نگاه

اقدام میرسلیم ومجلس انقلابی

اگر دراختیار نماینده ای اسناد و مدارک فساد قرار گیرد وظیفه آن چیست؟ آیا اگر سکوت کند متهم به همراهی با فساد نمی شود و آیا اگر با آن معامله کند تبدیل به یک نماینده مفسد نمی شود؟ آیا بهترین کار این نیست که این اسناد را در اختیار مراجع نظارتی و قضایی قرار دهد تا با بررسی، صحت و کذب آنها را مشخص کرده و از کیان و اعتبار مجلس انقلابی دفاع کند؟
صادق رخ فرد- «همه مدارک را به دستگاه قضایی ارجاع دادهام و پیگیریها از جانب آنها انجام میشود. اصل موضوع به تحقیق و تفحص زمان حضور قالیباف در شهرداری بر میگردد، وقتی تحقیق و تفحص در مجلس دهم رای نمیآورد شهردار وقت از اینکه چنین موضوعی رای نیاورده، تشکر میکند. موضوع تحقیق و تفحص مسئلهای نیست که از انجام شدنش ناراحت و یا از انجام نشدنش خوشحالی صورت گیرد. باید طبق بررسی مشخص شود که چه خدمات شایستهای صورت گرفته است، طبق اسنادی که دارم نشان میدهد رایزنیهایی پشت پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص، انجام نشود و رد شود. »

متن فوق مهمترین بخش مصاحبه مهندس میرسلیم با یکی از خبرگزاری ها بود که منجر به جنجال شد و برخی بدون آنکه متن مصاحبه را کامل بخوانند به حزب موتلفه اسلامی و مهندس میرسلیم حمله کردند.

مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم این مجلس را انقلابی خواندند. یکی از مهمترین صفات انقلابی گری مبارزه با فساد است، چه این فساد داخل مجلس و چه خارج آن باشد. اگر مجلس به این نکته توجه نکند ممکن است همچون متهم هایی مثل طبری ها در آن متولد شوند و کل مجموعه را زیر سوال ببرند. پس اگر این مجلس بخواهد انقلابی بماند باید از ابتدا مقابل فساد ها و شائبه ها ایستادگی و با آن مقابله کند.

حال سوال این جا است اگر دراختیار نماینده ای اسناد و مدارک فساد قرار گیرد وظیفه آن چیست؟ آیا اگر سکوت کند متهم به همراهی با فساد نمی شود و آیا اگر با آن معامله کند تبدیل به یک نماینده مفسد نمی شود؟ آیا بهترین کار این نیست که این اسناد را در اختیار مراجع نظارتی و قضایی قرار دهد تا با بررسی، صحت و کذب آنها را مشخص کرده و از کیان و اعتبار مجلس انقلابی دفاع کند؟

میرسلیم قاطعانه این کار را کرده است نه کسی را مجرم دانسته و نه فردی را محکوم کرده است اسناد و مدارک را به قوه قضاییه تحویل داده است تا آن ها را بررسی کنند پس چرا این قدر مورد هجمه قرار گرفت؟

برخی از مدافعان این جریان درخواست کردند که مدارک و اسناد در اختیار آنها قرار بگیرد؟ اسناد و مدارک در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است؟

به نظرنویسنده، مهندس میرسلیم در راستای وظایف خود و برای صیانت از این مجلس انقلابی با در نظر گرفتن قوانین به دنبال احقاق حقوق مردم بوده است و نتیجه آن هرچه باشد بر اعتبار این مجلس می افزاید چرا که اگر تخلفی بوده است به آن رسیدگی و اگر شائبه ای بوده، برطرف خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/j9oGCv