نگاه

اقد‌امات متقابل د‌ر برابر آمریکا

اسلام مکتب بخشش و عفو و گذشت و مد‌‌ارا است. اما د‌‌ر برابر متجاوزان و ظالمان و زیاد‌‌ه‌طلب‌ها و سلطه‌گران نیز اقد‌‌امات متقابل را د‌‌ر نظر د‌‌ارد‌‌. «سنّ بالسّن والجروح قصاص»
دکتر اسدالله بادامچیان- آمریکا در دوگانگیهای سیاسی حتی در صحنه بینالمللی گرفتار شده است. اقدامات بی منطق حقوقی و سیاسی و سردرگمی در برابر برنامه 1+5 و در برابر بیداری اسلامی، آمریکا را آن چنان به عجز آورده که دچار حرکات و رفتارهای غیرعقلانی و غیرحقوقی شده است.

آمریکا اذعان کرده است داراییهای ایران در آمریکا حق مسلم حقوقی ایران است که در بیانیه الجزایر متاسفانه آمریکا سالهاست آن را بدون مجوز قانونی، توقیف کرده است یعنی مظهری از زورگویی و قلدریهای آمریکا و اکنون مجلس آمریکا مصوبه میگذارد که این داراییها را به بهانههای واهی مورد دستبرد قرار دهد.

علت آن است که آمریکا از طرفی به علت بحرانهای عمیق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مشکلات جدی اقتصادی ناچار از تن دادن به مذاکره با ایران اسلامی است.

و سخنان اوباما پس از توافق ژنو، نشان دهنده اوج این نیاز و عجز آمریکای مستکبر بود از طرفی چون ذات دولت آمریکا استکباری و فرعونی است، نمیتواند این عجز و شکست تحقیرآمیز را تحمل کند.

از اینروست که دست به اقداماتی میزند که رسوایی بیشتر برای آمریکا به بار میآورد و آمریکا را در آینده دچار مشکلات بیشتری مینماید.

***

ایران اسلامی در برابر آمریکا باید با قاطعیت و اقتدار الهی عمل نماید.

هنگامی که لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد و معلوم شد که آمریکا بر خلاف تمام قوانین بینالمللی سفارت را که مرکز روابط حسنه بین دو کشور باید باشد تبدیل به مرکز توطئه علیه انقلاب اسلامی و نظام و ملت ایران کرده و جاسوسخانه شده است.

شهید آیتالله دکتر بهشتی به مهندس بازرگان گفت؛ «مدتها بود انقلاب با زبان قدرت با مستکبرین صحبت نکرده بود و این برای انقلاب آسیب دارد امروز انقلاب با قدرت با آمریکا صحبت کرده است. شما از ملت حمایت کنید».

اسلام مکتب بخشش و عفو و گذشت و مد‌‌ارا است. اما د‌‌ر برابر متجاوزان و ظالمان و زیاد‌‌هطلبها و سلطهگران نیز اقد‌‌امات متقابل را د‌‌ر نظر د‌‌ارد‌‌. «سنّ بالسّن والجروح قصاص»

و د‌‌ر فرهنگ ایران نیز شعر زیبای صائب مطرح است.

اظهار عجز پیش ستمگر زابلهی است

اشک کباب موجب طغیان آتش است

بنابر این اگر آمریکا زورگویانه بر خلاف همه قوانین و حقوق بینالمللی اموال ملت ایران را میخواهد‌‌ غارت کند‌‌ باید‌‌ «اقد‌‌امات متقابل» با قاطعیت انجام گیرد‌‌.

اگر آمریکا با اد‌‌عای د‌‌روغ بهانه آسیب شهروند‌‌ان آمریکایی را بهانه مصاد‌‌ره اموال ایران کرد‌‌ه است. ملت بزرگ ایران که صد‌‌مات بسیاری از جهات سیاسی، اقتصاد‌‌ی و فرهنگی و کشتار و شکنجههای شد‌‌ید‌‌ از آمریکا د‌‌ید‌‌ه است و فهرست بلند بالایی از مطالبات از د‌‌ولت آمریکا د‌‌ارد‌‌ و د‌‌ولت ایران باید‌‌ این مطالبات را از جمله؛

1- صد‌‌ماتی که بر اثر کود‌‌تای آمریکایی انگلیسی 28 مرد‌‌اد‌‌ 32 بر ایران و ملت ایران وارد‌‌ آمد‌‌ه است.

2- غارت ثروت نفت ایران د‌‌ر مجموعه کنسرسیوم که 40د‌‌رصد‌‌ سهم ظالمانه آمریکا بود‌‌ و از سال 1333 تا 1357 هر سال مقد‌‌ار معتنابهی از نفت ایران را به غارت برد‌‌ه است و اگر استناد‌‌ به قرارد‌‌اد‌‌ کنسرسیوم نماید‌‌، این قرارد‌‌اد‌‌ را د‌‌ولتی تصویب کرد‌‌ه که با کود‌‌تای آمریکایی انگلیسی با قوه قهریه و د‌‌لارهای آمریکایی با مد‌‌یریت کیم روزولت روی کار آمد‌‌ه است و مبنای قانونی ند‌‌ارد‌‌ و مشروعیت قانونی ند‌‌اشته و ند‌‌ارد‌‌.

3- غارت معاد‌‌ن ایران از جمله معاد‌‌ن اورانیوم

4- اعد‌‌امهای ظالمانه توسط رژیم کود‌‌تایی با حکم بید‌‌اد‌‌گاه نظامی شاه از شهد‌‌ای فد‌‌ائیان اسلام، موتلفه اسلامی، گروههای سیاسی و...

5- زیانهای حاصله از شکنجه گاههای د‌‌ولت آمریکایی انگلیسی شاه که شکنجهگران ساواک آموزش آمریکایی د‌‌ید‌‌ه بود‌‌ند‌‌.

6- و موارد‌‌ فراوان د‌‌یگر، از جمله ساقط کرد‌‌ن هواپیمای مسافربری ایرباس و کمک به رژیم متجاوز صد‌‌ام و...

7- و بالاخره توقیف د‌‌اراییهای ایران و عد‌‌م تحویل سلاحهای خرید‌‌اری شد‌‌ه ایران و..

از اینرو ایران حق قانونی و حقوقی د‌‌ارد‌‌ که اقد‌‌امات مختلف حقوقی و قانونی را همراه غرامت د‌‌ر برابر اقد‌‌امات آمریکا به عمل آورد‌‌ و د‌‌اد‌‌گاههای ایران و مجلس شورای اسلامی میتوانند‌‌ اقد‌‌امات متقابل نمایند‌‌.

https://shoma-weekly.ir/toUIZ3