نگاه

اقتضائات شرایط بدر و خیبر

نظام اسلامی پس از جنگ تحمیلی در طی ۲۲ سال گذشته به تجهیز و تقویت توان دفاعی خود مشغول بود و امروز به قدرت و توانمندی‌ای در عرصه دفاعی و نظامی دست یافته که قابل مقایسه با گذشته نیست اگر امروز غرب تمامی هستی خود را در گرو عبور نفت از تنگه هرمز ایران می‌بیند مثل کاروان قریش است که از جحفه عبور می‌کند و به بدر می‌رسد و در آنجا با لشکر اسلام روبرو می‌شود. امروز نظام اسلامی مثل حکومت نبوی به پیروزی‌های متعددی دست یافته و در عرصه علمی و نظامی و جنگ نرم و جنگ الکترونیک و مدیریت بیداری اسلامی گوی سبقت را از دشمنان ربوده است. امروز جمهوری اسلامی علی رغم تحریم‌های اقتصادی طولانی اعمال شده توسط دشمنان پیشرفتهای مهمی در عرصه خودکفایی اقتصادی داشته و با ثبات‌ترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی و دارای ذخائر ارزی و طلای بسیار بالا در بین کشورهای منطقه است و وضع بازار بورس آن حاکی از برتری نسبت به دیگر کشورهای منطقه است.

