماسه اقتصادی به عنوان دومین شعار کلیدی سال 92 خلق شود.
انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و شوراها پایان یافت . این دوره یک دوره کاملا متفاوت  استثنایی بود . رفتار مردم و  نامزدها در خور یک رقابت سالم ، آزاد ، قانونمند ، جدی و اخلاقی بود . انتخابات آزاد ، سالم  و اخلاقی می‌تواند یک مقدمه خوب برای خلق حماسه اقتصادی باشد.
انتخابات دوره یازدهم را می توان یک پایه یا الگو برای انتخابات‌های بعدی تلقی کرد.
چارچوبهای قانونی و اخلاقی انتخابات جایی برای شرارت دشمن باقی نگذاشت. از این بابت باید از انضباط سیاسی دولت در اجرا و انضباط اجتماعی شورای نگهبان در نظارت و انضباط اخلاقی نامزدها در نقد درون گفتمانی مسائل مربوط به انتخابات و نیز از حضور حماسی و قانونمند مردم در این انتخابات تشکر کرد.
هر کس که مورد اعتماد مردم قرار گیرد و به عنوان منتخب ملت انتخاب شود باید به او تبریک گفت و به او احترام گذاشت و تلخی‌های رقابت‌ها را فراموش کرد و به شیرینی وحدت ملی و انسجام اسلامی فکر کرد و در سایه این وحدت، گفتمان پیشرفت ، خدمت و عدالت را به پیش برد.

https://shoma-weekly.ir/RtBPOw