نگاه

الزامات کار انتخاباتی

انتخابات مجلس، حزب به تنهایی فردی را نامزد می کرد رای قطعی میاورد ولی ما این کار را نکردیم. بلکه همه نیروها را دعوت کردیم و با آنها فهرست مشترک دادیم و مخصوصا با روحانیت. این موارد از ضروریات کار انتخابات است و در حال حاضر هم سیاست ما به همین صورت است مگر به این وظیفه شرعی برسیم که مؤتلفه اسلامی وظیفه داردبه تنهایی فهرست بدهد. اگر تکلیف شرعی ما این بود که در زمان خاص این کار را به عنوان تکلیف شرعی، انجام می دهیم، ولی الان سیاست و استراتژی ما وحدت همه نیروهای اصولگرا با شعار یک فهرست، یک صدا با محوریت روحانیت و در خط ولایت است.
دکتر اسدالله بادامچیان- این سؤال بارها پرسیده شده است که چرا حزب مؤتلفه اسلامی با به عنوان یک حزب به تنهایی وارد انتخابات نمی شود؟

زیرا انتخابات یک امر مردمی است و تا آنجا که میسر باشد باید ما با همه مردم این کار رو پیگیری کنیم. این استراتژی صحیح ما از آغاز نهضت امام خمینی (ره) بوده است که در مؤتلفه اسلامی با همه گروههای مبارز همراهی کنیم. و بعد هم کوشیده ایم همه با هم بر علیه رژیم کار بکنیم. و در دوران مبارزه، سیاست امام خمینی(ره) هم همین بودکه کسانی که با شاه مبارزه میکنند ولو غیر مذهبی،با آنها برخورد نکنند، زیرا اینها به هر حال ضربه ای به شاه وارد می ساختند و بلکه کسانی اسلامی نبودند و با شاه مبارزه می کردند، با امام ارتباط را داشتند و امام آنها را از خود ترد نمی کردند.بعد از پیروزی انقلاب هم در حزب جمهوری اسلامی، سیاست این بود که همه با هم باشیم و در انتخابات هم به همین شکل عمل کنیم . چه در انتخابات اول و چه سایر انتخابات ها ما کوشیدیم که با همه کار کنیم و این نکته بسیار مهمی بود که حتی بعد از اینکه حادثه هفتم تیر و هشتم شهریور پیش آمد و طبیعتا اگر در انتخابات مجلس، حزب به تنهایی فردی را نامزد می کرد رای قطعی میاورد ولی ما این کار را نکردیم. بلکه همه نیروها را دعوت کردیم و با آنها فهرست مشترک دادیم و مخصوصا با روحانیت. این موارد از ضروریات کار انتخابات است و در حال حاضر هم سیاست ما به همین صورت است مگر به این وظیفه شرعی برسیم که مؤتلفه اسلامی وظیفه داردبه تنهایی فهرست بدهد. اگر تکلیف شرعی ما این بود که در زمان خاص این کار را به عنوان تکلیف شرعی، انجام می دهیم، ولی الان سیاست و استراتژی ما وحدت همه نیروهای اصولگرا با شعار یک فهرست، یک صدا با محوریت روحانیت و در خط ولایت است.

در این مساله که چرا با دو تشکل ایثارگران و پایداری همگرایی داریم؟ آنها از ما خواستند که با ما همراهی کنید و به این ائتلاف نزدیک شویم. لذا با آنها جلساتی برگزار کردیم. جلسات بسیار خوبی بود و به این نتیجه رسیدیم که ما در مسایل مربوط به ائتلاف اصولگرایان با هم همکاری کنیم و همچنین در اشراف جامعتین و با ظرفیت آیت الله مصباح یزدی همکاری کنیم و همه اصولگرایان را دعوت کنیم که با هم جلسه داشته باشیم و باهم همکاری کنیم. از طرف دیگر دوستان دو طیف،از ما این انتظار را داشتند که با این مساله به صورت ضلعی برخورد کنیم به این معنی که ضلع مؤتلفه اسلامی و جبهه پیروان خط امام و رهبری، ضلع ایثار گران و ضلع پایداری؛ در طول بحث ها، ما توضیح دادیم که در این دوره انتخابات مجلس امکان ضلعی عمل کردن نیست و این روش موجب همگرایی نیروهای ارزشی و اصولگرا نمی شود. به همین علت بیان شد که نظر ما در مؤتلفه این است که که شورای متحداصولگرایان شکل بگیرد . ما در این حرکت به شورای هماهنگی اصولگرایان رسیدیم که تقریبا مورد توافق همه از جمله جامعتین و آیت الله مصباح یزدی و سایر علما و روحانیت محترم است. البته همین دوستان این نظر را داشتند که ما سه تشکل با هم تا پایان همراهی کنیم و اگر دیگران به ما نپیوستند، سه گروه با هم فهرست بدهیم. تذکرا محضر آنها گفته شد که هدفما در مؤتلفه اسلامی ائتلاف جمعی اصوالگرایان است نه اینکه سه تشکل با هم وحدت کنند و بقیه اصولگرایان در نظر گرفته نشوند.

مجموعه بحثی که تا اینجا داشته ایم کار بسیار خوبی بوده است و از این کار کاملا راضی هستیم و فکر میکنیم که این یک وظیفه شرعی بوده که انجام دادیم و ان شاء الله امیدواریم بعد از این همه چهره های اصوالگرای صاحب نفوذ و همه تشکلها، با محوریت روحانیت محترم در شورای متحد اصولگرایان با هم تجمع کنیم وطبیعتا یک هیئت رئیسه انتخاب گردند که با ارتباط با روحانیت بتوانند انجام وظیفه نمایند.

ان شاء الله همه با هم کاری را انجام دهیم که در پایان انتخابات مجلس دهم شادی قلب امام زمان(عج) و لبخند رضایت نائب بر حق ایشان و خشنودی ملت بزرگ ایران اسلامی را داشته باشیم.

منبع:راه کمال

https://shoma-weekly.ir/R6G32j