ادب و هنر

اعلام خبر کذب مرگ یک بازیگر توسط دبیر جشنواره کودک!

چرا متولیان سینما اکنون که بسیاری از هنرمندان و بازیگران با مشکلات مختلف درگیر هستند، سراغی از آنها نمی گیرند و منتظر هستند تا یک هنرمند دار فانی را وداع گفته و بعد به تسلیت گفتن و ابراز همدردی بپردازند.
حقیقتأ همانطور که این روزها صحنه اقتصادی کشور مملو از اتفاقات عجیب و غریب است، صحنه فرهنگی و هنری کشور نیز چنین است(مگر عرصه ورزشی چنین نیست!) اما ماجرا از این قرار است که مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی به عنوان شخص دوم سینمای کشور که همزمان دبیری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان را به عهده دارد، در حین برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در باره این جشنواره، ناگهان خبر مرگ ابوالفضل پور عرب بازیگر سینمای ایران را اعلام نموده و به خانواده وی نیز تسلیت عرض می کند! اما چند ساعت بعد فرزند این سوپر استار دهه هفتاد سینمای ایران آشفته و آزرده از چنین خبری ، آن را تکذیب کرده و از سلامت حال پدر خبر می دهد. جالب است بعد از این اتفاق مدیر فارابی گفته من در حال تسلیت گفتن به مناسبت مرگ یکی دیگر از همکاران بودم که کاغذی به دستم رسید که در آن نوشته شده بود پور عرب درگذشت و بنابراین خواستم تا یادی از ایشان کرده باشم و تسلیتی عرض نمایم!؟
حالا کسی نیست که بگوید: آقای دبیر محترم جشنواره کودک و نوجوان! گیریم که خدای ناکرده خبر هم درست بود، اما مگر قرار  است در کنفرانس جشنواره کودک که باید انرژی مثبت و خبرهای امید بخش از آن منتشر شود، مدام خبر مرگ بدهید و مدام تسلیت بگویید.
به هر حال پسر پورعرب اعلام کرده که هنوز خبر این ماجرا را به پدرش نداده، زیرا ممکن است با شنیدن چنین خبر کذبی دچار ناراحتی شده و کارش به بیمارستان بکشد و البته اضافه نموده که از این بابت شکایت نیز خواهد کرد.
بعضی از صاحب نظران  علاوه بر انتقاد شدید از مدیر فارابی بخاطر اعلام شتاب زده این خبر کذب، این نکته درست را نیز مطرح کرده اند چرا متولیان سینما اکنون که بسیاری از هنرمندان و بازیگران با مشکلات مختلف درگیر هستند، سراغی از آنها نمی گیرند و منتظر هستند تا یک هنرمند دار فانی را وداع گفته و بعد به تسلیت گفتن و ابراز همدردی بپردازند.  براستی که عجب رسمیه رسم روزگار..

https://shoma-weekly.ir/Y6N3Ka