سردبیر
ابعاد مهم دیگری از سخنان عمیق و پرمغز مقام معظم رهبری در جمع مردم قم و به مناسبت ۱۹ دی با نگاهی به تحولات صدر اسلام و جنگهای بدر و احزاب و خیبر و مقایسه آن با شرایط کنونی کشور و تحولات پیش رو روشن می‌شود.
امروز که جبهه کفر و استکبار به سردمداری آمریکا پس از تحریم و فشارهای اقتصادی و سیاسی و تهدیدات از عراق خارج شده و به دنبال رزمایش عظیم نیروی دریایی ایران در خلیج فارس از ترس بسته شدن تنگه هرمز به نامه نگاری و التماس افتاده می‌توان این موضع تهاجمی نظام اسلامی را با حکومت اسلامی صدر اسلام تطبیق داد که پس از شکست دشمن در محاصره مدینه جانفشانی و درخشش امیر مومنان علی (ع) چگونه لشکر اسلام برای ریشه کن کردن جرثومه فساد یهودیان که عامل اصلی جنگ‌ها و ناامنی‌ها بودند، به سوی خیبر روانه شد.
آیات سوره مبارکه انفال که شرایط جنگ بدر را تبیین کرده است تاکید می‌کند که شرایط رزمندگان اسلام به گونه‌ای است که: عشرون صابرون، یغلبوا مأتین، ۲۰ نفر صابر و مقاوم از رزمندگان اسلام، بر ۲۰۰ نفر کافر و دشمن اسلام غلبه پیدا می‌کند.
مقام معظم رهبری با رد شرایط کشور به مانند شعب ابیطالب، وضع امروز نظام اسلامی را در شرایط جنگ بدر و خیبر توصیف فرموده و گفتند:
 (این روسیاه‌های بد محاسبه گر خیال می‌کنند ما امروز در شرایط شعب ابیطالبیم اینجور نیست ما امروز در شرایط بدر و خیبریم، ما در شرایطی هستیم که ملت ما نشانه‌های پیروزی را به چشم دیده است، به آن‌ها نزدیک شده است، به بسیاری از مراحل پیروزی، با سرافرازی دست پیدا کرده است. 19/10/90
این تعبیر بیانگر تحلیل معظم له از شرایط کشور در آستانه انتخابات مجلس نهم است 
نظام اسلامی پس از جنگ تحمیلی در طی ۲۲ سال گذشته به تجهیز و تقویت توان دفاعی خود مشغول بود و امروز به قدرت و توانمندی‌ای در عرصه دفاعی و نظامی دست یافته که قابل مقایسه با گذشته نیست اگر امروز غرب تمامی هستی خود را در گرو عبور نفت از تنگه هرمز ایران می‌بیند مثل کاروان قریش است که از جحفه عبور می‌کند و به بدر می‌رسد و در آنجا با لشکر اسلام روبرو می‌شود. امروز نظام اسلامی مثل حکومت نبوی به پیروزی‌های متعددی دست یافته و در عرصه علمی و نظامی و جنگ نرم و جنگ الکترونیک و مدیریت بیداری اسلامی گوی سبقت را از دشمنان ربوده است.
امروز جمهوری اسلامی علی رغم تحریم‌های اقتصادی طولانی اعمال شده توسط دشمنان پیشرفتهای مهمی در عرصه خودکفایی اقتصادی داشته و با ثبات‌ترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی و دارای ذخائر ارزی و طلای بسیار بالا در بین کشورهای منطقه است و وضع بازار بورس آن حاکی از برتری نسبت به دیگر کشورهای منطقه است.
بنابر این می‌توان اقتضائات شرایط بدر و خیبر را با استفاده از شرایط حکومت نبوی در آن زمان چنین برشمرد:
۱-دشمن استکباری و صهیونیستی در ‌نهایت غرور و اطمینان به قدرت و توان نظامی و تسلیحاتی خود دارای نقاط آسیب پذیری است که می‌تواند موجب شکست او در برابر اهل ایمان و ملت مسلمان ایران گردد.
۲-نقطه ضعف اصلی دشمن همانطور که در دوران جنگ بدر سرمایه و پول و اقتصاد آسیب پذیر او بوده امروز هم در جنبش وال استریت خود را نشان داد که بحران سرمایه داری و گردش محدود پول در دست عده‌ای خاص که‌ همان یک درصد کل جوامع است، می‌باشد.
۳-مردم صدر اسلام همانطور که در جنگ احد آثار دنیاطلبی و ضعف خواص در پاسداری از تنگه‌های سیاسی و اقتصادی جبهه اسلام را دیده بودند امروز هم در برابر فتنه و ضعف خواص مصونیت یافته و چاره اندیشی لازم را برای جبران این نوع ضعف کرده‌اند.
۴-اقتضا می‌کند که جامعه اسلامی مثل دوران حکومت نبوی در جنگ بدر، در شرایط ثبات و اقتدار سیاسی و نظامی کامل باشد.
۵-اقتضا می‌کند که تلاش برای انزوای جامعه اسلامی با سیاستهای نظام مثل صلح حدیبیه و تفاهم همکاری با کشورهای مشترک المنافع همسایه و غیرمتعهد خنثی و به تحکیم روابط با دیگر ملت‌ها و کشور‌ها و ایجاد جبهه هماهنگ و متحد علیه دشمن و کفار تبدیل شود.
۶-اقتضا می‌کند همانطور که در دوران جنگ بدر و جامعه در تبعیت از رهبری و حاکم اسلامی، تردید‌ها و شبهات را کنار گذاشته بود و از آزمونهای متعدد سربلند بیرون آمد، امروز هم جامعه اسلامی در دفاع از ولایت و رهبری مثل ۹ دی و ۲۳ تیر وفاداری و التزام خود را به ولایت اثبات کند.
۷-اقتضا می‌کند که عقب نشینی گام به گام یهود در جبهه‌های متعدد مثل جنگ خیبر، در شرایط کنونی نیز با سیاست تهاجمی اسلام و جبهه مقاومت اسلامی، صهیونیسم را به رژیمی نامشروع و غیر قابل اعتماد در قانون شکنی و مخل به امنیت جهانی و ناقض حقوق بشر تبدیل کنیم.
۸-اقتضا می‌کند مطابق با شرایط جنگ بدر جبهه اسلام به فاز مقابله به مثل اطلاعاتی وارد شده و اطلاعات عمیق و استراتژیکی از داخل جامعه یهود و صهیونیسم برای شناسایی توطئه‌هایی که علیه اسلام طراحی می‌شود، پیدا کند.
۹-اقتضا می‌کند سیاست مقاومت در برابر تهدید و فشارهای دشمن به سیاست تهدید در برابر تهدید تبدیل شود.
۱۰-اقتضا می‌کند رهبری انقلاب مثل آن زمان در حکومت نبوی که در شرایط صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها بر آمد و طبق نزول سوره ممتحنه سفیرانی را به سوی رهبران کشورهای جهان فرستاد، پیام انقلاب اسلامی برای دعوت رهبران جهان به اسلام و بیداری اسلامی، مقدمه چینی شود.
۱۱-اقتضا می‌کند جوانان توانمند و پیرو علی (ع) که خود را برای کندن درب دژ مستحکم یهودیان خیبر آماده کرده بودند امروز هم برای تصرف دژ رژیم صهیونیستی خود را آماده کنند و ضربه غیر منتظره‌ای بر پیکر آن‌ها وارد سازند.
به امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی، انشاءالله.

 

https://shoma-weekly.ir/C9fZid