نگاه

اقتصاد مقاومتی، یعنی منتظر وام گرفتن از بیگانه و آینده نباشیم

ریشه اصلی اقتصاد مقاومتی حرکت از درون است، چنانچه از درون هر دستگاه حرکت اقتصادی حساب شده و با برنامه تنظیم شود، اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد.
حبیب‌الله عسگراولادی- ریشه اصلی اقتصاد مقاومتی حرکت از درون است، چنانچه از درون هر دستگاه حرکت اقتصادی حساب شده و با برنامه تنظیم شود، اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد.
مقام معظم رهبری سال 91 را "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نامگذاری کردند. این امر یعنی اقتصاد مقاومتی، یعنی منتظر وام گرفتن از بیگانه و آینده نباشیم.
نفت به عنوان سرمایه ایرانیان در طول تاریخ آینده محسوب می شود ؛چنانچه به منابع جدید نفتی نرسیم و اقتصاد ما به نفت متکی شود، در واقع ازآیندگان قرض کردن است،بویژه خام فروشی نفت! در بودجه بندی مجلس و دولت نیز می خواهند اتکا به نفت را کاهش دهند. چنانچه مدیران اقتصاد مقاومتی را در ذهنشان کشت و مراقبت کنند، کشت شان برای برداشت محصول که اقتصاد سالم مقاومتی است، رشد می کند و یک محصول نجات بخش و شفا بخش تولید می شود.
آهنگ مقام معظم رهبری این است که تولید ملی مورد حمایت قرار گیرد، بر این اساس نیاز است به جستجوی سرمایه های ایرانی و کنندگان کار و حمایت و تربیت آنان بپردازیم. باید بتوانیم کار آینده را از میان افرادی که از امکانات،آموزش و روحیه لازم برای انجام کار بهره مند نیستند،در اعماق کشور جستجو کنیم و با آموزش لازم و امکانات و ایجاد روحیه تلاش و مقاومت آنان را مدد کنیم.
یکصد هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال به خودکفایی رسیده اند . بی شک 50هزار نفر از این افراد از کسانی بوده اند که کمیته امداد امام خمینی (ره) آنان را کشف کرد و در سال آینده نیز برنامه ریزی برای خودکفایی 200 هزار خانوار صورت گرفته و این بدین معنا است که در اعماق کشور حدود 100هزار نیروی کار بالقوه به بالفعل تبدیل شود و این افراد به سمتی سوق داده شوند که بپذیرند می توانند و از طریق آموزش و ارائه امکانات و هدایت و نظارت بر آنان و کمک در فروش تولیدات افراد خودکفا شده،این زمینه ایجاد شود.

* بر گرفته از سخنرانی حبیب الله عسگراولادی در نشست اعضای شورای مرکزی، شورای معاونین و مدیران کل ستادی و استانهای این نهاد و مجتمع اقتصادی

https://shoma-weekly.ir/PC09q0