نگاه

الزامات تحقق شعار مجمع یازدهم

حزب مؤتلفه اسلامی به لطف آبرویی که دارد هم می‌تواند در جذب و جمع‌کردن جریان اصولگرایی در کشور نقش ایفا کند و هم با کادرها و نیروهای بالقوه و اثرگذارش با حضور در مجلس و دولت به شعار اصولی‌اش دست پیدا کند.
محمد علی امانی- شعار مجمع دهم حزب مؤتلفه اسلامی «پیش به سوی دولت و جامعه نمونه اسلامی با گفتمان رهبری» بود که بر اساس چشم‌انداز پانزده ساله‌ - همچون بند توانمندی تشکیلات در کادرسازی برای اداره کشور - تنظیم شده بود.

بر اساس شعار مجمع دهم، حزب تصمیم گرفت نامزد مستقل برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد. این کار را هم انجام دادیم؛ ولی بر اساس شرایط وقت تصمیم بر این شد همگرایی در جریان اصولگرایی اتفاق بیفتد و نامزد حزب طبق تدبیر جمعی در صحنه رقابت‌ها حضور نیابد. تکلیفی که شورای مرکزی به دوش بدنه اجرایی گذاشته بود، ما را به این سمت سوق می‌داد که بتوانیم در راستای کادرسازی‌های مختلف اهداف پیش‌بینی شده در چشم‌انداز پانزده ساله حزب را محقق سازیم.

تصمیم جمعی حزب درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی این بود که شرایط امروز کشور ما، حزب را مکلف می‌کند در انتخابات همگرایی و ارزش‌گرایی را در صحنه سیاسی کشور تقویت سازد. لذا از ابتدای امسال همه توان حزب به جمع‌کردن جریان اصولگرایی معطوف شده است.

شعار مجمع یازدهم را «مجلس کارآمد، دولت کریمه و جامعه نمونه اسلامی» انتخاب کردیم که زمینه یک مجلس کارآمد اصولگرا و پس از مجلس در سال‌های آتی براساس تکلیفی که حزب به عهده دارد، کادرهای مختلف را در اداره کشور آماده کند تا ان‌شاءالله بتوانیم در جریان اصولگرایی به‌عنوان یک حرکت تشکیلاتی در خدمت اصولگرایان برای نظام و کشورمان منشاء خدمات باشیم.

اگر به این شعار در مجمع عمومی پرداخته و بر همین مبنا خط مشی مجمع تصویب شود و برای عزیزانی که در آینده مسئولیت اداره حزب را عهده‌دار می‌‌شوند شعار مجمع یازدهم یک تکلیف تشکیلاتی تلقی شود، امید است در دوره آتی با انتخاب مدیران جدید اهداف مستتر در این شعار تحقق یابد.

لازمه تحقق جامعه نمونه اسلامی این است که هم در قوه مقننه در تصویب قوانین اصولی در نحوه اداره کشور اثرگذار باشیم و هم در قوه مجریه بتوانیم مصوبات را با تدبیر و دقت اجرا کنیم. لذا همان‌طور که اشاره کردید برنامه حزب مؤتلفه اسلامی برای مجلس، کوتاه‌مدت است. در زمینه اداره کشور هم داریم برنامه‌مان را دنبال می‌کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم نسبت‌به توسعه جامعه نمونه اسلامی گام‌های مؤثری را در ادوار آتی برداریم. این شعار ابتدایی و اولیه مؤتلفه اسلامی بوده و اصولا این حزب با هدف تشکیل جامعه نمونه اسلامی حرکتش را آغاز کرده است. تلاشمان این است که با حضور در قوای مقننه و مجریه بتوانیم کارآمدی حزب را در محقق‌شدن این شعار نشان دهیم.

همیشه معتقد بودیم حزب را به‌عنوان یک تشکیلات دینی و سیاسی برای رسیدن به هدف‌مان، یعنی تشکیل جامعه نمونه اسلامی آماده کنیم. بر این مبنا در طول حرکت سیاسی‌مان بعد از انقلاب به دنبال این بودیم از همه ظرفیت‌های جریان اصولگرایی استفاده کنیم. شرایطی که الان حزب دارد، علاوه بر کادرهایی که در سطح کشور در دوره‌های مختلف در بدنه نظام مسئولیت داشتند و دارند و کار کرده‌اند، کادرهای جوان و بالقوه‌ای هم داریم که قادریم در این زمینه آنها را به کار بندیم. به اعتقاد حقیر حزب مؤتلفه اسلامی به لطف آبرویی که دارد هم می‌تواند در جذب و جمع‌کردن جریان اصولگرایی در کشور نقش ایفا کند و هم با کادرها و نیروهای بالقوه و اثرگذارش با حضور در مجلس و دولت به شعار اصولی‌اش دست پیدا کند.

*قائم مقام دبیرکل

https://shoma-weekly.ir/Ku5M6l