نگاه

اقتضای جنگ نرم امروز

جوانان بیشترین افرادی هستند که مورد سوء استفاده در فضاهای مجازی قرار می‌گیرند، با توجه به هیجاناتی که در برخی از صفحات اجتماعی و فضاهای مجازی وجود دارد جوانان بیشتر جذب این بسترها می‌شوند و از روی نا آگاهی وارد مسائلی می‌شوند که آنها را دچار مشکل می‌کند.
دکتر لاله افتخاری- این روزها شاهدیم استفاده افراد از فضای مجازی گسترش یافته است. جذابیتهای فضای مجازی را باید بهعنوان یک واقعیت پذیرفت و برای حضور صحیح در آن فکری اساسی کرد.

من نه تنها نمیگویم نباید از این فضاها استفاده کرد اتفاقا باید برای مقابله با جنگ نرم دشمن به این فضا به عنوان یک فرصت نگاه کرد.

حرکت غرب در تاثیرگذاری بر فرهنگ ایرانی و اسلامی تشدید شده است، نخستین امر ضروری در مقابله با نفوذ فرهنگ غرب، رصد حملات فرهنگی آنها است تا حداقل بتوانیم ضد حملات فرهنگی نسبت به آنها داشته باشیم و با تولیدات کیفی واکنش سریع نشان دهیم. قدرت دستگاه های فرهنگی باید به حدی برسد که نه تنها حملات فرهنگی غرب را خنثی کند بلکه بتواند بر آنها غلبه کند.

خودکنترلی مهمترین عامل دفع آثار منفی است. اصلیترین مسئلهای که در استفاده از فضاهای مجازی باعث میشود مشکلاتی به وجود بیاید کنترل نکردن آن است. اگر هر فردی خود را موظف بداند که باید به درستی وارد این بسترها شده و با مدیریت کافی و آگاهانه از آن استفاده کند قطعا به مشکل نخواهد خورد.

جوانان بیشترین افرادی هستند که مورد سوء استفاده در فضاهای مجازی قرار میگیرند، با توجه به هیجاناتی که در برخی از صفحات اجتماعی و فضاهای مجازی وجود دارد جوانان بیشتر جذب این بسترها میشوند و از روی نا آگاهی وارد مسائلی میشوند که آنها را دچار مشکل میکند.

کاربران باید آگاه شوند که مبادا در پازل دشمن نقش آفرینی کنند و بدون اینکه بدانند هم به خود هم به اجتماع آسیبهای فراوانی وارد کنند.

نقش خانواده ها در کنترل فرزندان خود در این عرصه بسیار مهم است. والدین باید بدانند اگر آنها به درستی فرزندان خود را اداره کنند، آنها هرگز در دامهایی که برایشان در فضاهای مجازی پهن شده است گرفتار نمی شوند.

مادران باید نقش مادرانه خود را به درستی ایفا کنند تا کانون گرم خانواده باعث شود جوانان میل کمتری به بسترهای بیگانه پیدا کنند و یا اگر مشکلی هم به وجود آمد اولین نفری که آن را متوجه شود مادر خانواده باشد.

https://shoma-weekly.ir/0LLrkW