نگاه

امکانات ایران برای گردشگری سلامت

در دیدار قائم مقام وزیر بازرگانی عراق با میرمحمدصادقی توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

علاء میرمحمد صادقی- خداوند ما و عراق را بایکدیگر همسایه قرارداده است و در واقع ما یک خانواده هستیم که در دو کشور زندگی میکنیم و از نظر مذهبی و اعتقادی به هم وابستهایم. بعد از کعبه، دومین پناهگاه و مامن ما ایرانیها کشور عراق است که آرامگاه ائمه اطهار در آنجا واقع شده است.

دولتمردان هر دو کشور علاقهمند به گسترش روابط تجاری فی ما بین هستند، در حال حاضر زمینه گسترش همکاریها فراهم است و تجار و بازرگانان دو کشور باید از این فرصت پیش آمده، ‌‌نهایت استفاده را ببرند. دولتمردان هر دو کشور علاقهمند به گسترش روابط تجاری فیمابین هستند ضمن آنکه در حال حاضر زمینه گسترش همکاریها فراهم است و تجار و بازرگانان دو کشور باید از این فرصت پیش آمده، ‌‌نهایت استفاده و بهره را ببرند.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاسیس شده و تا کنون چندین هیئت تجاری را بین دو کشور اعزام و پذیرش کرده است. با این رفت و آمدهای تجار، روابط تجاری افزایش مییابد و همچنین پیشنهاد میگردد شرکتهای مشترک بازرگانی بین ایران و عراق تشکیل شود تا حجم مراودات تجاری به حدمطلوب طرفین برسد.

در بخش سلامت امکانات و تسهیلات زیادی در ایران وجود دارد که میتوان خدمات پزشکی مطلوبی را به دوستان عراقی خود ارائه نماییم. ترجیح میدهیم که منافع کمتری ببریم ولی با کشور دوست و برادر عراق کار کنیم. تجار ایرانی به عراق ارادت دارند و قطعا در آنجا کار میکنند و خیانت نخواهند کرد.

اتاق مشترک ایران و عراق تا به امروز فعالیت خوبی داشته و هماکنون نیز نسبتا فعال است. فرصت بسیار خوبی برای ایران است. برای عراق هم همینطور. خیلی از کالاهای صنعتی به عراق میفرستیم، چراکه اگر نیازمند خدمات مهندسی ایران هستند. صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور سهم بسزایی در روابط ایران و عراق دارد. خیلی از پروژههای راه را مهندسان ایرانی اجرایی کردهاند و مهندسان ایرانی نقش داشتهاند.


https://shoma-weekly.ir/pFUkDZ